Skip to main content

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 

Hier nog geen mail, maar volgens mijn bestelstatus is er wel een toestel meegegeven aan de koeriersdienst die binnen 3 werkdagen mailt voor aflevering. Komt er ook hier snel aan dus! 

Dat is goed nieuws voor jou zeg! welk toestel heb jij besteld?


I just received a text message

 


I just received a text message

 

Amazing! Wich iphone did you get?


I just received a text message

 

Amazing! Wich iphone did you get?

iPhone 15 Pro Max Blauw titanium 256GB


Om 14:03 pro max naturel titanium besteld. E-mail ontvangen om 14:05.
Nog geen sms oid ontvangen.


Om 14:03 pro max naturel titanium besteld, nog geen sms oid ontvangen

Het zelfde. Ik was al klaar met bestellen toen het nog 14:00 was dus ik zit ook al met smacht te wachten op iets van informatie. 


Om 14:03 pro max naturel titanium besteld, nog geen sms oid ontvangen

Het zelfde. Ik was al klaar met bestellen toen het nog 14:00 was dus ik zit ook al met smacht te wachten op iets van informatie. 

Ook naturel titanium?
Ik heb hem met verlenging aangevraagd, dus ik moest nog een aantal vragen beantwoorden voordat ik de bestelknop kon indrukken


In de eerste 40 minuten werden 17 duizend telefoons gekocht via Odido.


 


In de eerste 40 minuten werden 17 duizend telefoons gekocht via Odido.

Hoe weet je dit?


In de eerste 40 minuten werden 17 duizend telefoons gekocht via Odido.

Hoe weet je dit?

Ik heb twee bestellingen geplaatst en naar de bestelnummers gekeken.


In de eerste 40 minuten werden 17 duizend telefoons gekocht via Odido.

Hoe weet je dit?

Ik heb twee bestellingen geplaatst en naar de bestelnummers gekeken.

Welk bestelnummer heb jij dan?


In de eerste 40 minuten werden 17 duizend telefoons gekocht via Odido.

Hoe weet je dit?

Ik heb twee bestellingen geplaatst en naar de bestelnummers gekeken.

Welk bestelnummer heb jij dan?

200809XYZ


In de eerste 40 minuten werden 17 duizend telefoons gekocht via Odido.

Hoe weet je dit?

Ik heb twee bestellingen geplaatst en naar de bestelnummers gekeken.

Welk bestelnummer heb jij dan?

200809XYZ

Bizar groot verschil inderdaad die van mij is 200787XYZ (als het goed is 1400 besteld)


Ik heb vrijdag de iPhone 15 pro 128gb Zwart Titanium om 14:10 besteld. Ordernr. 200607XYZ. Tot op heden nog niks ontvangen...


Ik heb een 15 Pro Max 256 zwart besteld met een bevestingingsmail om 14:33 uur. Ordernummer 200788XYZ. Ook nog niks gehoord helaas. 


Ik heb zo’n vermoeden dat het ordernummer weinig te maken heeft met de volgorde van je bestelling.


Ik heb zo’n vermoeden dat het ordernummer weinig te maken heeft met de volgorde van je bestelling.

Ja daar begint het meer en meer op te lijken…


Ik heb zo’n vermoeden dat het ordernummer weinig te maken heeft met de volgorde van je bestelling.

ik denk ook dat ze bij elke iphone gewoon een ordernummer uit de grabbelton pakken 🤣🤣


Ik heb zo’n vermoeden dat het ordernummer weinig te maken heeft met de volgorde van je bestelling.

ik denk ook dat ze bij elke iphone gewoon een ordernummer uit de grabbelton pakken 🤣🤣

Zouden ze dit dan ook doen met het leveren ervan? 😅

Daarnaast de vraag of ze voor de eerste levering alles in één batch hebben gemaild of dat er vandaag in etappes wordt gemaild om in te plannen. Oftewel kunnen we het nog verwachten vandaag of mogen we blij zijn als we hem met kerst hebben 😒.


PRO MAX-versies zullen zeker beschikbaar zijn voor Kerstmis.


Ik denk dat de volgorde van uitlevering wel gaat doormiddel van: wie het eerst besteld komt als eerste aan de beurt. Het ligt er natuurlijk wel aan welk toestel je hebt besteld. Het kan zo zijn dat iemand een 15 Pro in de kleur zwart heeft besteld en de telefoon eerder binnenkrijgt dan iemand anders die een 15 Pro Max in de kleur Natural Titanium heeft besteld.

 

Met andere woorden: het gaat denk ik gewoon op volgorde van besteldatum, in combinatie met het door jou gekozen toestel, de kleur en het geheugen.


Ik denk dat de volgorde van uitlevering wel gaat doormiddel van: wie het eerst besteld komt als eerste aan de beurt. Het ligt er natuurlijk wel aan welk toestel je hebt besteld. Het kan zo zijn dat iemand een 15 Pro in de kleur zwart heeft besteld en de telefoon eerder binnenkrijgt dan iemand anders die een 15 Pro Max in de kleur Natural Titanium heeft besteld.

 

Met andere woorden: het gaat denk ik gewoon op volgorde van besteldatum, in combinatie met het door jou gekozen toestel, de kleur en het geheugen.

Dat verwacht ik, en hoop ik qua eerlijkheid, ook. Echter vind ik wel dat Odido meer mag communiceren m.b.t. leveren. Berichtgeving met je zit helaas niet bij de eerste batch geeft al een hoop verduidelijking.

 

Nu is het maar zoeken en hopen en dat voor een niet misselijk bedrag wat moet betaald worden.


Ik denk dat de volgorde van uitlevering wel gaat doormiddel van: wie het eerst besteld komt als eerste aan de beurt. Het ligt er natuurlijk wel aan welk toestel je hebt besteld. Het kan zo zijn dat iemand een 15 Pro in de kleur zwart heeft besteld en de telefoon eerder binnenkrijgt dan iemand anders die een 15 Pro Max in de kleur Natural Titanium heeft besteld.

 

Met andere woorden: het gaat denk ik gewoon op volgorde van besteldatum, in combinatie met het door jou gekozen toestel, de kleur en het geheugen.

Dat verwacht ik, en hoop ik qua eerlijkheid, ook. Echter vind ik wel dat Odido meer mag communiceren m.b.t. leveren. Berichtgeving met je zit helaas niet bij de eerste batch geeft al een hoop verduidelijking.

 

Nu is het maar zoeken en hopen en dat voor een niet misselijk bedrag wat moet betaald worden.

Waarom Odido? 'Bij ons staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen.” Zegt Søren Abildgaard, CEO van Odido.

 

Je weet dat elk jaar in september de release van de nieuwe Iphone is, elk jaar is het maar een beperkte oplage voor de eerste levering, logisch. Maar als je onbeperkt laat pre-orderen, weet je ook dat je veel vragen en technische problemen gaat krijgen. Waarom vergroot je niet het aantal klantenservice medewerkers voor 1 à 2 maanden, om dit op te lossen. Kost het teveel geld? Dan draait dus niet alles om mensen, maar om kwantiteit, en omzet.

 

Daarnaast wijst onderzoek van Zendesk.nl uit op het feit dat 70 procent van de consumenten zegt dat ze aankoopbeslissingen hebben genomen op basis van de kwaliteit van de klantenservice. Dit zal ook de reden zijn geweest dat de heer Abildgaard hun visie heeft gevormd naar “alles draait om mensen”. Toch krijgt Odido het voor elkaar om telefonisch, chatfunctie, forum of social media niet tot nauwelijks bereikbaar te zijn.


Hi allemaal, 

Hopelijk is er hier iemand die mij verder kan helpen, want ik ben inmiddels enórm teleurgesteld in (de klantenservice van) Odido. Ik heb afgelopen vrijdag om 14.06 uur een iPhone 15 Pro Max 1 TB besteld in de kleur naturel titanium (ordernummer 200791XXX), welke ik zou afhalen in de winkel. Aangezien dit een minder populair model is en ik er vrij snel bij was met bestellen, zou naar mijn mening de kans vrij aannemelijk zijn dat deze morgen geleverd zou worden in de winkel.

Nu kon ik mijn bestelling nergens in mijn Odido-account terugvinden en ook bleef hij aangeven dat ik mijn abonnement kon verlengen, terwijl ik de iPhone had besteld inclusief verlenging van mijn abonnement. Daarom toch maar besloten om contact op te nemen met de klantenservice. Zij konden mijn order wel vinden, maar gaven aan dat het om een bestelling in combinatie met een nieuw abonnement zou gaan in plaats van een verlenging. Tijdens mijn bestelling heb ik echter geklikt op “Nu verlengen”, ik kon niet kiezen voor bijvoorbeeld nummerbehoud en hoefde ook geen gegevens door te geven. Voor mij tekenen dat ik overduidelijk bezig was met een verlenging en NIET met het afsluiten van een nieuw abonnement. 

Aan de hand daarvan heeft de klantenservicemedewerker ZONDER mijn toestemming mijn order volledig gecanceld en wilde hij een nieuwe overeenkomst afsluiten (deze is op het moment van schrijven nog steeds niet ontvangen en dus ook niet ondertekend/bevestigd). Volgens hem zou het voor de datum waarop ik mijn toestel zou ontvangen niets uitmaken, maar ik denk dat iedereen inclusief ikzelf wel beter weet. Volgens hem was het ook absoluut niet mogelijk om het toestel op te halen in een winkel in verband met veiligheid, terwijl ikzelf dit toch echt kon kiezen en ik hier ook meerdere mensen zie die het toestel op gaan halen in de winkel. Pure onzin dus. 

Eindstand zit ik nu met een gecancelde order doordat er klaarblijkelijk een fout bij Odido gemaakt is tijdens het bestelproces. Zelf ben ik ervan overtuigd dat mocht het echt om een nieuw abonnement gaan in plaats van een verlenging (dat kan ik echter totaal niet afleiden uit de orderbevestiging), dit tijdens het ophalen van het toestel in de winkel bij het doornemen van het contract vast rechtgezet kan worden. Nu zit ik echter met een gecancelde order terwijl ik dit eigenlijk helemaal niet wil.

Hopelijk is er iemand hier die mij verder kan helpen, want de telefonische klantenservice heeft me juist van de regen in de drup geholpen. Alvast bedankt! 


Reageer