Skip to main content

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 

Zojuist telefonisch contact gehad. De order was we zichtbaar, ook dat er nog geen bevestiging was gestuurd. Doordat er niet binnen 24 uur was betaald was de order ook automatisch geannuleerd.

 

Mogelijk probleem: de aanvraag van het toestelkrediet i.c.m. deze dure telefoon... In jaren nog nooit problemen mee gehad, heel bijzonder dus. Enige optie bij Odido: toestel direct betalen. Toch nog eens kijken bij de concurrent.


Bij mij ging het om een verlenging , maar ik kan ook niet opnieuw bestellen dus daardoor lijkt er wel een order te zijn aangemaakt 

Bij mij het zelfde het gaat om een verlenging, en heb tot nu toe niks binnen gekregen van bevestigings mail. Heb toenstraks weer geprobeerd te bellen maar werd weer niet opgenomen na kwartier te hebben gewacht 


Bij mij ging het om een verlenging , maar ik kan ook niet opnieuw bestellen dus daardoor lijkt er wel een order te zijn aangemaakt 

Bij mij het zelfde het gaat om een verlenging, en heb tot nu toe niks binnen gekregen van bevestigings mail. Heb toenstraks weer geprobeerd te bellen maar werd weer niet opgenomen na kwartier te hebben gewacht 

Ik heb 1 uur en 11 minuten gewacht voordat ik iemand aan de lijn kreeg. 


Bij mij ging het om een verlenging , maar ik kan ook niet opnieuw bestellen dus daardoor lijkt er wel een order te zijn aangemaakt 

Bij mij het zelfde het gaat om een verlenging, en heb tot nu toe niks binnen gekregen van bevestigings mail. Heb toenstraks weer geprobeerd te bellen maar werd weer niet opgenomen na kwartier te hebben gewacht 

Ik heb 1 uur en 11 minuten gewacht voordat ik iemand aan de lijn kreeg. 

Ik vind sinds dat alle zaken samen zijn gegaan is het echt een rommeltje heb altijd T-Mobile gehad nou de laatste 2 jaar tele 2 nooit problemen gehad. Het word Odido en niks wil meer werken 


Maar hoe gaat het nu verder bij jouw , want ze stellen dat je order geanuleerd is . 
kan je weer een bestelling plaatsen of is dat nog steeds niet mogelijk . 


Maar hoe gaat het nu verder bij jouw , want ze stellen dat je order geanuleerd is . 
kan je weer een bestelling plaatsen of is dat nog steeds niet mogelijk . 

Als ik kijk bij bestelling status dan geeft ie aan dat ie niet gevonden word maar ik heb wel de mail van vrijdag dat ie goed is door gekomen en ik kan hem niet opnieuw bestellen terwijl ik zeker weet dat er niks mis is met mijn inkomsten en dat soort dingen en ik heb geen bericht gehad dat ie gecanceld zou zijn 


Heel apart verhaal, en ook heel massaal want je hoort heel veel mensen die het zelfde probleem hebben . Soms vertellen ze je ook maar wat bij zo’n klanten service terwijl ze het zelf ook niet helemaal weten . Hoop dat deze problemen snel opgelost zijn want door dit soort gedoe zit je straks veel langer op je toestel te wachten dan nodig is . 


Maar hoe gaat het nu verder bij jouw , want ze stellen dat je order geanuleerd is . 
kan je weer een bestelling plaatsen of is dat nog steeds niet mogelijk . 

Als ik kijk bij bestelling status dan geeft ie aan dat ie niet gevonden word maar ik heb wel de mail van vrijdag dat ie goed is door gekomen en ik kan hem niet opnieuw bestellen terwijl ik zeker weet dat er niks mis is met mijn inkomsten en dat soort dingen en ik heb geen bericht gehad dat ie gecanceld zou zijn 

 Maar die mail is toch je bevestiging? Ik heb ook maar 1 mail gehad. “Bedankt voor je bestelling” met daarin de knop “betaal nu via ideal”. Betalen en dan is je bestelling te volgen. 


Ik heb gekozen voor ophalen in de winkel en op de site staat dat je dan de betaling in de winkel moet voldoen dus het is nu een beetje een onduidelijke wirwar van verschillende ervaringen . Ik heb alleen het bevestigingsscherm gehad waarop stond dat alles in orde was maar daarna geen mail meer . 


Maar hoe gaat het nu verder bij jouw , want ze stellen dat je order geanuleerd is . 
kan je weer een bestelling plaatsen of is dat nog steeds niet mogelijk . 

Als ik kijk bij bestelling status dan geeft ie aan dat ie niet gevonden word maar ik heb wel de mail van vrijdag dat ie goed is door gekomen en ik kan hem niet opnieuw bestellen terwijl ik zeker weet dat er niks mis is met mijn inkomsten en dat soort dingen en ik heb geen bericht gehad dat ie gecanceld zou zijn 

 Maar die mail is toch je bevestiging? Ik heb ook maar 1 mail gehad. “Bedankt voor je bestelling” met daarin de knop “betaal nu via ideal”. Betalen en dan is je bestelling te volgen. 

 


Maar hoe gaat het nu verder bij jouw , want ze stellen dat je order geanuleerd is . 
kan je weer een bestelling plaatsen of is dat nog steeds niet mogelijk . 

Als ik kijk bij bestelling status dan geeft ie aan dat ie niet gevonden word maar ik heb wel de mail van vrijdag dat ie goed is door gekomen en ik kan hem niet opnieuw bestellen terwijl ik zeker weet dat er niks mis is met mijn inkomsten en dat soort dingen en ik heb geen bericht gehad dat ie gecanceld zou zijn 

 Maar die mail is toch je bevestiging? Ik heb ook maar 1 mail gehad. “Bedankt voor je bestelling” met daarin de knop “betaal nu via ideal”. Betalen en dan is je bestelling te volgen. 

 

De medewerker aan de telefoon gaf aan dat je geen bevestiging krijgt na betaling. Als het goed is krijg je binnenkort een mail om een afspraak voor levering te maken.


Maar hoe gaat het nu verder bij jouw , want ze stellen dat je order geanuleerd is . 
kan je weer een bestelling plaatsen of is dat nog steeds niet mogelijk . 

Als ik kijk bij bestelling status dan geeft ie aan dat ie niet gevonden word maar ik heb wel de mail van vrijdag dat ie goed is door gekomen en ik kan hem niet opnieuw bestellen terwijl ik zeker weet dat er niks mis is met mijn inkomsten en dat soort dingen en ik heb geen bericht gehad dat ie gecanceld zou zijn 

 Maar die mail is toch je bevestiging? Ik heb ook maar 1 mail gehad. “Bedankt voor je bestelling” met daarin de knop “betaal nu via ideal”. Betalen en dan is je bestelling te volgen. 

 

De medewerker aan de telefoon gaf aan dat je geen bevestiging krijgt na betaling. Als het goed is krijg je binnenkort een mail om een afspraak voor levering te maken.

Ja maar hier op het forum staat ook dat het 48 uur kan duren en ik ben nu 53 uur aan wachten op iets van vervolg 


Maar hoe gaat het nu verder bij jouw , want ze stellen dat je order geanuleerd is . 
kan je weer een bestelling plaatsen of is dat nog steeds niet mogelijk . 

Als ik kijk bij bestelling status dan geeft ie aan dat ie niet gevonden word maar ik heb wel de mail van vrijdag dat ie goed is door gekomen en ik kan hem niet opnieuw bestellen terwijl ik zeker weet dat er niks mis is met mijn inkomsten en dat soort dingen en ik heb geen bericht gehad dat ie gecanceld zou zijn 

 Maar die mail is toch je bevestiging? Ik heb ook maar 1 mail gehad. “Bedankt voor je bestelling” met daarin de knop “betaal nu via ideal”. Betalen en dan is je bestelling te volgen. 

 

De medewerker aan de telefoon gaf aan dat je geen bevestiging krijgt na betaling. Als het goed is krijg je binnenkort een mail om een afspraak voor levering te maken.

Ja maar hier op het forum staat ook dat het 48 uur kan duren en ik ben nu 53 uur aan wachten op iets van vervolg 

Ik zou morgen even bellen, waarschijnlijk is je order net als bij mij automatisch geannuleerd omdat er geen betaling is gedaan.


Maar hoe gaat het nu verder bij jouw , want ze stellen dat je order geanuleerd is . 
kan je weer een bestelling plaatsen of is dat nog steeds niet mogelijk . 

Als ik kijk bij bestelling status dan geeft ie aan dat ie niet gevonden word maar ik heb wel de mail van vrijdag dat ie goed is door gekomen en ik kan hem niet opnieuw bestellen terwijl ik zeker weet dat er niks mis is met mijn inkomsten en dat soort dingen en ik heb geen bericht gehad dat ie gecanceld zou zijn 

 Maar die mail is toch je bevestiging? Ik heb ook maar 1 mail gehad. “Bedankt voor je bestelling” met daarin de knop “betaal nu via ideal”. Betalen en dan is je bestelling te volgen. 

 

De medewerker aan de telefoon gaf aan dat je geen bevestiging krijgt na betaling. Als het goed is krijg je binnenkort een mail om een afspraak voor levering te maken.

Ja maar hier op het forum staat ook dat het 48 uur kan duren en ik ben nu 53 uur aan wachten op iets van vervolg 

Ik zou morgen even bellen, waarschijnlijk is je order net als bij mij automatisch geannuleerd omdat er geen betaling is gedaan.

Dan ga ik dat proberen morgen 


ik heb om 14;02 de email ontvangen en gister een sms dat ie besteld was maar nog niet voorradig (haal em in de winkel op) hopelijk zitten we bij de eerste batch lets see 


Maar hoe gaat het nu verder bij jouw , want ze stellen dat je order geanuleerd is . 
kan je weer een bestelling plaatsen of is dat nog steeds niet mogelijk . 

Als ik kijk bij bestelling status dan geeft ie aan dat ie niet gevonden word maar ik heb wel de mail van vrijdag dat ie goed is door gekomen en ik kan hem niet opnieuw bestellen terwijl ik zeker weet dat er niks mis is met mijn inkomsten en dat soort dingen en ik heb geen bericht gehad dat ie gecanceld zou zijn 

 Maar die mail is toch je bevestiging? Ik heb ook maar 1 mail gehad. “Bedankt voor je bestelling” met daarin de knop “betaal nu via ideal”. Betalen en dan is je bestelling te volgen. 

 

Huh, jij hebt echt een heel andere mail dan ik.. 


Heb jij dan misschien ophalen gekozen ipv verzenden? 🤷‍♀️


Als ik mijn bestelstatus wil checken staat er

”We konden je bestelling niet vinden.
Zoek opnieuw”

hebben jullie dat ook?


Heb jij dan misschien ophalen gekozen ipv verzenden? 🤷‍♀️

ik heb ophalen in de winkel ziet er ong het zelde uit alleen geen ideal link maar ze zeggen “openstaande bedrag betaal je in de shop”

 


Inmiddels besteld op pre-order Day.
Even wat gedoe gehad m.b.t. iDEAL en creditcard betaling en site die overbelast was, maar levering staat ingepland voor aanstaande vrijdag. 🤗


Inmiddels besteld op pre-order Day.
Even wat gedoe gehad m.b.t. iDEAL en creditcard betaling en site die overbelast was, maar levering staat ingepland voor aanstaande vrijdag. 🤗

Kun je al zien wanneer de levering plaatsvind? Ik heb dit niet kunnen vinden. Ook nog geen mail gehad van PostNL 


Inmiddels besteld op pre-order Day.
Even wat gedoe gehad m.b.t. iDEAL en creditcard betaling en site die overbelast was, maar levering staat ingepland voor aanstaande vrijdag. 🤗

Kun je al zien wanneer de levering plaatsvind? Ik heb dit niet kunnen vinden. Ook nog geen mail gehad van PostNL 

Neen nog niet. 


Inmiddels besteld op pre-order Day.
Even wat gedoe gehad m.b.t. iDEAL en creditcard betaling en site die overbelast was, maar levering staat ingepland voor aanstaande vrijdag. 🤗

Nice! Heb je de levering gepland via een mail die je hebt gekregen van PostNL of op een andere manier? Groet, 
Iskren 


Inmiddels besteld op pre-order Day.
Even wat gedoe gehad m.b.t. iDEAL en creditcard betaling en site die overbelast was, maar levering staat ingepland voor aanstaande vrijdag. 🤗

Hoe weet je dat levering ingepland is voor vrijdag? In mijn bestelstatus staat er nog “wachten op voorraad…” 


ik heb netjes een mail ontvangen met de bestelling (verlenging). ook een bestelnummer. Ik heb hiermee ook het restant bedrag voor aankoop toestel betaald (iDeal). 

Nu wachten op levering ;)

 

 


Reageer