Skip to main content

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 

Gelikte presentatie weer (zoals bijna elk jaar) Nu even broeden op m’n uiteindelijke keuze. 😃


Niks nieuws zoals altijd met Apple. innoveren kunnen ze echt niet meer, alleen stelen van Android. 

 

Hebben ze de straling wel gemeten van deze iPhone ?

 

iPhone 12 uit de winkels wegens veel te hoge straling


Apple Fans, kijken jullie ook al uit naar de release van de nieuwe Iphone 15? Mochten jullie vragen hebben, help ik jullie graag verder!

 

Tim


Apple Fans, kijken jullie ook al uit naar de release van de nieuwe Iphone 15? Mochten jullie vragen hebben, help ik jullie graag verder!

 

Tim van Odido

Zeker. Vooral benieuwd naar de eerste reviews en hands-on experiences. 


Hoi!

 

Is er al wat bekend over de vooraad van de verschillende kleuren van de iPhone 15 pro.

Toen ik de iPhone 12 pro kocht heb ik ongeveer een maand moeten wachten omdat er zoveel vraag naar was.

 

Alvast bedankt,


Hoi!

 

Is er al wat bekend over de vooraad van de verschillende kleuren van de iPhone 15 pro.

Toen ik de iPhone 12 pro kocht heb ik ongeveer een maand moeten wachten omdat er zoveel vraag naar was.

 

Alvast bedankt,

Ik ben bang dat Odido hierover niets kan/mag zeggen. Het beste is denk ik om je bestelling gewoon te plaatsen (deze mag je namelijk binnen de bedenktermijn annuleren) en daarna dit topic in de gaten houden m.b.t. de levertijden.


Niks nieuws zoals altijd met Apple. innoveren kunnen ze echt niet meer, alleen stelen van Android. 

 

Hebben ze de straling wel gemeten van deze iPhone ?

 

iPhone 12 uit de winkels wegens veel te hoge straling

Tja.. als je elk jaar upgrade stelt het idd niks voor. Maar als je om de 2-4 jaar upgrade, krijg je zeker wel nieuwe functies. 


Ik heb de bestelling geplaatst en wacht al meer dan 1 uur op de betalingsmail, zoals op de website stond vermeld dat de mail binnen 10 minuten zou arriveren. Wat moet ik doen?


Wanneer worden de levertijden van Pro Max geüpdatet?


Wanneer krijg je ongeveer een mail voor bezorgmoment? Heb gelijk om 14:00 besteld, betaling & bevestiging gekregen. Maar geen bezorg mail.


Wanneer krijg je ongeveer een mail voor bezorgmoment? Heb gelijk om 14:00 besteld, betaling & bevestiging gekregen. Maar geen bezorg mail.

Normaal gesproken pas de dag voor de levering. Als je toestel dus meteen op release beschikbaar is niet eerder dan 21-09


Hi all!

For some reason I can’t track status of my order, it’s saying ‘not found’. Is it normal or I should consider it an issue?

Also, I ordered via pick up, but now I’m wondering if the delivery option makes iPhone available faster. 

Thank you!


Hi all!

For some reason I can’t track status of my order, it’s saying ‘not found’. Is it normal or I should consider it an issue?

Also, I ordered via pick up, but now I’m wondering if the delivery option makes iPhone available faster. 

Thank you!

It’s normal most pick up orders only show up in store systems.


Hi all!

For some reason I can’t track status of my order, it’s saying ‘not found’. Is it normal or I should consider it an issue?

Also, I ordered via pick up, but now I’m wondering if the delivery option makes iPhone available faster. 

Thank you!

It’s normal most pick up orders only show up in store systems.

I got the same question, is there any way to track it? 

I think a lot of us want to know if we are able to pick it up at the release.


Hi all!

For some reason I can’t track status of my order, it’s saying ‘not found’. Is it normal or I should consider it an issue?

Also, I ordered via pick up, but now I’m wondering if the delivery option makes iPhone available faster. 

Thank you!

It’s normal most pick up orders only show up in store systems.

I got the same question, is there any way to track it? 

I think a lot of us want to know if we are able to pick it up at the release.

No there’s not. But if you where able to track it the info wouldn’t be much. At the moment it will just say waiting for stock nothing more nothing less. 
 

Most information will be here on this community.


Ik heb afgelopen vrijdag direct om 14;00 de pre-order geplaatst. Tot op heden geen bevestigingsmail ontvangen. Klantenservice is ook op geen enkele manier te bereiken (chat, telefonisch), iemand anders hetzelfde probleem?


Exact het zelfde probleem bij mij 


Ik heb precies hetzelfde. In de winkel enorm klantonvriendelijk geholpen en te horen krijgen dat je maar moet afwachten. Op Twitter (tegenwoordig 😵 krijg ik te horen dat de bestelling vast is blijven hangen en ik een nieuwe moet doen. Echt niet oke..


Ik heb om 14:00 vrijdag gelijk een iPhone besteld en ik heb tot op heden geen bevestigings mail ontvangen en we zitten nu al bijna op 50 uur.

zou iemand mij zo vriendelijk willen zijn en me helpen want zo heeft pre orderen weinig zin als je hem niet eens kan bevestigen 


Ik heb afgelopen vrijdag direct om 14;00 de pre-order geplaatst. Tot op heden geen bevestigingsmail ontvangen. Klantenservice is ook op geen enkele manier te bereiken (chat, telefonisch), iemand anders hetzelfde probleem?

Ik heb helaas het zelfde ervaren ik heb helaas een half uur aan de lijn gehangen en werd gwn niet geholpen en aan de chat heb je ook niks want daar komt ook geen werknemer je helpen 

ik ben altijd tevreden geweest over hoe het geregeld was maar sinds dat het Odido is lijkt er gwn geen enkele communicatie mogelijk te zijn 


Ik heb om 14:00 vrijdag gelijk een iPhone besteld en ik heb tot op heden geen bevestigings mail ontvangen en we zitten nu al bijna op 50 uur.

zou iemand mij zo vriendelijk willen zijn en me helpen want zo heeft pre orderen weinig zin als je hem niet eens kan bevestigen 

Ik bestelde ook vrijdag 14:00. Ik had om 14:06 de mail en kon toen ook betalen.. Ik denk dat je order er niet is doorgekomen als je nu nog niks hebt ontvangen.. 


Gaat het bij jullie om een nieuw abonnement met toestel, of een verlenging?


Ik heb afgelopen vrijdag direct om 14;00 de pre-order geplaatst. Tot op heden geen bevestigingsmail ontvangen. Klantenservice is ook op geen enkele manier te bereiken (chat, telefonisch), iemand anders hetzelfde probleem?

Ik heb helaas het zelfde ervaren ik heb helaas een half uur aan de lijn gehangen en werd gwn niet geholpen en aan de chat heb je ook niks want daar komt ook geen werknemer je helpen 

ik ben altijd tevreden geweest over hoe het geregeld was maar sinds dat het Odido is lijkt er gwn geen enkele communicatie mogelijk te zijn 

Wat was het advies van de medewerker aan de telefoon? Opnieuw een bestelling plaatsen, of blijven wachten? 
 

En ging het om een verlenging of nieuw contract?


Bij mij ging het om een verlenging , maar ik kan ook niet opnieuw bestellen dus daardoor lijkt er wel een order te zijn aangemaakt 


Gaat het bij jullie om een nieuw abonnement met toestel, of een verlenging?

Verlenging


Reageer