Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan je niet annuleren op de manier hoe je hebt besteld?

• September 8, 2025
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Onlangs een sim only verlengd en wou dat annuleren. Dacht ach, je logt even in en dan klik je annuleren bij deze bestelling want ik zit nog in mijn 14 dagen bedenktijd. Maar nee. Die knop bestaat niet. 

Je kan enkel annuleren per telefoon of door het invullen van een formulier. Ik heb met Consuwijzer gesproken en deze mensen vertelden me dat zoiets helemaal niet mag. 

Je moet altijd kunnen annuleren op de manier hoe je hebt besteld, bestel je dus online moet je die bestelling online kunnen annuleren, Niet enkel per telefoon of via een pdf maar gewoon in je account omgeving met een annuleren knop die die 14 dagen actief is.

Waarom doet Odido dit niet?

Het heeft me meer dan 3 uur telefoon tijd gekost om dit te annuleren, vaak door verbonden worden en telkens weer alle verificatie vragen doorlopen. Dat kan en moet echt beter, zeker met jullie wachttijden. Toch niet normaal dat je als klant 30 min in de wacht staat, je hele verhaal doet en degene aan de lijn “oh verkeerde afdeling ik verbind je door” zegt en daar sta je weer in de wacht. Ik heb alle tijd zeker?

Deze wachttijden zijn al sinds de naamsverandering een probleem en jaren later nog steeds niet opgelost.Best knap met zoveel winst geen extra mensen aan willen nemen zodat je niet een uur in de wacht staat.

Odido heeft de bal laten vallen, houden zich niet aan de regels en sturen ook nog eens meerdere spam berichten per dag als je het durft een prepaid te nemen, en afmelden naar 1616 werkt niet. Geweldig bedrijf!

tl;dr: Waarom houdt Odido zich niet aan de wet en wanneer gaat Odido dat wel doen zodat je een online gekocht product ook online kan annuleren op een simpele en snelle manier? Zou jullie vast ook weel telefoontjes schelen. 

Beste antwoord door rvk01

Je kan enkel annuleren per telefoon of door het invullen van een formulier. Ik heb met Consuwijzer gesproken en deze mensen vertelden me dat zoiets helemaal niet mag. 

Het is al langer bekend dat Odido zich in die gevallen niet aan de wet houdt. En zolang de ACM Odido hier niet voor op de vingers tikt, zal dat ook niet wijzigen denk ik.

1 reactie

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • Antwoord
  • September 8, 2025

Het is al langer bekend dat Odido zich in die gevallen niet aan de wet houdt. En zolang de ACM Odido hier niet voor op de vingers tikt, zal dat ook niet wijzigen denk ik.