Skip to main content
Beantwoord

Abonnement koppelen lukt al een jaar niet: NIKS wordt opgelost

  • 23 december 2024
  • 20 reacties
  • 168 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Ik probeer al een jaar(!) lang mijn Odido Internet glasvezel te koppelen aan mijn Odido Mobiel. Iedere keer krijg ik de foutmelding dat er teveel records gevonden zijn. Ik heb hier in het verleden al meerdere keren over gebeld. Iedere keer is er beloofd dat dit opgelost zou worden, maar het probleem is er nog steeds.

En nu krijg ik steeds meldingen dat het abonnementsgeld niet geïncasseerd kan worden. Jullie hebben én niet het aangepast ondanks heel veel verzoeken en ik kan het niet aanpassen!

 

Tevens werkt de chatbot ook nooit want iedere keer zijn alle medewerkers bezet. Waarom hanteren jullie geen wachtrij of iets dergelijks?

 

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om weer enorm lang aan de telefoon te gaan hangen, om vervolgens 2x te worden doorverbonden naar een collega die het zou moeten kunnen oplossen. En dan weer het hele verhaal opnieuw moeten uitleggen…

 

 

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@pzero, ik help je hier graag mee verder om ervoor te zorgen dat jij jouw abonnement kan koppelen aan het Mijn Odido account! Deze melding kunnen we omzeilen door tijdelijk een ander rekeningnummer in te vullen wat nog niet bij ons bekend is. Nadat het rekeningnummer is aangepast, kan je het abonnement aan jouw account koppelen. Hierna kan je het rekeningnummer direct weer aanpassen zodat de betalingen goed lopen. Wil je het tijdelijke rekeningnummer wat ik kan gebruiken in je profiel zetten onder het vakje “Info voor moderator”? Dan kan ik dit gelijk voor je in orde maken! 

Mocht je geen ander rekeningnummer hebben, dan kan ik het voor je oplossen door dit door te zetten naar onze technische dienst. De verwerkingstijd hiervoor is 14 dagen. Laat je het me weten zodra je een tijdelijk rekeningnummer in je profiel hebt gezet of dat ik een ticket voor je aan kan maken? Dan ga ik voor je aan de slag! 

Bekijk origineel

20 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • Antwoord
  • 23 december 2024

Hi ​@pzero, ik help je hier graag mee verder om ervoor te zorgen dat jij jouw abonnement kan koppelen aan het Mijn Odido account! Deze melding kunnen we omzeilen door tijdelijk een ander rekeningnummer in te vullen wat nog niet bij ons bekend is. Nadat het rekeningnummer is aangepast, kan je het abonnement aan jouw account koppelen. Hierna kan je het rekeningnummer direct weer aanpassen zodat de betalingen goed lopen. Wil je het tijdelijke rekeningnummer wat ik kan gebruiken in je profiel zetten onder het vakje “Info voor moderator”? Dan kan ik dit gelijk voor je in orde maken! 

Mocht je geen ander rekeningnummer hebben, dan kan ik het voor je oplossen door dit door te zetten naar onze technische dienst. De verwerkingstijd hiervoor is 14 dagen. Laat je het me weten zodra je een tijdelijk rekeningnummer in je profiel hebt gezet of dat ik een ticket voor je aan kan maken? Dan ga ik voor je aan de slag! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 23 december 2024

Dank Nora. Ik heb de info geplaatst.

Overigens krijg ik ook vaak de melding “Adres niet gevonden”

Geef je mij toegang tot het ticket?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 december 2024

MMMm Ook ik erger mij helemaal groen een geel aan die chat robot!!

Sinds kort internet en TV op ons nieuwe woon adres. Zelf heb ik een mobiel telefoon abonnement bij Odido. Deze beide abonnementen worden aan mij separaat gefactureerd. Dat zou ik graag anders zien , namelijk in 1 factuur. Daarnaast heeft mijn vrouw een abonnement bij Odido die van haar privé rekening betaald word, en ook die nu zouden wij graag op die ene factuur erbij willen zien verschijnen? En dat alles zonder dat wij zaken moeten doen met een "fictief” banknummer. Lijkt ons ook voor Odido gemakkelijk en overzichtelijk………..

Graag lees ik hoe dit te verwezenlijken is.

Michel


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 24 december 2024

Hi ​@pzero, ik heb het rekeningnummer direct voor je aangepast. Wil je opnieuw proberen om het abonnement te koppelen aan je account? Mocht dit niet lukken, wil je me dan laten weten welke melding je te zien krijgt? 

@Michel.B , het is op dit moment niet mogelijk om meerdere abonnementen op 1 factuur te krijgen. Je krijgt dus echt een aparte factuur voor het Internet + TV abonnement en een aparte factuur voor het mobiele abonnement. Wel kan je in het Mijn Odido account abonnementen aan elkaar koppelen om zo gemakkelijk de facturen van beide abonnementen in te zien. Wel kan je alleen abonnementen aan elkaar koppelen die op dezelfde naam staan. Mocht het abonnement van jouw vrouw op haar eigen naam staan, dan kan deze dus niet aan hetzelfde account gekoppeld worden. Wel kan ze hier een apart account voor aanmaken, welke je kan toevoegen in de app zodat je eenvoudig tussen de accounts kan switchen. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 24 december 2024

Krijg nog steeds de melding dat het adres niet klopt. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 24 december 2024

En ik log in op de app met m’n gmail adres


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 24 december 2024
Nora van Odido schreef:

Hi ​@pzero, ik heb het rekeningnummer direct voor je aangepast. Wil je opnieuw proberen om het abonnement te koppelen aan je account? Mocht dit niet lukken, wil je me dan laten weten welke melding je te zien krijgt? 

@Michel.B , het is op dit moment niet mogelijk om meerdere abonnementen op 1 factuur te krijgen. Je krijgt dus echt een aparte factuur voor het Internet + TV abonnement en een aparte factuur voor het mobiele abonnement. Wel kan je in het Mijn Odido account abonnementen aan elkaar koppelen om zo gemakkelijk de facturen van beide abonnementen in te zien. Wel kan je alleen abonnementen aan elkaar koppelen die op dezelfde naam staan. Mocht het abonnement van jouw vrouw op haar eigen naam staan, dan kan deze dus niet aan hetzelfde account gekoppeld worden. Wel kan ze hier een apart account voor aanmaken, welke je kan toevoegen in de app zodat je eenvoudig tussen de accounts kan switchen. 

Dank je wel Nora, Ik heb geen behoefte of noodzaak om alles in te kunnen zien of te beheren van mijn vrouw. Ik vind het gewoon financieel gezien heel overzichtelijk dat alles wat bij 1 bedrijf vandaan komt of geleverd word op 1 maandelijkse rekening terug te kunnen zien. en ook alles in 1 overmaking of incasso afgeschreven te zien worden ipv drie incasso's. IN deze moderne en geautomatiseerde tijd zou dat toch niet zo heel moeilijk moeten zijn.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2183 reacties
  • 25 december 2024

Hoi ​@pzero, zou je het via een browser willen testen met deze link: Log in op je persoonlijke Mijn Odido account. Dit maakt namelijk vaak verschil. Ik hoor graag of dit bij jou ook het geval is! Groetjes, Ishana


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2183 reacties
  • 25 december 2024

Hoi ​@Michel.B, feedback waarderen we altijd, bedankt! Bij Odido staan we namelijk voor ontwikkeling, we willen dat technologie toegankelijk wordt gemaakt en we gaan met de tijd mee. We introduceren regelmatig nieuwe producten. Maar ook jou, als klant, willen wij een kans geven om met eigen ideeën te komen. Hoe je dit doet? Dat leggen wij je uit op deze pagina van onze Community: community.odido.nl/denk-met-ons-mee-554/wensen-en-suggesties-hoe-werkt-het-357378. Alvast bedankt voor je input! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 28 december 2024

Hi Ishana,

ik krijg nog steeds deze foutmeldingen, ook binnen een browser, ook binnen verschillende browsers.:”

Adres klopt niet

© Onbekend adres

Het opgegeven adres komt helaas niet voor in onze systemen. Controleer je gegevens en probeer het nog eens.”

Kan het er mee te maken hebben omdat mijn mobile abonnement ooit is omgezet van zakelijk naar particulier? Groet.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 30 december 2024

Hi ​@pzero, dit zou inderdaad invloed kunnen hebben, maar ik heb zojuist ook gezien dat het tussenvoegsel in jouw achternaam niet helemaal op de goede plek stond bij het Internet abonnement. Dit is waarschijnlijk de reden van de foutmelding en dit heb ik nu voor je aangepast. Wil je het koppelen opnieuw proberen en het me laten weten of het nu wel lukt? Mocht het nu nog niet lukken, laat me dan weten welke foutmelding je te zien krijgt. Dan ga ik dit voor je doorzetten naar onze technische dienst! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 9 januari 2025

Nog steeds niet Nora. Zie screenshot.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13533 reacties
  • 10 januari 2025

Hey ​@pzero, de geboortedatum komt niet overeen, is het 1969 of 1996?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 10 januari 2025

1969


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4133 reacties
  • 11 januari 2025

@pzero Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik help je graag verder! 

Wil je mij alleen nog een kopie van je paspoort/ID kaart sturen? Anders mag ik het niet voor je aanpassen. 

Je kunt dit in een privébericht met mij delen middels een WeTransfer link. Op deze website van de Overheid lees je hoe je veilig een foto van je identiteitsbewijs kunt delen: Hoe maak ik met de KopieID-app een veilige kopie van mijn identiteitsbewijs? | Rijksoverheid.nl

Alvast super bedankt voor de genomen moeite!  


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 23 januari 2025

De we transfer link naar het paspoort heb ik inmiddels 11 dagen geleden gestuurd. En weer een oorverdovende stilte. Is het zo moeilijk allemaal? 

Betalingen gaan nu ook fout omdat ik geen bankrekening kan aanpassen.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4133 reacties
  • 24 januari 2025

@pzero Mijn oprechte excuses hiervoor, dit was niet mijn bedoeling! 

Ik ben meteen gaan kijken in mijn (overvolle) inbox en zie inderdaad jouw bericht. Uiteraard wil ik dit graag voor je oplossen. Echter is de link inmiddels niet meer geldig. 

Zou je deze nog eenmaal willen sturen? Dan ga ik gelijk voor je aan het werk. Alvast super bedankt voor de moeite! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 24 januari 2025

excuses geaccepteerd. link heb je in een privé bericht


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4133 reacties
  • 24 januari 2025

@pzero Dat is fijn, dankjewel voor je begrip! 

Ik heb de geboortedatum meteen voor je aangepast. Het kan even duren voor dit zichtbaar is in het systeem. Wil je over ± 30 minuten proberen om je account te koppelen? Ik weet zeker dat het nu moet lukken! 

Laat je het mij weten?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 25 januari 2025

Gelukt. Dank Teresa, fijn weekend.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen