Skip to main content
Beantwoord

Wat doet 'abonnement ontkoppelen'?

• February 10, 2026
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

ErdincDubu

Hoi,

Ik heb 2 abonnementen bij Odido, van mezelf en van m’n zus. Ik had eerst Samen Unlimited met haar maar al een tijdje niet meer, we hebben nu samen 20GB. Ik betaal voor ons beide. Maar af en toe krijgt zij dezelfde SMS van Odido als dat ik krijg, ookal gaat het alleen om mij. Hoe kan dit en is dit oplosbaar? Ik zie op de odido website een optie voor ‘’abonnement ontkoppelen’’. Zou dat helpen?

Beste antwoord door ErdincDubu

Nog iets, ik had gister een iPhone 17 besteld om op te halen, ik zie de bestellingstatus wel alleen heb ik geen bevestigingsemail gekregen? Ik probeer de winkel te bellen om te vragen of ze mn bestelling wel echt zien/binnen hebben maar ze nemen niet op. Kan je voor me checken? Gaat om bestelnnummer 248885677

Laat maar, ik werd teruggebeld en ze zeiden dat het goed binnen is :)

4 reacties

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • February 11, 2026

Goedemorgen Erdinc! Wat mooi om te lezen dat jij en je zus samen bij ons zitten! 😊 Daar help ik natuurlijk graag bij.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat jullie dezelfde sms’jes ontvangen als het alleen om jouw abonnement gaat. Dat zoek ik graag voor je uit. Ik durf ook niet te garanderen dat de optie ontkoppelen werkt. Je wil natuurlijk wel gewoon beide nummers kunnen inzien. Gaat het om 1 specifieke sms die jullie allebei ontvangen, of krijgen jullie verschillende sms-berichten van ons? Als je kunt aangeven om wat voor soort bericht het gaat, bijvoorbeeld over databundel, factuur of een wijziging, dan kan ik gerichter met je meekijken.

De oude ID-check is inmiddels verlopen. Daarom heb ik de gegevens uit je profiel moeten verwijderen. Wil je je profiel opnieuw aanvullen met je 06-nummer (en het 06-nummer van je zus), postcode, huisnummer en geboortedatum? Dan kan ik inhoudelijk met je meekijken. Goed om te weten: andere communitygebruikers kunnen deze gegevens niet inzien. Je vult dit aan door rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken. Om jouw privacy en veiligheid te waarborgen, willen we zeker weten dat jij het bent. In een privébericht heb ik daarom ook een paar extra vragen gesteld. Wil je je inbox checken en hier laten weten als het is gelukt? Dan pak ik het meteen verder voor je op.

ErdincDubu
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • February 11, 2026

Goedemorgen Erdinc! Wat mooi om te lezen dat jij en je zus samen bij ons zitten! 😊 Daar help ik natuurlijk graag bij.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat jullie dezelfde sms’jes ontvangen als het alleen om jouw abonnement gaat. Dat zoek ik graag voor je uit. Ik durf ook niet te garanderen dat de optie ontkoppelen werkt. Je wil natuurlijk wel gewoon beide nummers kunnen inzien. Gaat het om 1 specifieke sms die jullie allebei ontvangen, of krijgen jullie verschillende sms-berichten van ons? Als je kunt aangeven om wat voor soort bericht het gaat, bijvoorbeeld over databundel, factuur of een wijziging, dan kan ik gerichter met je meekijken.

De oude ID-check is inmiddels verlopen. Daarom heb ik de gegevens uit je profiel moeten verwijderen. Wil je je profiel opnieuw aanvullen met je 06-nummer (en het 06-nummer van je zus), postcode, huisnummer en geboortedatum? Dan kan ik inhoudelijk met je meekijken. Goed om te weten: andere communitygebruikers kunnen deze gegevens niet inzien. Je vult dit aan door rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken. Om jouw privacy en veiligheid te waarborgen, willen we zeker weten dat jij het bent. In een privébericht heb ik daarom ook een paar extra vragen gesteld. Wil je je inbox checken en hier laten weten als het is gelukt? Dan pak ik het meteen verder voor je op.

Goeiemorgen Demy, thanks voor je reactie. Ik heb m’n profiel aangevuld met de gevraagde info uit de inbox.

De SMSen zijn van jullie specifiek. Dus bijvoorbeeld van de nieuwste factuur die ik betaald heb, kon het niet afgeschreven worden sinds ik teveel geld opzij had gezet, en ik kreeg toen de SMS van dat de automatische incasso niet is gelukt, we proberen het opnieuw etc, maar die kreeg m’n zus ook. 

Toen we Samen Unlimited hadden en ik een sms kreeg om een toestel op te halen bij de odido store, kreeg zij die SMS ook, ookal ging het om mij/mijn contract.

Niet perse een ‘’probleem’’, maar beetje irritant dat zij ook die smsen krijgt ookal heeft het niks met d’r te maken. Ik geloof niet dat zij in een contract met mij staat en zij gewoon d’r eigen abonnement heeft (denk ik), maar dat ik er gewoon voor betaal.

ErdincDubu
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • February 11, 2026

Nog iets, ik had gister een iPhone 17 besteld om op te halen, ik zie de bestellingstatus wel alleen heb ik geen bevestigingsemail gekregen? Ik probeer de winkel te bellen om te vragen of ze mn bestelling wel echt zien/binnen hebben maar ze nemen niet op. Kan je voor me checken? Gaat om bestelnnummer 248885677

ErdincDubu
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • Antwoord
  • February 11, 2026

Laat maar, ik werd teruggebeld en ze zeiden dat het goed binnen is :)