Skip to main content
Beantwoord

Odido app toont overgezet simkaartnummer niet – verzoek om hulp

• October 15, 2025
  • 6 reacties
  • 61 Bekeken

Beste Odido medewerker,

Ik heb recent een nieuw abonnement en een nieuwe 5G simkaart besteld via de Odido webshop.
Mijn prepaidnummer ******9200 heb ik via nummerportering overgezet naar deze nieuwe simkaart.

In de Odido app wordt dit nummer echter niet weergegeven. De app vraagt om het oude simkaartnummer ******7113 toe te voegen, maar wanneer ik op “toevoegen” klik, krijg ik telkens een foutmelding.

Zou iemand van Odido mijn overgezette nummer ******9200 handmatig aan mijn account/app kunnen koppelen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@asbnde dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat je account nog gekoppeld stond aan je oude/inactieve Prepaid-aansluiting, vandaar dat het ook niet goed ging. Geen zorgen, ik heb meteen het account verwijderd en alles ontkoppeld. Maak gerust een nieuw account aan via onze website en koppel dan opnieuw je abonnement. Daarna zou alles goed moeten gaan in je account! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

6 reacties

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@asbnde, welkom op onze community! Wat leuk dat je een nieuw abonnement met een 5G simkaart bij ons hebt besteld, daar zijn we blij mee. Ik snap heel goed dat je het juiste nummer in je account wilt kunnen zien en ik vermoed dat er op de achtergrond is niet goed gelinkt staat met je account. Het koppelen zou ik niet voor je kunnen doen, want hiervoor wordt er een code per sms naar je nummer verstuurd die 10 minuten geldig is. Maar ik kijk graag met je mee of alles voor je account goed staat ingesteld. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 16, 2025

Hoi ​@asbnde, welkom op onze community! Wat leuk dat je een nieuw abonnement met een 5G simkaart bij ons hebt besteld, daar zijn we blij mee. Ik snap heel goed dat je het juiste nummer in je account wilt kunnen zien en ik vermoed dat er op de achtergrond is niet goed gelinkt staat met je account. Het koppelen zou ik niet voor je kunnen doen, want hiervoor wordt er een code per sms naar je nummer verstuurd die 10 minuten geldig is. Maar ik kijk graag met je mee of alles voor je account goed staat ingesteld. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Hoi Pharwin,

Bedankt voor je snelle reactie en je hulp.

Ik heb mijn naam toegevoegd aan mijn profiel, maar wanneer ik mijn adresgegevens (postcode en huisnummer) wil invullen, word ik niet doorgestuurd naar de pagina om dit toe te voegen. Hierdoor kan ik de gevraagde gegevens momenteel niet invullen.

Is er een andere manier waarop ik mijn adres kan doorgeven? Of heb je misschien een tip om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 16, 2025

Daarnaast wil ik graag vermelden dat ik dezelfde Odido-account eerder gebruikte met de prepaidkaart die aan dit nummer gekoppeld was. Misschien wordt het probleem daardoor veroorzaakt. Kunt u aangeven wat er in dit geval gedaan moet worden?

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+11
  • Odido Superuser
  • October 16, 2025

Hallo ​@asbnde ,

hierbij de uitleg om je gegevens in te vullen in je profiel:

Wil je de lege velden (postcode, huisnummer, geboortedatum, 06-nummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN) van je community profiel invullen? Dit doe je door rechtsboven in op Profiel te klikken > ‘Mijn Profiel’ > ‘Bewerk profiel’ > Klik onderaan de pagina op ‘Sla wijzigingen opslaan’. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 16, 2025

Hallo ​@asbnde ,

hierbij de uitleg om je gegevens in te vullen in je profiel:

Wil je de lege velden (postcode, huisnummer, geboortedatum, 06-nummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN) van je community profiel invullen? Dit doe je door rechtsboven in op Profiel te klikken > ‘Mijn Profiel’ > ‘Bewerk profiel’ > Klik onderaan de pagina op ‘Sla wijzigingen opslaan’. 

Hallo, hartelijk bedankt voor de informatie. Ik heb geprobeerd mijn profiel in te vullen, maar ik denk dat ik een foutmelding kreeg omdat ik het via de normale Odido-website deed in plaats van via de communitypagina. Ik zal het opnieuw proberen via het communityprofiel zoals u heeft aangegeven. Nogmaals bedankt voor uw hulp.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@asbnde dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat je account nog gekoppeld stond aan je oude/inactieve Prepaid-aansluiting, vandaar dat het ook niet goed ging. Geen zorgen, ik heb meteen het account verwijderd en alles ontkoppeld. Maak gerust een nieuw account aan via onze website en koppel dan opnieuw je abonnement. Daarna zou alles goed moeten gaan in je account! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je!