Beantwoord

Kan PrePaid niet koppelen in mijn Odido

  • 21 April 2024
  • 9 reacties
  • 35 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als diverse andere mensen op het forum, o.a. deze: 

Ik heb het prepaid SIM kaartje + nummer eindigend op 003 van iemand overgenomen die dit nummer niet meer gebruikte. De adresgegevens zullen daarom nog niet overeenkomen met die van mijzelf, zoals opgeslagen voor mijn “Internet + Vast Bellen” abonnement.

Willen jullie die gegevens kopiëren naar het genoemde prepaid nummer, zodat ik het kan koppelen aan “mijn Odido”? Alvast bedankt.

Groet,

Tobias.

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 22 April 2024, 16:23

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Tobias, tof dat je zowel Internet + Vast Bellen als PrePaid bij ons hebt! Zet even het 06-nummer in je profiel onder Klantnummer. Dan kijk ik graag met je mee! 😄

@Marciano van Odido : ik heb het betreffende (secundaire) mobiele nummer bij klantnummer ingevuld.

Overigens staat daarboven dat dat het “Internet + Tv Klantnummer” moet zijn, maar dat is het nu dus (even) niet meer...

Reputatie 7
Badge +9

Hi Toop, bedankt voor het toevoegen van je 06-nummer! Geen probleem hoor, normaal gesproken is het voor dit klantnummer, maar we gebruiken hem ook vaak voor mobiele nummers. 

Ik zie dat er nog een Mijn Odido-account bestaat op het e-mailadres j***7@outlook.com. Ik gok dat dit de oude gebruiker is? Zij zou het adres alvast kunnen wijzigen door in te loggen op Mijn Odido. Anders kan ik het ook voor je doen. Maar dan moeten we een extra controle doen. Ik heb je zojuist per SMS een verificatiecode gestuurd. Geef je die hier aan me door? Dan ga ik voor je aan de slag! 😄

Hoi @Marciano van Odido ,

De verificatiecode is 82 52 368.

De naam van de vriendin waarvan ik dit SIM kaartje gekregen heb begint inderdaad met een ‘J’ 😉.

Groeten en alvast heel erg bedankt voor je hulp,

Tobias.

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Tobias, bedankt voor de verificatiecode! Het gaat toch iets lastiger dan verwacht. Het PrePaid nummer staat in het systeem gekoppeld aan het e-mailadres van je vriendin, en dat e-mailadres staat gekoppeld aan Mijn Odido voor haar andere abonnementen. Ik kan hem daarom niet zomaar verwijderen (zij zou dan contact met ons moeten opnemen om goedkeuring te geven). Ik heb wel het adres van de PrePaid gewijzigd naar jouw adres. Probeer nog eens PrePaid toe te voegen aan jouw Mijn Odido-account. Ik ben benieuwd of het lukt of welke foutmelding je ontvangt.

Helaas, het werkt nog steeds niet:

Ik ga hierover even contact opnemen met die vriendin, want het begint nu wel erg complex te worden...

Reputatie 7
Badge +9

Hi Tobias, daar was ik al bang voor. Het is inderdaad niet makkelijk om 'simpelweg’ een PrePaid van iemand over te nemen, omdat deze in het systeem wel op allerlei gegevens van de originele eigenaar staat, zoals in dit geval het e-mailadres/Mijn Odido-account en het adres. Wellicht is de beste optie om een nieuwe PrePaid aan vragen en desnoods Nummerbehoud aan te vragen als je het nummer graag wil behouden.

Ik hoop dat dit een makkelijkere optie voor jullie is! 😄

Voor de toekomst is een nieuw SIM kaartje misschien inderdaad een makkelijkere optie.

Maar ik denk dat ik eerst terug moet naar waarom ik dit prepaid nummer eigenlijk wilde koppelen: ik wil namelijk op kunnen vragen wat de geldigheidsduur is van het beltegoed. Het is me alleen gelukt om via 1144 (SMS) of 1244 (bellen) de hoogte van dat beltegoed op te vragen. Maar voor meer details word ik doorverwezen naar MijnOdido, waar ik dus niks aan heb 😒. Is er echter toch een andere manier?

Reputatie 7
Badge +9

Hi Toop, er zit geen einddatum op je beltegoed. Deze blijft onbeperkt geldig. Mits je minimaal 1x per half jaar actief gebruikmaakt van je PrePaid. Mocht je een bundel kopen, dan ontvang je per SMS informatie over de bundel en daarbij ook hoelang deze geldig is. Dit kan per bundel verschillen, maar meestal is dit 30 dagen.

Reageer