Skip to main content

Goedemorgen! 

Ik heb een account met daarin mijn mobiele telefoon abonnement. Wij hebben echter ook een Internet Thuis abonnement. Deze kan ik niet toevoegen aan mijn account. De facturen krijg ik op hetzelfde email adres. 

Verder krijg ik de melding dat er geen actieve abonnementen zijn op ons adres als ik dat invoer. 

Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Gerrit

Hi @Gerrit1991, ik wil je van harte welkom heten op de community! 😄 Ik heb dit gelijk voor je uitgezocht en ik geef je graag meer uitleg over de reden waarom het niet lukt om dit abonnement te koppelen aan het bestaande account. Ik zie dat beide abonnementen op verschillende namen staan. Om de abonnementen aan hetzelfde account te kunnen koppelen, horen de namen gelijk te staan. Wat je wel kan doen, is een heel nieuw account aanmaken voor het Internet abonnement op een ander e-mailadres. Vervolgens kan je in de Mijn Odido app naar de optie "Meer” gaan en hier kiezen voor “Wissel van gebruiker”. Zo kan je het tweede account toevoegen in dezelfde app en kan je alsnog gemakkelijk beide abonnementen inzien! Laat je het me weten als het gelukt is? 

Hi @Gerrit1991, ik wil je van harte welkom heten op de community! 😄 Ik heb dit gelijk voor je uitgezocht en ik geef je graag meer uitleg over de reden waarom het niet lukt om dit abonnement te koppelen aan het bestaande account. Ik zie dat beide abonnementen op verschillende namen staan. Om de abonnementen aan hetzelfde account te kunnen koppelen, horen de namen gelijk te staan. Wat je wel kan doen, is een heel nieuw account aanmaken voor het Internet abonnement op een ander e-mailadres. Vervolgens kan je in de Mijn Odido app naar de optie "Meer” gaan en hier kiezen voor “Wissel van gebruiker”. Zo kan je het tweede account toevoegen in dezelfde app en kan je alsnog gemakkelijk beide abonnementen inzien! Laat je het me weten als het gelukt is? 

Bedankt voor je snelle antwoord @Nora van Odido

Het is gelukt! Nu heb ik inderdaad 2 accounts. 

Het is op zich prima, maar is het mogelijk om de naam aan te passen en dan samen te voegen? 

Hoi Gerrit, graag gedaan namens Nora en fijn dat het is gelukt met het aanmaken van de 2 Mijn Odido-accounts! Het is zeker mogelijk om beide abonnementen op dezelfde naam te zetten. Daarvoor is contractovername nodig. Wil je dat het mobiele abonnement op dezelfde naam komt als voor het Internet + TV abonnement? Dan kan je de stappen op deze pagina volgen: Contractovername | Odido

Wil je dat het Internet + TV abonnement op dezelfde naam komt als voor het mobiele abonnement? Dan kan je contractovername per mail als volgt opvragen:

Stuur een mail naar internet.service@odido.nl met:

• Kopie legitimatie van de oude en nieuwe contractant
  • Kopie bankpas van de oude en de nieuwe contractant
  • Een geschreven verklaring met handtekening van de oude en nieuwe contractant
  • De contactgegevens van de nieuwe contractant (mobiele telefoonnummer en e-mailadres)

Zodra de contractovername voltooid is, zal 1 bestaand Mijn Odido-account verwijderd moeten worden, zodat je beide abonnementen in het andere account kan koppelen. Laat je het ons weten waar je voor kiest en of het is gelukt? We horen het graag van je! 😄

Hi Marciano, bedankt voor de uitgebreide uitleg. Had niet verwacht dat er een contract overname moest plaatsvinden, dus dan laat ik het bij de oplossing van Nora. Bedankt voor de hulp! 

Hi Gerrit, geen dank en dat is helemaal goed. Voor nu alvast een heel fijn weekend!

Reageer