Beantwoord

Geboortedatum en voorletters staan verkeerd

  • 19 March 2024
  • 7 reacties
  • 46 Bekeken

Op mijn account staat de verkeerde voorletter en de verkeerde geboortedatum staat bij de persoonsgegevens die Odido van mij heeft. De chatbot Izzi geeft aan dat ik moet bellen, of dat ik moet kijken op de community. Hier zie ik al een aantal van deze topics voorbij komen en ook de oplossing.

Kan een medewerker mij een e-mail sturen waar ik als reactie een kopie van mijn legitimatiebewijs in kan zetten? Ik heb dit al eerder via de telefoon besproken maar toen moest ik bij een winkel langskomen, waar ik simpelweg de tijd niet voor heb. 

icon

Beste antwoord door MarleenBee 20 March 2024, 11:00

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Marleen, van harte welkom op de Community! Wat goed dat je dit zelf hebt gezien. Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met de kopie. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan ga ik direct voor je aan de slag om alles goed te zetten! 😄

Hoi Marleen, van harte welkom op de Community! Wat goed dat je dit zelf hebt gezien. Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met de kopie. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan ga ik direct voor je aan de slag om alles goed te zetten! 😄

Hoi Marciano,

 

Ik heb net een mail de deur uit gestuurd met de gewenste informatie. Heel erg bedankt voor je hulp! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Marleen, graag gedaan! Jij ook bedankt voor de snelle (re)actie. Ik lees net je mail en ik zie nu dat het abonnement nog op naam van je moeder staat - vandaar de 'verkeerde' voorletters en geboortedatum. In dat geval moet er contractovername plaatsvinden. Alles hierover en het in gang zetten hiervan vind je op deze pagina: Contractovername | Odido

Laat je het me weten of het is gelukt? Zodra je alle stappen volgt en de benodigde gegevens aanlevert staat het abonnement straks volledig op jouw naam met alle correcte gegevens! 😄

Hallo Marciano,

Dat vind ik vaag. Alles staat op mijn naam, behalve haar geboortedatum en haar voorletter(s).Het is heel apart dat ik dan zo veel gegevens kan wijzigen, maar dat als het er op aan komt, ik een contract overname moet doen. De factuur wordt zelfs maandelijks van mijn rekening afgeschreven. Daarnaast moet ik dus 25 euro gaan betalen voor een contractovername. Dan doe ik het liever niet, maar dit lijkt onderhand op identiteitsfraude. Is er een andere oplossing hier voor? Moet ik echt gaan 25 euro gaan betalen voor 2 kleine wijzigingen? 

Hi Marleen, graag gedaan! Jij ook bedankt voor de snelle (re)actie. Ik lees net je mail en ik zie nu dat het abonnement nog op naam van je moeder staat - vandaar de 'verkeerde' voorletters en geboortedatum. In dat geval moet er contractovername plaatsvinden. Alles hierover en het in gang zetten hiervan vind je op deze pagina: Contractovername | Odido

Laat je het me weten of het is gelukt? Zodra je alle stappen volgt en de benodigde gegevens aanlevert staat het abonnement straks volledig op jouw naam met alle correcte gegevens! 😄

Dit staat in het topic over contract overname. Mijn legitimatie is gecontroleerd, maar bij deze is het verzoek tot wijzigen dus afgewezen en moet ik een contractovername doen? Dat komt namelijk niet overeen met wat hierboven geschreven staat, hier wordt alleen gesproken over wijzingen en niet over overnames, of een “Helaas, geboortedata kun je niet wijzigen, dan moet je een contractovername doen.” 

Daarnaast, heeft mijn moeder zonder mijn weten haar identiteitsbewijs moeten koppelen aan dit account, want toen het eerste contract werd afgesloten in 2015, was ik 16 jaar oud. Nu, in recentere tijd kom ik er achter (nu ik ga verhuizen) dat deze gegevens niet overeenkomen met mijn identiteit. 

En als ik het zo lees, als ik naar een fysieke winkel van Odido ga, dan kan ik het daar ter plekke aan laten passen? 🤔

Wat ik graag wil bereiken is dat ik ga verlengen bij Mijn Odido, dat het contract dat ik dan aan ga, op mijn naam komt te staan. Hoe ik andere posts uit de community lees (wat overig echt niet duidelijk staat aangegeven), kan ik namelijk nu geen overname doen, omdat mijn contract uit eind 2021 al verlopen is en ik eerst moet verlengen. 

Ik hoop dat je nog iets voor mij kan betekenen.

Hi Marleen, graag gedaan! Jij ook bedankt voor de snelle (re)actie. Ik lees net je mail en ik zie nu dat het abonnement nog op naam van je moeder staat - vandaar de 'verkeerde' voorletters en geboortedatum. In dat geval moet er contractovername plaatsvinden. Alles hierover en het in gang zetten hiervan vind je op deze pagina: Contractovername | Odido

Laat je het me weten of het is gelukt? Zodra je alle stappen volgt en de benodigde gegevens aanlevert staat het abonnement straks volledig op jouw naam met alle correcte gegevens! 😄

Hoi Marciano,

 

Ik logde net in op Mijn Odido en ik zie dat de gegevens al zijn aangepast. 

Ik weet niet wie dat geregeld heeft, maar bedankt Odido! Bespaart mij weer 25 euro 😉

Reputatie 7
Badge +9

Hi Marleen, ik had het verzoek al uitgezet voordat ik erachter kwam dat het contract op naam van je moeder stond. De gegevens zijn inderdaad inmiddels aangepast. Als je 16 was toen het abonnement startte, staat het contract officieel op naam van je moeder. Het abonnement kan nu inderdaad gewoon soepel lopen, omdat de rest wel op je eigen rekeningnummer, e-mailadres staat, etc. staat, maar het kan dus inderdaad zijn dat je hier bij bijvoorbeeld een verlenging tegenaanloopt. Maar dat moet je tegen die tijd even goed in de gaten houden. Mocht het wel allemaal soepel verlopen, dan helemaal mooi natuurlijk! 😄

Reageer