Skip to main content
Beantwoord

Mediabox en klik & klaar

• 24 januari 2025
  • 36 reacties
  • 1074 Bekeken

Ik heb de mediabox van odido om tv te kijken op de boot middels de hotspot op mijn gsm met odido abo en dat werkt perfect. Ook kan ik thuis via wifi gewoon  de box gebruiken . 
Kan ik klik en klaar ook gebruiken als hotspot voor mijn mediabox ?
of kan ik gebruik maken van de utp aansluiting op de klik ne klaar box?

iemand die het juiste antwoord heeft want van odido krijg ik verschillende reactie`s op mijn vraag.
Ben in de shop geweest , ben op messenger bezig maar op alle fronten verwarrende antwoorden maar weet nog steeds niet wat nu wel of niet klopt.

Beste antwoord door eric

Klik en klaar wordt niet verkocht met een TV product. Het vast glasvezel of DSL internet + TV product van Odido kent twee app types;

1. de Odido TV app voor op smarttv's en verbonden met het vaste internet van Odido. 
  2. de Odido ONLINE tv, voor op portable devices en verbonden met een willikeurige vaste of mobiele internetverbinding zoals klik en klaar.
Bekijk origineel

36 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 24 januari 2025

Klik en klaar is een internet access product. Als het via je hotspot op mobiel werkt, dan zou het ook via klik en klaar moeten werken.

Je zult geen eenduidig antwoord krijgen van medewerkers omdat met klik en klaar geen TV wordt verkocht. Dus die combinatie is geen product waar klantenservice een antwoord op kan geven.

Het prettige van klik en klaar is dat je het zonder eenmalige kosten kunt bestellen en de contracttermijn maar 1 maand is, dus je kunt dit scenario zelf proberen en als het niet werkt zit je niet aan een langdurig contract vast.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 24 januari 2025
eric schreef:

Klik en klaar is een internet access product. Als het via je hotspot op mobiel werkt, dan zou het ook via klik en klaar moeten werken.

Je zult geen eenduidig antwoord krijgen van medewerkers omdat met klik en klaar geen TV wordt verkocht. Dus die combinatie is geen product waar klantenservice een antwoord op kan geven.

Het prettige van klik en klaar is dat je het zonder eenmalige kosten kunt bestellen en de contracttermijn maar 1 maand is, dus je kunt dit scenario zelf proberen en als het niet werkt zit je niet aan een langdurig contract vast.

Maar ik kan wel de laptop via utp aanluiten , die werkt dan wel gewoon ?
​​​​​​​

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 25 januari 2025

Hoi ​@auke.denekamp, dat klopt helemaal! Via de laptop is het zeker mogelijk. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 180 reacties
  • 25 januari 2025

Alleen binnen Nederland en je zult met de boot binnen het bereik van een 5G zendmast moeten zijn.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 3 februari 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@auke.denekamp, dat klopt helemaal! Via de laptop is het zeker mogelijk. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Vrijdag klik en klaar binnen gekregen en vandaag geinstaleerd utp in de laptop en klik en werkt goed.
ook zonder dus via wifi werkt het goed. 
ik kan ook tv kijken op de laptop en ook op de gsm als ik inlog op de klik en klaar modem dus werkt .
maar als ik de tv app van odido op mijn tv zet kan ik niet kijken via wifi van de klik en klaar . geeft aan dat er een vaste internet verbinding moet zijn. maar die heb ik met de laptop en gsm toch ook niet. daar werkt het wel via wifi .???

wie of wat doe ik verkeerd hoe kan ik op mijn smart tv met de odido tv app tv kijken met klik klaar.?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • Antwoord
  • 3 februari 2025

Klik en klaar wordt niet verkocht met een TV product. Het vast glasvezel of DSL internet + TV product van Odido kent twee app types;

1. de Odido TV app voor op smarttv's en verbonden met het vaste internet van Odido. 
  2. de Odido ONLINE tv, voor op portable devices en verbonden met een willikeurige vaste of mobiele internetverbinding zoals klik en klaar.

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 3 februari 2025

Klik en klaar is een FWA product FIXED wireless access, wel draadloos maar niet Mobiel
en zou hiermee dus moeten classificeren als vast internet.

Ik snap dat ​@eric die mening niet deelt, maar dit is wel de verwachting van de gebruiker zo als je hier ziet.

Overigens is het idd wel erg jammer dat je bij klik & klaar geen TV product kan nemen.

• is een Master Poster
  • 53 reacties
  • 3 februari 2025
fvdberg schreef:

Klik en klaar is een FWA product FIXED wireless access, wel draadloos maar niet Mobiel
en zou hiermee dus moeten classificeren als vast internet.

Ik snap dat ​@eric die mening niet deelt, maar dit is wel de verwachting van de gebruiker zo als je hier ziet.

Overigens is het idd wel erg jammer dat je bij klik & klaar geen TV product kan nemen.

Hoezo niet mobiel? Odidio adverteert zelf met: "Je kan ons 5G-modem gebruiken waar je wil. Thuis, op de camping of waar dan ook in Nederland.”.

Je kan ook een USB-C batterij aan de router hangen en er vrolijk mee op pad of een MIFI router gebruiken met aleen de SIM erin.

Er zijn vrachtwagenchauffeurs die met een Klik&Klaar router in de cabine door NL rondrijden...

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 3 februari 2025

dat is een mooie bijkomstigheid maar het blijft FWA

Fixed wireless access (FWA) is a type of 5G or 4G LTE wireless technology that enables fixed broadband access using radio frequencies instead of cables.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1129 reacties
  • 3 februari 2025
fvdberg schreef:

Fixed wireless access (FWA) is a type of 5G or 4G LTE wireless technology that enables fixed broadband access using radio frequencies instead of cables.

Dat maakt toch niet uit? Op de K&K pagina geeft Odido duidelijk aan dat het niet samengaat met het TV pakket. Je kunt wel een 'extra' streamingdienst afnemen maar geen TV.

Je kunt dus wel met de telefoon app streamen naar de TV. Misschien zelfs de telefoon app sideloaden op de TV. Maar de TV app zelfs werkt dus niet. 

• is een King Poster
  • 69 reacties
  • 4 februari 2025

De Odido App op je (Apple) TV werkt niet werkt niet via K&K weet ik uit ervaring, maar doet het wel prima op je iPad/iPhone of MacBook (of Android/Win-tegenhangers). Maar de Odido-App kan je niet samen met K&K bestellen dus zodra je je glas/adsl-abonnement opzegt kan je geen TV meer kijken via Odido.

Via NLZiet kan het wel, dat werkt prima

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 5 februari 2025
eric schreef:

Hallo Eric

Ik weet dat er 2 verschillende apps zijn de gewone tv app en de online app
maar waarom kan ik die online app niet op mijn smart tv andriod zetten /downloaden dan  als ik ingelogd ben op k&k . op mijn laptop ingelogd op K&K kan ik wel naar tv online kijken  ook op de gsm het zelfde ook via online kon ik gewoon kijken via K&K ?
ik kan op mijn smart tv wel gewoon op internet google enz maar kan het bestand https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.tmobiletv.vinson&pcampaignid=web_share
niet DL wel de gewone van odido kan ik nemen maar dan komt de melding dat ik een vaste aansluiting moet hebben.   Waar zit het probleem nu.

• is een King Poster
  • 69 reacties
  • 5 februari 2025

precies wat de verklaring zegt: de TV-App (voor Apple-TV/Android-TV/Smart-TV) werkt niet als je geen vast Odido-Internet hebt.

ik heb nu K&K als test. Als ik mijn Apple-TV op Odido glasvezel aansluit werkt de TV-App prima, als ik het glas uitzet en K&K gebruik krijg ik dezelfde melding als jij.

Klik & Klaar is (volgens Odido) geen vast internet, dus daarom werkt die TV-App niet. Dat jij en ik wellicht een andere definitie van “vast Internet” hebben, maakt voor de TV-App niet uit ;-)

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 5 februari 2025
JakoVerstraate schreef:

precies wat de verklaring zegt: de TV-App (voor Apple-TV/Android-TV/Smart-TV) werkt niet als je geen vast Odido-Internet hebt.

ik heb nu K&K als test. Als ik mijn Apple-TV op Odido glasvezel aansluit werkt de TV-App prima, als ik het glas uitzet en K&K gebruik krijg ik dezelfde melding als jij.

Klik & Klaar is (volgens Odido) geen vast internet, dus daarom werkt die TV-App niet.

de laptop is ook geen vast internet de gsm ook niet en werkt wel met de online appe met K&K 
raar erg raag

• is een King Poster
  • 69 reacties
  • 5 februari 2025

lees nog even het bericht van Eric:

De TV-App werkt NIET met K&K wegens geen vast internet (volgens Odido-definitie)

De Online App werkt WEL met K&K, want die werkt op ELK soort netwerk

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1129 reacties
  • 5 februari 2025
auke.denekamp schreef:
JakoVerstraate schreef:

Klik & Klaar is (volgens Odido) geen vast internet, dus daarom werkt die TV-App niet.

de laptop is ook geen vast internet de gsm ook niet en werkt wel met de online appe met K&K 
raar erg raag

Op de laptop gebruik je een andere app. Er is hier boven al meerdere keren aangegeven dat er 2 verschillende apps zijn. De TV app (uit de Android TV store en Apple TV store) zijn andere apps dan de mobiele (Android en Apple) store.

Je kunt kijken of je de Android mobiele app kunt side loaden op je TV maar dan zal de bediening niet makkelijk zijn (want die is meer touch georiënteerd plus dat het scherm misschien portrait is ipv landscape).

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 5 februari 2025
JakoVerstraate schreef:

lees nog even het bericht van Eric:

De TV-App werkt NIET met K&K wegens geen vast internet

De Online App werkt wel met K&K, want die werkt op ELK soort netwerk

Leg mij dan even uit waarom ik dan de online app niet kan downloaden op mijn smart tv adriod ?
Want als i kdan kan is het probleem opgelost .

• is een King Poster
  • 69 reacties
  • 5 februari 2025

Op een TV kan je alleen TV-Apps installeren (geen online-App)

Op een niet-TV kan je de Online-App installeren (maar niet de TV-App)

ter vergelijking:

-een benzine-auto rijdt wel op benzine, maar niet op diesel

-een diesel-auto rijdt wel op diesel, maar niet op benzine

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1129 reacties
  • 5 februari 2025

Kun je eigenlijk vanuit de officiële mobiele app wel naar de TV streamen? Of is dat geblokkeerd in de mobiele app?

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1789 reacties
  • 6 februari 2025

@rvk01 Ja, je kunt wel vanuit de Online app streamen naar je TV, Chromecast (dus ook de ingebouwde van de Mediabox), Apple TV, etc. Dan is het uitgangspunt de mobiele app, met de rechten die daar bij horen.

peter-keetfm

Als je de Odido smart TV app buiten de deur wil gebruiken zet een vpn tunel op naar je Odido thuis netwerk.

Hoe je het een en ander voor elkaar krijgt ff Googlen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 9 februari 2025
TMTV schreef:

@rvk01 Ja, je kunt wel vanuit de Online app streamen naar je TV, Chromecast (dus ook de ingebouwde van de Mediabox), Apple TV, etc. Dan is het uitgangspunt de mobiele app, met de rechten die daar bij horen.

Kan ik wel netflix videoland en viaplay kijken  op de smart tv met gebruik van de wifi van de k&k .
of geeft dat problemen met de data ?

• is een Master Poster
  • 53 reacties
  • 9 februari 2025
auke.denekamp schreef:

Kan ik wel netflix videoland en viaplay kijken  op de smart tv met gebruik van de wifi van de k&k .

Dat zou prima moeten werken!

Mocht je op de boot een iets mindere verbinding hebben. Dan bieden netflix en viaplay de mogelijkheid om je dataverbruik aan te passen in de instellingen. Videoland past zich automatisch aan naar de snelheid van de internetverbinding.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 242 reacties
  • 9 februari 2025
auke.denekamp schreef:
TMTV schreef:

Ik kan alles bekijken via de diverse apps op mijn TV, verbonden met Klik en Klaar.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7973 reacties
  • 9 februari 2025
walter.v.l schreef:
auke.denekamp schreef:
TMTV schreef:

Ik kan alles bekijken via de diverse apps op mijn TV, verbonden met Klik en Klaar.

Welke apps gebruik je? Ik denk er ook hard over om K&K te gaan gebruiken.

Ben alleen bang dat mijn printer niet meer zal werken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen