Skip to main content
Sticky

Klik&Klaar. Deel jouw ervaring.

• January 19, 2026
  • 10 reacties
  • 240 Bekeken
Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Je hebt er vast en zeker over gehoord en misschien heb je het zelfs al in huis. Ik heb het natuurlijk over Klik&Klaar van Odido. Hiermee krijg je toegang tot razendsnel internet voor thuis (of onderweg) via ons 5G-netwerk. Je hebt alleen een stopcontact nodig. Zo makkelijk is het. 

Maak jij al gebruik van Klik&Klaar? Dan zijn we op zoek naar jou! 🕵🏼‍♀️ Afgelopen jaar hebben jullie kennis gemaakt met onze nieuwe aanwinst: Klik&Klaar.

Nu zijn we natuurlijk ontzettend benieuwd naar wat jullie van dit abonnement en het 5G-modem vinden.  In dit topic nodigen we je uit om jouw ervaring te delen! ✨

Relevante topics

Klik&Klaar. Hoe werkt het eigenlijk? 

Odido is de eerste en enige provider in Nederland met Klik&Klaar Internet: vast internet via 5G. Hoe werkt Klik&Klaar? We leggen het je graag uit!💡

Werkt Klik&Klaar niet naar behoren? Lossen we op. 

We vragen je wel om hiervoor een eigen topic te starten. De community is een klant-helpt-klant community. Je praat dus met andere klanten en community-gebruikers. Komen zij er niet uit? Dan helpen de moderators je verder. Topics worden op volgorde van binnenkomst opgepakt. Uiteraard doen wij ons best om je zo snel mogelijk te helpen. 

Heb je direct hulp nodig? Bel dan met onze Service collega's. Zij staan meteen voor je klaar!  Wil je snel geholpen worden, maar betreft het geen spoedgeval? Neem contact met ons op via Facebook,  X/Twitter of Instagram

10 reacties

• is een Top Poster
  • January 19, 2026

Redelijk alternatief voor ons al halen wij de snelheid niet en valt het internet ook wel eens weg. Er branden nooit geen 4 groene lampjes en vaak is 1 lampje zelfs rood. Jammer dat er geen buitenlands kaartje in kan of dat je hem niet kunt gebruiken in het buitenland.

LinLin95
  • is een Top Poster
  • January 19, 2026

Ik vind het tot dusver eigenlijk een drama.

Ik heb het nu 2 weken en kreeg een kapotte router opgestuurd. Na 5 gesprekken met de klantenservice waarin ik teruggebeld zou worden maar de dame in kwestie in een meeting zat en mij dus helemaal niet terugbelde zelf nogmaals gebeld na 2 dagen geen normaal internet te hebben gehad.

De mensen die ik aan de lijn had (verder niks negatiefs naar hun, ze waren erg vriendelijk) klonken alsof ze net ingewerkt waren en totaal geen idee hadden waarover ze het hadden. Daarnaast hadden ze een werkinstructie of stappenplan met fouten. Ze probeerden alle 4 de modem uit te lezen waarvan ik van de laatste persoon (de 5e die dag) hoorde dat dit helemaal niet mogelijk is (een analyse maken van de klik & klaar modem). Ook gaven ze alle 4 aan dat de lampjes die brandde op de modem verkeerd brandde. De laatste persoon gaf aan dat de lampjes allemaal de juiste kleur hadden en dit kwam dus ook niet overeen met de eerste 4 personen.

Ik had eigenlijk al wel door dat de modem foutief was omdat er wel een sterk sigmaal was maar de modem met niks wilde verbinden. Als het dan wel even lukte en ik wilde de naam van het netwerk veranderen was het weer een drama en geen verbindin mogelijk. De laatste persoon heeft een nieuwe modem laten opsturen, waarna het een paar dagen wel goed ging en het installatie proces zelf ook vroeg om naam en wachtwoord te weizigen van de wifi. 

Nu is het weer drama. Het internet valt steeds weg, gewoon 2 of meerdere keren per uur geven telefoon en latop aan dat er of geen verbinding mogelijk is, of dat ik verbonden ben maar het netwerk geen internet heeft. Ik heb al in verschillende topics gekeken en geprobeerd te kijken naar de instellingen van de modem via de admin maar ook daar kan ik steeds niks wijzigen omdat de modem geen verbinding meer heeft. Ook met de Klik en klaar app kun je op dat moment helemaal niks. 

Volgens de dekkingskaart moet ik uitstekende verbinding hebben en dat heb ik een paar dagen ook wel gehad, en dat moet ook want ik kijk via mijn raam uit op de zendmast van Odido. Maar dit is super vervelend en de afgelopen ervaring met het bellen naar de klantenservice biedt ook niet veel hoop.

Ik zit niet in de ICT maar kan goed met computers, programma's en dit soort problemen overweg om ze zelf op te lossen maar ik kan settings op die admin pagina waar andere community users het over hebben ook nie allemaal vinden. Zoals het doen van een analyse op de kanalen om te zien hoe druk het is. Ook het stappenplan om de wifi minder streng in te stellen gaat niet werken omdat ik de aangegeven opties gewoonweg niet tussen de opties heb staan. Super irritant. 

Het is een stuk goedkoper dan Ziggo, waar ik weg kom met een abbonement van 62 euro p.m maar dit kost ook een hele hoop ergernis, die zoals ik in de topics lees al geruime tijd gaande is en met de firmware updates ook niet voldoende is opgelost. Als dit zo blijft stap ik denk ik toch weer over naar een andere provider, helaas, want dit is echt om te huilen.

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • January 20, 2026

Prima tevreden met deze dienst in het buitengebied. Wij halen fatsoenlijke internet snelheden en met de modem firmware update een half jaar geleden is het het sindsdien ook stabiel (buiten de Odido netwerk storingen….).

TV kijken via NLZiet gaat ook prima, net zoals thuiswerken met zoom/teams meetings.

De installatie App zou nog wel wat verbeteringen kunnen gebruiken. Ook is het vreemd dat sommige instellingen via de MyOdido app gaan en andere via de Klik en Klaar app. Zie onderstaand topic;

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • January 21, 2026

Hey ​@Petra andre, superbedankt voor je feedback. Dit klinkt echter als slechte dekking, het kan zijn dat de dekking in jouw gebied niet helemaal goed aansluit met Klik&Klaar. Check het vooral op onze website: Bekijk de landelijke dekking van ons netwerk | Odido

Hi ​@LinLin95, bedankt voor je reactie.

Dit zullen we verder moeten onderzoeken, ik wil je ervaring met Klik&Klaar graag verbeteren. Mag ik je vragen om een eigen topic aan te maken? Dan kunnen we samen kijken of we hier wat mee kunnen doen! Alvast bedankt.

Ha ​@walter.v.l, jij ook superbedankt voor je feedback. Jouw deelname aan de topics wordt zeer gewaardeerd. Blij om te horen dat alles nog fatsoenlijk werkt! Het idee zal spoedig verder opgepakt worden, we willen uiteraard zoveel mogelijk verbeteringen doorvoeren. Thanks again!   

LinLin95
  • is een Top Poster
  • January 21, 2026

Hi ​@LinLin95, bedankt voor je reactie.

Dit zullen we verder moeten onderzoeken, ik wil je ervaring met Klik&Klaar graag verbeteren. Mag ik je vragen om een eigen topic aan te maken? Dan kunnen we samen kijken of we hier wat mee kunnen doen! Alvast bedankt.

​​​​​@Tommie van Odido 

Hoi! Ik heb al een topic aangemaakt gelijk na het plaatsen van de reactie. Ik zal je hierin even taggen. 

• is een Top Poster
  • January 21, 2026

De dekkingsgebied kaart geeft voor Julianadorp een goede dekking aan maar dat is dus niet onze ervaring ​@Tommie van Odido 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 21, 2026

Ik heb gedurende een bepaalde periode gebruikgemaakt van de diensten van K&K. Indien er destijds een televisieabonnement beschikbaar was geweest zou ik niet zijn overgestapt naar mijn huidige internetverbinding. De snelheid van de K&K op mijn adres was uitstekend.

Conclusie ik kan het aanraden maar bekijk eerst de landelijke Dekking voor dat je er gebruik van wil maken.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Moderator | Internet + TV
  • January 23, 2026

@Petra andre Goed dat je de dekkingskaart hebt bekeken en dat de verbinding in jouw woonplaats er goed uitziet. Ik zoek graag voor je uit wat er precies aan de hand is, zodat je optimaal kan genieten van Klik&Klaar Internet! Wel wil ik je vragen om hierover een eigen topic te starten. 

Wil je daar alvast de volgende informatie delen?

• Wanneer de verbinding wegvalt, welke kleur brandt het Internet lampje dan? Dit is het 2e lampje van boven naar beneden. 
  • Welke doen de lampjes van het modem van boven naar beneden (aan/uit, kleur, knipperen)? 

Ook wil ik je vragen om opnieuw de plaats van het modem te bepalen met behulp van het Kompas in de Klik&Klaar app. Laat je mij in het andere topic weten of dit voor verbetering heeft gezorgd? Als je jouw community profiel nog aanvult met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN is de verificatie compleet. Ik kijk dan gelijk met je mee! 

@Cristien Hartstikke bedankt voor het delen van je ervaring en goede tip over het raadplegen van de dekkingskaart! 😄

Na een jaar probleemloos en stabiel en snel te hebben gedraaid, opeens sedert een week het gevreesde rode lampje en het telkens wegvallen van de verbinding. Odido heeft me een nieuw modem en daarna een nieuwe simkaart. Hielp niet. Twee dingen hielpen wel. Ten eerste als ik de simkaart van mijn mobiele telefoon in de Odido router deed, was de verbinding stabiel en snel en 5g. De tweede oplossing: ik deed de klik en klaar simkaart in een ander (eigen) modem en op dat modem stelde ik in dat de verbinding alleen 4G mocht zijn. Ook dan een stabiele verbinding. Minder snel, 120 Mbps, maar heel stabiel. En ja voordat iemand begint te zeuren met de standaard opmerkingen: stond je modem wel bij het raam, heb je wel een goede dekking blablabla: ja ja ja. Sterk signaal. Supersnel ook (600 of meer). Maar uiterst onstabiel. Uren lang prima, dan rode lampje, geen verbinding, knipper knipper, verbinding terug. Etc etc. Probleem is dat Odido de modem zodanig heeft dichtgetimmerd dat je niet kan troubleshooten. Jaja, hij staat bij het raam. Ja, reset gedaan. Ja ook fabrieks reset. Het fwainternet apn in combinatie met agressief 5g gedrag van het modem is de boosdoener, denk ik. 

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • February 8, 2026

@visitornottourist Er moet ook iets veranderd zijn aan het Odido netwerk aangezien aan het modem het laatste half jaar niets gewijzigd is. Dus de actie van de helpdesk van Odido om je modem uit te wisselen lijkt me nutteloos. Ze kunnen beter gaan kijken naar hun eigen netwerk. Er zijn de laatste tijd veel meer van dit soort gevallen op het forum te vinden.