Skip to main content
Beantwoord

Problemen met iPhone Klik&Klaar

• June 19, 2026
  • 12 reacties
  • 254 Bekeken

Ik heb al een tijd problemen met mijn klik en klaar wifi op mijn iphone. Ik heb vrijwel elke tip die hier eerder is genoemd al eens geprobeerd, maar het probleem is nog steeds aanwezig. Ik heb nu mijn telefoonabonnement moeten verhogen omdat ik de wifi op mijn iphone gewoon NIET kan gebruiken. Is er nog iemand met een holy grail tip? Ik word er nu wel een beetje moe van...

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@kayleenoteboom 

Kan je wel met de WiFi verbinden of niet?

Indien niet, is het netwerk zichtbaar?

Indien wel, wat is het probleem precies?

Andere apparaten hebben geen problemen?

12 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • June 19, 2026

Hallo ​@kayleenoteboom 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 19, 2026

Hallo ​@kayleenoteboom 

ja, het is het bekende probleem waarbij de klik en klaar niet werkt op iphone, zijn meerdere topics voor gemaakt. Ik heb met andere apparaten geen problemen en mijn wifi blijft terugspringen naar 5g en dan weer terug naar wifi en da t ongeveer 5 keer per minuut.

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • June 19, 2026

Het is wel even handig dat je vertelt welke acties je allemaal al zelf hebt gedaan. Ik kan er nu wel 1 of meer noemen maar die heb je wellicht al gedaan….

(Vooruit: mac adres vastzetten, WPA2-PSK instellen )

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 29, 2026

Het is wel even handig dat je vertelt welke acties je allemaal al zelf hebt gedaan. Ik kan er nu wel 1 of meer noemen maar die heb je wellicht al gedaan….

(Vooruit: mac adres vastzetten, WPA2-PSK instellen )

hoi, het is het bekende probleem op dit forum waarbij meerdere iphone gebruikers geen verbinding kunnen maken met hun klik en klaar. Ik heb alle aangedragen oplossingen op dit forum al geprobeerd, dus onder andere het adres op mijn router vastzetten, de instellingen in mijn iphone wijzigen (wiif-adres ipv vast op roteren) maar het probleem blijft. Op al mijn andere apparaten heb ik dit probleem niet. Ik ben nu moeten upgraden naar een grotere internetbundel omdat ik gewoon NIET kan verbinden met de klik en klaar. Hij schiet soms tien keer per minuut van 5g naar wifi en weer terug. 

Ik kan het netwerk dus wel gewoon zien, ik kan vaak niet verbinden (melding onjuist wachtwoord) en als ik wel kan verbinden blijft hij wisselen tussen 5g en wifi. Dus eigenlijk niet bruikbaar.

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • June 29, 2026

En heb je ook de dingen gedaan die ik heb voorgesteld? Want die zIe ik niet terug in je acties.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 30, 2026

En heb je ook de dingen gedaan die ik heb voorgesteld? Want die zIe ik niet terug in je acties.

Mac adres vastzetten houdt toch in dat je je privé wifi-adres van vast afhaalt en op roteren zet? Dat heb ik zeker gedaan, ik weet niet wat je bedoelt met WPA2-PSK instellen maar ik heb ingelogd op mijn router en de kanalen vastgezet. Een kanaal moest ik weer losmaken, anders werd mijn laptop slomer, maar de andere staat nog steeds vast en geen verbetering. Of bedoel je wat anders?

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • June 30, 2026

Je kan op de router de wifi beveilging terugschroeven van WPA3 naar WPA2. Dat werkt in een hoop gevallen.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 5, 2026

Je kan op de router de wifi beveilging terugschroeven van WPA3 naar WPA2. Dat werkt in een hoop gevallen.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen

Dankjewel voor je tip, dit heb ik gedaan en heeft tot nu toe helaas niet geholpen.

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • July 6, 2026

Dat is jammer.

Heb je wel op je iPhone de huidige wifi verbinding naar je klik en klaar modem verwijderd en weer opnieuw aangemaakt?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 6, 2026

Dat is jammer.

Heb je wel op je iPhone de huidige wifi verbinding naar je klik en klaar modem verwijderd en weer opnieuw aangemaakt?

zeker, ook op tv, tablet en laptop maar daar geen problemen.

er brand nu ook een rood lampje bij 5g, zou dat nog iets kunnen zijn?

• is een Top Poster
  • July 6, 2026

Dat is jammer.

zeker, ook op tv, tablet en laptop maar daar geen problemen.

er brand nu ook een rood lampje bij 5g, zou dat nog iets kunnen zijn?

Leg het probleem eens heel gedetailleerd voor aan Copilot of een andere AI-app. Ik sta soms versteld van de uitkomst. 

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • July 6, 2026

Het 5G lampje op het modem zou geen impact moeten hebben op de wifi connectie.