Skip to main content

Momenteel ondervind ik ook problemen met Klik en Klaar. Het modem geeft door de dag heen regelmatig aan dat hij geen internet heeft, maar wanneer die wel internet heeft, is dit erg storend.

Mijn maximale snelheid die ik haalde was altijd rond de 1.2Gbit, exceptioneel snel. Dit ging soms naar ~700Mbit, ook meer dan prima. De upload was rond ~60Mbit.

 

Sinds 23:55 gisteren (19 nov) viel het internet tijdelijk uit voor ~1 uur. Hierna hebben wij constant uitval en meten wij downloadsnelheden van rond de ~15Mbit met veel packetloss. De upload blijft wel op ~60Mbit. Dit wordt gemeten met een directe bekabelde verbinding. De wifi is nog slechter.

Het lijkt er op dat er misschien een UPF of andere laag rond 23:55 uitviel en dat deze data toen naar een nabije datacenter werd gereroute? Hebben jullie hier een incident ticket intern voor met meer informatie? De informatie banner laat zien dat de meeste connecties weer goed online zijn, maar dat is dus nog niet het geval.

Dit is al de 2e keer in 2 maand dat wij storingen en onbruikbaar Klik en Klaar internet hebben... Staat hier ook wat tegenover?

 

Groet,

Tom

Hey ​@Tomodovodoo, goed dat je dit aangeeft.

Ik ben voor je gaan kijken maar ik zie geen gekke dingen op het netwerk bij jou in de buurt. Wel zie ik de uitval terug om 23:55 tot 01:57, toen kwam het modem weer online. Hoe is de snelheid vandaag, weer stabiel of nog steeds lager? 


Woensdag tot in de avond was de snelheid onstabiel, vanaf donderdag is het weer hersteld.
Zit nu weer op gebruikelijke snelheden van 1.3GB download, 120 upload (in avond)


Reageer