Skip to main content
Vraag

Klik en klaar Home Connect en HomeWizard


  • is een Master Poster
  • 34 reacties

Om mijn Home connect van de wasmachine  aan te sturen maak ik gebruik van HomeWizard. Hiervoor moet ik een aantal poorten open zetten(Wat ik uiteraard heb gedaan). Als alles goed gaat komen alle gegevens van HomeConnect in de HomeWizard en start deze de wasmachine op het gunstigste moment. Het vreemde is dat de ene keer de gegevens vanuit Home connect wel in de HomeWizard staan en de andere keer niet of gedeeltelijk met als gevolg dat de machine niet gestart wordt.  Ik kan hier geen vat op krijgen. Iemand een idee?

11 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 929 reacties
  • 21 maart 2025

Poorten hoef je niet “open” te zetten (van buiten naar binnen). Die melding is eigenlijk alleen voor poorten naar buiten toe (die altijd al open staan). Welke poorten heb je “open” gezet en hoe heb je dat gedaan?

Wat betreft verbinden… heb je dit ook al eens op een ander apparaat geprobeerd? Bijvoorbeeld een tablet? Ik kan op mijn Samsung A54 ook geen verbinding krijgen met mijn Bosh wasmachine terwijl mijn Samsung Tab 5e wel verbinding heeft. Ik zit echter op een glas verbinding. Maar de communicatie tussen wasmachine en Zyxel werkt dan dus wel.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 34 reacties
  • 21 maart 2025

Ik heb van Home Connect support een hele serie poorten gekregen die open gezet moet worden zodat men er van buiten bij kan en Home Wizard kan communiceren met de Home Connect. UPnP zou het ook moeten doen maar vanwege de problemen gevraagde poorten open gezet. 

Home Connect op zich werkt prima. Ik kan de machine bedienen, statussen kan ik lezen en meldingen komen door. Het gaat hier om de communicatie tussen Home Wizard en Home Connect. Het vreemde is dat de ene keer die communicatie prima gaat en de andere keer niet. 

 

 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 929 reacties
  • 21 maart 2025
Hanz124 schreef:

Ik heb van Home Connect support een hele serie poorten gekregen die open gezet moet worden zodat men er van buiten bij kan en Home Wizard kan communiceren met de Home Connect.

Yikes. Die (naar de wasmachine) mag je allemaal weg halen. Dit zijn poorten van buiten naar binnen. Het kan nooit de bedoeling zijn dat IEDEREEN bij poort 80 en 53 van jouw wasmachine kan komen. Dit zijn echt poorten die je van binnen naar buiten open moet zetten. Niet van buiten naar binnen (wat je met port forwarding doet). De poorten van binnen naar buiten staan allemaal al standaard open !!!

De wasmachine heeft geen UPnP nodig. Die maakt gewoon een permanente connectie naar hun server en op die manier communiceer je daarmee. Er is dus niets van buiten naar binnen nodig.

 

Hanz124 schreef:

Het gaat hier om de communicatie tussen Home Wizard en Home Connect. Het vreemde is dat de ene keer die communicatie prima gaat en de andere keer niet. 

Ok. Ik ken Home Wizard verder niet. Maar ik zou de port forwardings naar je wasmachine in ieder geval maar weg halen. Want die vormen een beveiliging risico.

Zover ik weet heef de Plug van Home Wizard op b.v. de P1 meter ook geen poorten nodig. Dus ik weet niet precies wat het probleem is met jouw app (ik neem aan dat je de App bedoeld van Home Wizard).

 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 929 reacties
  • 21 maart 2025
Hanz124 schreef:

Het vreemde is dat de ene keer de gegevens vanuit Home connect wel in de HomeWizard staan en de andere keer niet of gedeeltelijk met als gevolg dat de machine niet gestart wordt.

Ik heb overigens nog even zitten denken… als jouw wasmachine goed contact maakt met Home connect, dan ligt het probleem dus tussen HomeWizard en Home connect. Beide online diensten en die hebben dus onderling contact. Daar heb jij met je huisverbinding geen invloed op.

Dus je kunt controleren of het met de Home connect app wel goed gaat. Als dit het geval is, dan ligt het probleem dus online bij HomeWizard.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 34 reacties
  • 21 maart 2025

Volgens Home Connect hebben ze die nodig voor de home connect servers. Ik weet hoe port forwarding werkt. Maar dit is echt wat de specialist van home connect vertelt. Ook dat UPnP nodig is. Dus vandaar dat ik dit maar even open heb gezet. Maar gezien het plaatje hier nu ligt ga ik het zeker weer dicht zetten :-)

Het probleem is niet de app maar de aansturing van de wasmachine, die gaat via Home Wizard. De Home Wizard krijgt een signaal via Home Connect dat de wasmachine de status gereed heeft om te starten. Home Wizard bepaalt aan de hand van overcapaciteit of het laagste tarief wanneer de machine gestart moet worden en stuurt het signaal. Ik zie alleen in de app dat op de momenten dat het niet werkt de gegevens en de status van de machine niet zichtbaar zijn.

 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 929 reacties
  • 21 maart 2025
Hanz124 schreef:

Volgens Home Connect hebben ze die nodig voor de home connect servers. Ik weet hoe port forwarding werkt. Maar dit is echt wat de specialist van home connect vertelt.

Die ‘specialist’ zegt dan dat de poorten open moeten staan. Maar hij heeft het dan over de poort naar buiten toe. Niet een poort van buiten naar binnen open zetten. Als hij dat wel zegt… dan is het geen ‘specialist’ 😂 (want dat is echt een no-no)

Hanz124 schreef:

Ik zie alleen in de app dat op de momenten dat het niet werkt de gegevens en de status van de machine niet zichtbaar zijn.

 

Je zou op dat moment eens in de Home connect app moeten kijken. Want als je de machine daar wel ziet is het een probleem tussen HomeWizard en Home connect (de online cloud diensten).

De HomeWizard maakt volgens mij niet direct contact met je machine, dat gaat volgens mij over de Home connect servers.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 34 reacties
  • 21 maart 2025
rvk01 schreef:
Hanz124 schreef:

Het vreemde is dat de ene keer de gegevens vanuit Home connect wel in de HomeWizard staan en de andere keer niet of gedeeltelijk met als gevolg dat de machine niet gestart wordt.

Ik heb overigens nog even zitten denken… als jouw wasmachine goed contact maakt met Home connect, dan ligt het probleem dus tussen HomeWizard en Home connect. Beide online diensten en die hebben dus onderling contact. Daar heb jij met je huisverbinding geen invloed op.

Dus je kunt controleren of het met de Home connect app wel goed gaat. Als dit het geval is, dan ligt het probleem dus online bij HomeWizard.

 

Dat was ook mijn idee maar ik weet niet welke gegevens ze uitwisselen op welk niveau en via welke poorten. Uiteraard heb ik het probleem ook bij Home Connect en Home Wizard neergelegd. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 34 reacties
  • 21 maart 2025
rvk01 schreef:
Hanz124 schreef:

Volgens Home Connect hebben ze die nodig voor de home connect servers. Ik weet hoe port forwarding werkt. Maar dit is echt wat de specialist van home connect vertelt.

Die ‘specialist’ zegt dan dat de poorten open moeten staan. Maar hij heeft het dan over de poort naar buiten toe. Niet een poort van buiten naar binnen open zetten. Als hij dat wel zegt… dan is het geen ‘specialist’ 😂 (want dat is echt een no-no)

Hanz124 schreef:

Ik zie alleen in de app dat op de momenten dat het niet werkt de gegevens en de status van de machine niet zichtbaar zijn.

 

Je zou op dat moment eens in de Home connect app moeten kijken. Want als je de machine daar wel ziet is het een probleem tussen HomeWizard en Home connect (de online cloud diensten).

De HomeWizard maakt volgens mij niet direct contact met je machine, dat gaat volgens mij over de Home connect servers.

Dat laatste weet ik dus niet, zie mijn vorige bericht. Home Wizard en Home Connect scheppen ook niet echt duidelijkheid wat dat betreft. Ik wacht het nog maar even af. Ze zijn nog maar een maand bezig met dit probleem….

 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 929 reacties
  • 21 maart 2025

In ieder geval ben je niet de enige. Er zijn wel meer mensen met problemen met deze combinatie van HomeWizard en Home connect. Zie vanaf dit topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81844968#81844968


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 34 reacties
  • 21 maart 2025

Dankje, die had ik nog niet gezien op tweakers. Dat topic ga ik eens uitpluizen!


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 929 reacties
  • 21 maart 2025

Als je zoekt op “Home connect” dan kom je wel meer tegen in dat topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2002754?data%5Bfilter_keywords%5D=%22Home%20connect%22

Snuffel-se 😁


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen