Skip to main content
Beantwoord

geen LAN naar WAN mogelijk

Goedemorgen,

Onlangs klik&klaar binnen gehad. (Modem NR5307)

via Wifi krijg ik verbinding met internet, echter wanneer ik een kabel rechtstreeks tussen laptop en modem zet krijg ik geen internet.

wel is het modem te benaderen via 192.168.1.1 en kan ook in de web login. Status van de LAN1 of 2 poort zijn (wanneer verbonden) volgens de web login:

full/1000mbps

met een andere kabel heb ik hetzelfde probleem, plug ik vervolgens achter in het Ziggo modem in, dan heb ik meteen internet.

Wie heeft er tips?

Beste antwoord door 5G_koolmees_frituur

walter.v.l schreef:

vreemd, als ik mij laptop met een netwerk kabel aansluit krijg ik meteen connectie,

Zie je wel iets gebeuren op je laptop? Krijg je wel een netwerk verbinding maar geen internet?

Zie je in de klik en klaar App op je mobiel wel je laptop verschijnen als verbonden apparaat?

Opgelost!

ik had ooit een vaste DNS server in de instellingen van mijn netwerk kaart geïnstalleerd. Dat was die van de vorige gateway en het IP adres kwam dus niet overheen.

wederom op obtain automatic DNS gezet en het werkte weer :))

Bekijk origineel

2 reacties

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 155 reacties
  • 21 maart 2025

vreemd, als ik mij laptop met een netwerk kabel aansluit krijg ik meteen connectie,

Zie je wel iets gebeuren op je laptop? Krijg je wel een netwerk verbinding maar geen internet?

Zie je in de klik en klaar App op je mobiel wel je laptop verschijnen als verbonden apparaat?

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 22 maart 2025
walter.v.l schreef:

Opgelost!

ik had ooit een vaste DNS server in de instellingen van mijn netwerk kaart geïnstalleerd. Dat was die van de vorige gateway en het IP adres kwam dus niet overheen.

wederom op obtain automatic DNS gezet en het werkte weer :))

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen