Skip to main content

Geen internet na installatie

Geen internet na installatie. Moet mijn sim kaart nog geactiveerd worden? Tweede lampje rood, 3e knippert blauw. Kan verbinden met modem, maar geen internet. Sim kaart zit in de houder en al een aantal keer opnieuw er in gedaan. Geen ander resultaat tot nu toe.

Uitgelichte reactie

10 maart 2025

Hallo ​@EnricoB 

Als het signaal lampje blauw knippert dan betekent dat dat er geen simkaart is, normaal hoef je de simkaart niet te activeren.

15 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20541 reacties
  • 10 maart 2025
Uitgelichte reactie

Hallo ​@EnricoB 

Als het signaal lampje blauw knippert dan betekent dat dat er geen simkaart is, normaal hoef je de simkaart niet te activeren.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 maart 2025

Dat is op zich mooi, maar het werkt niet. Heb de sim kaart ook in mijn telefoon gehad, maar ook daar doet het internet het dan niet. Lijkt dus wel degelijk aan de sim kaart te liggen. Hoe nu verder?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20541 reacties
  • 10 maart 2025

@EnricoB 

Vul alle privévelden in je community profiel in, wellicht is de simkaart stuk en kan Odido je een nieuwe sturen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 maart 2025

Done!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 maart 2025

Ik zie trouwens dat de status van mijn bestelling staat op “in behandeling”. Volgens Mijn Odido is het modem (klik en klaar) nog onderweg. Kan daar het probleem ook zitten?

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 15 maart 2025

Hi, I got the exact same issue here. Is it working now?

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 maart 2025

Ik heb vandaag ook een modem en sim opgehaald in de odido store. Zou klik en klaar moeten zijn en werken.

bovenste lampje groen, tweede rood derde knippert blauw en onderste groen

Inloggen in de modem kan, maar hij zegt geen active sim (of niet geplaatst)

Wat te doen?

• Wachten op een activatie vanzelf later?
  • dit wordt een gedoe en beter maar gelijk retourneren
  • klanten service is alleen domme robot, dus odido proberen te contacten lijkt mij kansloze actie

iemand een idee hoe die simkaart actief te krijgen?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7914 reacties
  • 15 maart 2025

@Frederik12 Zit de sim wel goed in de houder?. Draai hem eens om.

Lees de instructies⬅️

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 maart 2025

Omdraaien?  Eeb simkaart past maar op 1 manier in de houder 😀.
Maar ik denk zal toch even kijken. misschien kan dat bij zyxel wel kan. Hij gaat er op 1 manier in…..

En het zal na mechanische aanpassingen aan de sim en/of het modem misschien lukken om hem er in te krijgen, maar dat lijkt me niet de bedoeling 😁

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 maart 2025

ohh opgelost. Toch geen simkaart connectie. Interessant voor andere met zelfde probleem.

De sleuf in het modem in micro sim formaat. Ik had er braaf een micro formaat sim ingezet. Echter achter op het modem staat met grote letters NANO sim.  Het zwarte adaptertje had ik verwijderd (denkend een blind beschermings plaatje. Het is echter adopter van nano naar micro die wat dikker is. (en dus wel contact maakt.
Dus adopter gebruiken en nano sim.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 maart 2025

Nano SIM in de houder. Houder klikt keurig in de modem en ….. toch geen signaal (3e lampje blijft blauw knipperen). Verder geen enkele reactie meer vanuit Odido???

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 155 reacties
  • 16 maart 2025

Misschien even bellen morgen naar Odido en hopen dat je een deskundige medewerker aan de lijn krijgt….

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 maart 2025

al opgelost? Dat simmetje ziet er gekrast uit. Heeft ie klem gezeten?
Ik zou hem even met scotchbrite of een gummetje schoonpoetsen. Hij ziet er ook wat geoxideerd uit.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 maart 2025

Helaas, niets helpt tot nu toe. En nee, heeft niet klem gezeten …

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 maart 2025

Probleem is bekend! Mijn startdatum abonnement stond op 01-01-2099. Volgens de Odido medewerker is dit een bekend probleem (zal dus voor meer gebruikers gelden). Na mijn belletje is er een call aangemaakt voor de technische afdeling. Deze heeft ongeveer 2 weken nodig om eea aan te passen (gezien de drukte). In ieder geval helder wat er nu aan de hand is.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen