Afgelopen weken merk ik dat van mijn Klik en Klaar Modem regelmatig de DNS weg valt.
Dit is dan meestal met een Reboot van het Modem wel weer opgelost maar wilt niet ieder dag als ik thuis kom eerst het modem moeten resetten voordat ik weer internet heb.
Dus de vraag zijn dit bekende storingen, is een Firmware iets, en wat kan ik er redelijkerwijs tegen doen?
Lijkt er ook op dat ik geen optie heb binnen het modem om een static secundaire DNS IP op te geven, mocht hier nog wat op zijn hoor ik het ook graag.
DNS Problemen Klik en Klaar
Beste antwoord door Speyk
Dit kan je instellen via de admin website op 192.168.1.1 menu Netwerkinstelling/Thuisnetwerken/DNS Waarden. Selecteer optie statisch DNS en geef 2 DNS servers op met de primaire en secondaire IP addressen (bijv 8.8.8.8 en 1.1.1.1)
Meld aub even terug of dit geholpen heeft. Ik heb het al een keer aan Odido gemeld dat er wellicht issues zijn met DNS bij Klik en klaar maar een extra melding kan andere gebruikers alleen maar helpen.
Ik zelf heb er geen last van maar wellicht is het gekoppeld aan een regio.
Bij deze bevestigd dat ik in de afgelopen 3 weken geen uitval via DNS meer heb ervaren.
Fix werkt definitief.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.