Skip to main content
Beantwoord

Waarom is mijn abonnement duurder geworden sinds de overstap naar Odido?

  • 12 september 2023
  • 8 reacties
  • 2576 Bekeken

Mijn abonnement is duurder geworden, maar ik had al een contract van 2 jaar. Je kan toch niet zomaar een prijs aanpassing doen?

Beste antwoord door Occaj

Goedemorgen, 

De prijzen worden niet duurder door de overstap op een nieuwe naam. Maar door bijvoorbeeld inflatie correctie 

Bekijk origineel

8 reacties

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • Antwoord
  • 12 september 2023

Goedemorgen, 

De prijzen worden niet duurder door de overstap op een nieuwe naam. Maar door bijvoorbeeld inflatie correctie 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 12 september 2023

Goeiemorgen,

Dat kan ik begrijpen, maar ik heb een vast contract. Ik heb sinds 1 oktober een abonnement bij tele2 voor 25 euro in de maand. Waarom moet ik dan nu € 27,50 betalen? Waar komt die €2,50 vandaan? Ik kan dit nergens terug vinden op mijn factuur. Mijn contract loopt tot 30 september 2024, ik ga er vanuit dat ik gewoon €25,00 moet betalen. Hier heb ik een contract voor getekend. Niet voor de €27,50.

 

Wat gaan jullie hier aan doen?


Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • 12 september 2023
Bovanmarle schreef:

Goeiemorgen,

Dat kan ik begrijpen, maar ik heb een vast contract. Ik heb sinds 1 oktober een abonnement bij tele2 voor 25 euro in de maand. Waarom moet ik dan nu € 27,50 betalen? Waar komt die €2,50 vandaan? Ik kan dit nergens terug vinden op mijn factuur. Mijn contract loopt tot 30 september 2024, ik ga er vanuit dat ik gewoon €25,00 moet betalen. Hier heb ik een contract voor getekend. Niet voor de €27,50.

 

Wat gaan jullie hier aan doen?

Ik ben niet jullie, ben gewoon een mede klant. Wat ik al aangeeft is inflatiecorrectie. Staat ook wel in je contract /algemene voorwaarden vermeld dat dit eens per jaar gedaan wordt. Dat mag 1x per jaar, is bij elke provider zo.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi, wat @Occaj aangeeft klopt helemaal! Dit is inderdaad de inflatiecorrectie. Deze is op je factuur van juli aangekondigd en deze wijziging ging voor het eerst in op de factuur van augustus (omdat je altijd achteraf betaald). Meer informatie hierover vind je op onze 'oude’ Tele2 Community in dit artikel

Mocht je hier nog vragen over hebben, stel ze dan gerust. De Community staat voor je klaar!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 oktober 2023

WAT een kolder!!!!
Inflatiecorrectie….
hoe werkt dat dan voor nieuwe abbo’s?
die betalen gewoon die 25 euro.
ik heb het al eens gedaan en ga het nu weer doen.
abbo afzeggen en meteen weer afsluiten voor 25 euro


ItsNaud
Super User
  • Odido Superuser
  • 127 reacties
  • 26 oktober 2023
Blodder schreef:

WAT een kolder!!!!
Inflatiecorrectie….
hoe werkt dat dan voor nieuwe abbo’s?
die betalen gewoon die 25 euro.
ik heb het al eens gedaan en ga het nu weer doen.
abbo afzeggen en meteen weer afsluiten voor 25 euro

 

Bij nieuwe abonnementen kan dit ook worden toegepast en dit is wettelijk ook toegestaan. Wat je wel kunt doen is, zodra je abonnement afgelopen is, deze verlengen tegen de nieuwe tarieven. Dan heb je hetzelfde effect als opzeggen en een nieuw abonnement afsluiten. Alleen ook dan is de kans aanwezig dat de inflatiecorrectie kan worden toegepast. Veel (of alle) andere providers doen dit ook, dus het is niet heel erg nieuw.

 

Tip: verleng de volgende keer voor 1 jaar dat scheelt denk ik onder aan de streep dan weer.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 oktober 2023

precies dat dus
voor 1 jaar verlengen

en als ze de prijs verhoogd hebben binnen dat jaar

abbo afzeggen en weer opnieuw afsluiten voor 25 euro

(tenzij verlengen goedkoper is natuurlijk)


ItsNaud
Super User
  • Odido Superuser
  • 127 reacties
  • 26 oktober 2023
Blodder schreef:

precies dat dus
voor 1 jaar verlengen

en als ze de prijs verhoogd hebben binnen dat jaar

abbo afzeggen en weer opnieuw afsluiten voor 25 euro

(tenzij verlengen goedkoper is natuurlijk)



Je mag niet tussentijds opzeggen, ook niet bij je huidige abonnement. In de voorwaarden staat namelijk dat ze inflatiecorrectie mogen toepassen. De looptijd dien je uit te zitten waarna je daarna kunt verlengen tegen de tarieven die op dat moment gelden.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen