Skip to main content

Goedemorgen, 

In 2018 heb ik een mobiel abonnement aangeschaft bij Tele-2.

I.v.m. destijds gebruik werktelefoon, mocht een vriend van mij gebruik maken van dit toestel. Echter bleek ik pas na 2 jaar erachter te komen dat er een achterstand was geweest (wel voldaan toen) maar dat ik dus wel een A2 codering in het BKR register kreeg. In 2021 kwam ik, omdat ik toen een gesprek had met een hypotheek adviseur erachter. Toen direct gebeld met toen nog Tele-2 dat de vordering in 2019 al was voldaan maar er nog geen hersteld melding + geen einddatum vermeld was. Dit hebben ze uiteindelijk gedaan, maar niet op de betaaldatum van 2019, maar ze hebben de datum van het telefoongesprek in 2021 aangehouden. 

Dit maakt dus dat de registratie eigenlijk al verlopen zou moeten zijn in 2024, maar door die foutieve datum loop ik nu vast op het verkrijgen van een hypotheek.

We zijn inmiddels uitgeloot voor een nieuwbouw project en hebben een aantal gesprekken gehad met onze hypotheekadviseur maar we lopen dus vast op deze enige registratie. Onze hypotheekadviseur heeft een verzoek ingediend bij de afdeling incasso om mijn oude BKR registratie betreft 2019 te verwijderen, maar zoals u kunt begrijpen zitten we volledig in spanning omdat we in afwachting zijn van het besluit. We hebben de overeenkomst ondertussen ontvangen van de Gemeente maar we kunnen op dit moment niet verder. 

De hypotheekadviseur is komende dagen niet aan het werk en wij hebben dus nog geen enkel idee of en hoe snel we bericht krijgen.

Zou u voor mij na kunnen gaan wat de status op dit moment is?

Betreft registratienummer: NHSRQ0000085819

Beste ​@Tom8123  Vul al de gegeven van toen in (zie mijn onderschrift) ook de laatste 4 cijfers van je IBan. De moderators kunnen dan sneller helpen.

Klik op je profiel en bewerk profiel.

Succes

Ik heb alles zover bekend ingevuld.

Goedemorgen Tom, van harte welkom op de Community! Leuk dat jullie bezig zijn met jullie toekomstige woning. Ik snap volkomen dat je de BKR-registratie zo spoedig mogelijk verwijderd wil hebben. Heeft je hypotheekadviseur onze Incasso-afdeling gemaild? Deze mail kan ik niet terugvinden. Geen zorgen, ik heb je zojuist een mail gestuurd met instructies en benodigde documenten hoe je alle gegevens bij mijn collega's van Incasso krijgt. Lees de mail goed door en mail ze zo volledig mogelijk. Ik lees in je profiel dat het 06-nummer niet meer bekend is, hier vragen ze wel altijd om. Kan je deze alsnog proberen te achterhalen? Wellicht via BKR. Mocht het niet lukken om het 06-nummer te achterhalen, mail dan zeker alle andere gegevens. Wellicht hebben mijn collega's aan het leningnummer van BKR genoeg. Laat je het me weten als je hebt gemaild? Dan doe ik m'n best om ervoor te zorgen dat mijn collega's jouw case sneller oppakken! 😄

De laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel komen op dit moment niet overeen met de laatste 4 cijfers die bij ons in het systeem staan. Vul je hier nog de juiste in? Dan kan ik je straks sneller helpen! 

Goedemorgen Marciano,

Ja onze hypotheekadviseur heeft gisteren om 15.01 uur gemaild naar incasso@odido.nl.

In die mail staan ook de benodigde documenten. Voor de zekerheid zal ik deze mail nogmaals doorsturen.

Dag Marciano,

Heb jij enig idee hoe ver de afdeling is met onze case? Er is inmiddels twee keer gemaild ook namens onze hypotheekadviseur.

Goedemorgen ​@Tom8123, ik neem het stokje even over van mijn collega. Ik wil graag met je meekijken! Echter, zie ik dat de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem vermeld staat. Ook zie ik dat het een zakelijk abonnement betreft. Kun je de bedrijfsnaam en juiste 4 cijfers van je bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik met je meekijken! 

Had je ook gereageerd op de mail die mijn collega had verstuurd? Ik hoor het graag van je! 

Goedemorgen Pharwin,

Zowel woensdag als donderdag heeft onze hypotheekadviseur nav telefonisch contact een mail gestuurd met alle gegevens. 

Het betreft een oud abonnement uit 2018, dus niet mijn huidige zakelijke abonnement. De adviseur heeft alles in de mail gezet omdat we niet exact weten om welk telefoonnummer het gaat gezien het zo lang geleden is.

Het is ons bekend dat eea niet duidelijk terug te vinden is gezien het de overname van Tele-2 betreft en daar destijds een fout is gemaakt. Ondertussen lopen we nu dus volledig vast omdat er schijnbaar niks hiervan op papier staat in het systeem.

Ik heb eenmalig de achterstand van mijn vriend toen direct voldaan in 2019, ook hiervan is documentatie meegestuurd in de mail van 15 en 16 januari jl.

Groetjes Tom

Goedemiddag ​@Tom8123 ah, check! Ik heb inderdaad de case kunnen vinden. Goed nieuws! Ik zie dat deze is opgepakt door mijn collega van de incasso afdeling en dat je BKR-registratie is verwijderd. De achterstand is inderdaad al voldaan, waarvoor dank. Het overzicht van je BKR-registratie zal binnen enkele dagen worden bijgewerkt. Het aanvragen van jullie hypotheek zou nu helemaal goed moeten komen! Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. Ik wens jullie heel veel succes en alvast veel plezier in jullie nieuwbouwwoning! 😄

Reageer