Goedemorgen,
In 2018 heb ik een mobiel abonnement aangeschaft bij Tele-2.
I.v.m. destijds gebruik werktelefoon, mocht een vriend van mij gebruik maken van dit toestel. Echter bleek ik pas na 2 jaar erachter te komen dat er een achterstand was geweest (wel voldaan toen) maar dat ik dus wel een A2 codering in het BKR register kreeg. In 2021 kwam ik, omdat ik toen een gesprek had met een hypotheek adviseur erachter. Toen direct gebeld met toen nog Tele-2 dat de vordering in 2019 al was voldaan maar er nog geen hersteld melding + geen einddatum vermeld was. Dit hebben ze uiteindelijk gedaan, maar niet op de betaaldatum van 2019, maar ze hebben de datum van het telefoongesprek in 2021 aangehouden.
Dit maakt dus dat de registratie eigenlijk al verlopen zou moeten zijn in 2024, maar door die foutieve datum loop ik nu vast op het verkrijgen van een hypotheek.
We zijn inmiddels uitgeloot voor een nieuwbouw project en hebben een aantal gesprekken gehad met onze hypotheekadviseur maar we lopen dus vast op deze enige registratie. Onze hypotheekadviseur heeft een verzoek ingediend bij de afdeling incasso om mijn oude BKR registratie betreft 2019 te verwijderen, maar zoals u kunt begrijpen zitten we volledig in spanning omdat we in afwachting zijn van het besluit. We hebben de overeenkomst ondertussen ontvangen van de Gemeente maar we kunnen op dit moment niet verder.
De hypotheekadviseur is komende dagen niet aan het werk en wij hebben dus nog geen enkel idee of en hoe snel we bericht krijgen.
Zou u voor mij na kunnen gaan wat de status op dit moment is?
Betreft registratienummer: NHSRQ0000085819