Skip to main content

ik heb soortgelijke probleem hier op mijn factuur zoals andere gebruikers in de community ook heeft gehad die ik gelezen heb, op mijn factuur staat aangegeven dat ik in Turkije gebeld zou zijn 22 december om 9.30 door een turkse nummer, wat niet klopt, op 9.30 heb ik geen telefoon gesprek gehad, ook niet in mijn call log, wel de tweede gesprek op 11.30, dit klopt wel. Wat heel vreemd is de gespreks tijden zijn identiek op sekonden na. Voor de duidelijkheid 1ste spook gesprek heeft nooit plaats gevonden. Ik kan klantenservice niet bellen omdat het enorm duur is vanuit buitenland 

Ook in mijn bel historie 9.30 op 22 december van betreffende turkse spook nummer geen gesprek te vinden.

Graag wat de oplossing betreft het onterecht gesprek kosten wat in rekening gebrachte is terug trekken. Als u niet verder helpen kan moet ik dit verder aangifte doen bij de politie als fraude eventueel wordt mijn nummer gebruikt in een cybercrime. Graag zou ik willen weten wat u gaat ondernemen en waarom dit gebeurt is, hoe kunt u mij voortaan garanderen dat dit niet meer in toekomst nog een keer gaat gebeuren. Verder wil ik ook weten hoe dit überhaupt kan gebeuren en hoe dit soort spook kosten in de toekomst voortaan voorkomen kan worden.  

aub ik wil dat het factuur recht getrokken wordt, hoop dat alles in orde komt.

Wellicht ben je gebelt en kon jouw telefoon  niet bereikt worden, er wordt dan door het buitenlandse netwerk een doorschakeling gedaan. Dan zie je geen gesprek in je telefoon,  maar wordt er dus wel een uitgaand gesprek gemaakt. Wat was het nummer waar je volgens de factuur heen hebt gebelt?

Wellicht ben je gebelt en kon jouw telefoon  niet bereikt worden, er wordt dan door het buitenlandse netwerk een doorschakeling gedaan. Dan zie je geen gesprek in je telefoon,  maar wordt er dus wel een uitgaand gesprek gemaakt.

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat zou ook niet voor mogen komen bij telecom providers onderling. Waar zou een Turkse provider naartoe schakelen en waarom zou de tijdsduur identiek zijn met het andere gesprek.

Overigens ook iets om te bekijken... Turkije heeft een tijdsverschil van 2 uur met Nederland in de winter. Dat lijkt overeen te komen met de twee gesprekken. Zeker als de gespreksduur ook vrijwel identiek is, is dat wel een duik in de logs waard 😉

@Zeki Cosar 11.30 in Turkije is dus 9.30 Nederlandse tijd. Dus iemand die vanuit Turkije om 11.30 belt naar een Nederlands nummer komt op de Nederlandse factuur om 9.30 te staan (neem ik aan). Het gesprek om 11.30 zou misschien iets van 13.30 lokale tijd kunnen zijn. Kan dat?

2 uur tijdsverschil gelijk aan tijd zone verschil hier in Turkije is ook zeer verdacht, 2de gesprek is een nederlandse nummer van de belastingdienst die mij gebeld hebben, ik had telefoon afspraak met de belastingdienst op 11.30 heeft 53m.29s geduurd, wat identiek is op turkse spook gesprek op 9.30. 

Voor alle duidelijkheid ik heb geen voicemail aktief.

je hebt op je factuur dus 2 gesprekken staan van elk 53:29 m:s? eentje om 9:30 en eentje om 11:30? En bedrag is hetzelfde? 

Zou het kunnen dat de Turkse provider de lokale kosten om 9:30 ziet en de Nederlandse kant die om 11:30? Dus gesplitst? Kun je de gebruikte tarieven controleren?

de tarieven in Turkije zijn:

0,76 gebeld worden

1,27 bellen naar eu en nederland,

Eerder en vroeger ben ik natuurlijk af en toe gebeld vanuit nederland, maar geen dubbele kosten gekregen met een turkse spooknummer als nu in deze situatie, nooit voorgekomen eerder, dit is zeer ongewoonlijks wat voor eerste keer gebeurd is.

Hoi Zeki, van harte welkom op de Community! Nooit fijn om dubbele kosten op je factuur te zien en geen zorgen, deze kloppen inderdaad niet. Wat ​@eric zegt klopt wel. Jouw telefoongesprek is inderdaad omgeleid. Ik heb meteen gekeken en dit probleem is bekend bij mijn collega's van IT en ze werken er hard aan om dit op te lossen. Excuses voor dit ongemak. Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken om fraude en cybercrime. Zodra mijn collega's van IT dit probleem hebben opgelost nemen zij telefonisch of per SMS contact met je op en het te veel betaalde bedrag wordt dan uiteraard gecrediteerd. Jouw casenummer is 75188156. De verwerkingstijd van IT staat momenteel op 13 dagen, maar ik hoop natuurlijk dat ze eerder aan jouw case toekomen. Mocht je 9 januari nog niets van ze hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag of er al een update is in jouw case! 😄

Reageer