Skip to main content

Zoals de titel eigenlijk al aangeeft.

In oktober heb ik mijn mobiele abonnement verlengd. Na een maand kwam ik er achter dat een vaste korting op mijn vaste internet hierdoor ineens weg is, en vervangen is met klantvoordeel. Ik heb hier al meermaals contact over gehad, echter nog steeds geen duidelijkheid. De klantenservice zei dat het een bekend probleem was en dat ze een cade aan hadden gemaakt. Echter na 3 maanden is er nog steeds geen terugkoppeling geweest en betaal ik nog steeds meer.

De klantenservice blijft me ook maar doorverbinden tussen vast en mobiel omdat ze naar elkaar blijven wijzen, en ze aangeven dat het 2 gescheiden omgevingen zijn.

Ik zie dit graag opgelost, of in ieder geval duidelijkheid.

Hoi @pimvandenbroek ,

Het zijn op zich 2 verschillende systemen, wel zit er sinds een jaar 1 login overheen. Als je een mobiel abonnement verlengt, dan ga je akkoord met de nieuwe prijzen en voorwaarden.  Die voorwaarden beschrijven klantvoordeel van 5 euro op je internet abonnement. Om dit te krijgen kun je dit in je my-odido activeren.

 


Hallo @eric ,

Ik heb mijn mobiel abo verlengd bij belsimpel, en heb nooit andere voorwaarden voor mijn vast internet abonnement gekregen. Daarnaast was de korting die ik daar had een aparte korting. Klantenservice heeft ook aangegeven dat die korting er nooit afgehaald had mogen worden. Die 5 euro korting krijg ik nu, maar dat was 11,27. Die heb ik bij het afsluiten van mijn internet gekregen (Fast Internet). Klantenservice gaf ook aan dat die korting teruggezet zou worden. Ik wil graag weten wanneer want het duurt nu al 3 maanden.


Hoi Pim, leuk dat je met je mobiele verlenging bij ons blijft! Minder fijn dat je korting hierdoor is vervallen. Blijkbaar is dit probleem hardnekkiger dan gedacht, want mijn collegas van IT hebben dit nog niet kunnen oplossen. Ze zijn er nog mee bezig en het enige wat we kunnen doen is afwachten. Ik zie dat mijn collega je al heeft aangemeld, zodat IT jouw gemiste korting kan monitoren. Voor nu nog geen oplossing, maar ik hoop dat je hiermee wel meer duidelijkheid hebt. 


Hi @Marciano van Odido , inmiddels ruim 5 maanden verder, en ik betaal nog steeds te veel en heb nog geen antwoord mogen ontvangen. Hoe ingewikkeld een issue ook is, ik ben er al sinds november mee bezig. 9 maanden is te schandalig voor woorden, en kan echt niet zo lastig zijn. Ik hoor graag hoe Odido dit probleem gaat oplossen op korte termijn, en welke tegemoetkoming ik kan verwachten.


@pimvandenbroek ,

Wat voor verlenging heb je uitgevoerd? Ik heb bijvoorbeeld eerst verlengt naar een limited Odido van 20gb en onbeperkt bellen.  Toen viel de korting weg omdat de oude 25+25 gebaseerd was op een unlimited spraak en data abonnement.  Toen heb ik binnen dit nieuwe abonnement mijn bundel verhoogd naar unlimited basis. Dus onbeperkt data en spraak en kwam de oude korting op vast internet weer terug.


@eric , ik heb mobiel verlengd, waarna mijn vaste korting op vast internet wegviel. Die werd vervangen met een nieuwe korting die lager was. Odido heeft, ook hierboven, al aangegeven dat dat onterecht was en dat er een fout in hun systeem was, dat ze via IT moesten oplossen. Dat duurt echter nu al ongeveer 9 maanden. 


Hoi @pimvandenbroek ,

Ik snap dat je mobiel hebt verlengt. Maar wat voor mobiel abonnement heb je nu precies? Want als dit een limited databundel is, dan klopt het dat je de oude korting niet meer krijgt. Gelukkig kun je binnen het nieuwe Odido aanbod ook per maand naar boven en beneden bijstellen. Dus kies dan bijvoorbeeld Unlimited Basis. 


@pimvandenbroek ,

Wat voor verlenging heb je uitgevoerd? Ik heb bijvoorbeeld eerst verlengt naar een limited Odido van 20gb en onbeperkt bellen.  Toen viel de korting weg omdat de oude 25+25 gebaseerd was op een unlimited spraak en data abonnement.  Toen heb ik binnen dit nieuwe abonnement mijn bundel verhoogd naar unlimited basis. Dus onbeperkt data en spraak en kwam de oude korting op vast internet weer terug.

Hoi Pim, sorry voor de late reactie. Wat @eric hierboven zegt klopt inderdaad. Je behoudt je 25+25 voordeel alleen met een mobiel Unlimited abonnement. Jij hebt nu een Limited bundel. Wijzig je je abonnement naar Unlimited dan zou ook jij weer de oude korting moeten ontvangen. Ik hoor graag van je of het lukt!


Hallo @Marciano van Odido ,

 

Zoals je zelf hierboven aangeeft is er bij jullie een fout gemaakt die gecorrigeerd moet worden. De korting die ik had had niets met mijn mobiele abonnement te maken, die ging puur op mijn vaste internetabonnement. De korting daarop heette ‘Actie: Klantvoordeel Internet Fast €11,27 korting p.mnd’

Die korting is nu vervangen met een ‘Klantvoordeel’, wat niet had mogen gebeuren. Dat is mij telefonisch al 2x meegedeeld. Ik ben dus benieuwd wanneer ik over het ‘probleem’ meer informatie ga krijgen.


Die speciale klantvoordeel van 11,17 was een combinatie met een hoogste internet snelheid op dat moment en een unlimited spraak/data mobiel abonnement van 35 voor 25 euro.

Jij hebt nu verlengt met een niet unlimited mobiel abonnement en dan voldoe je niet meer aan die klantvoordeel vereisten. Ik heb dit zelf getest door 1 maand een limited bundel, zoals jij nu hebt, en dan kreeg ik 5 euro voordeel. Nadat ik weer de mobiele bundel naar unlimited spraak/data had verhoogd voldeed ik weer aan de actievoorwaarden en kreeg ik ook weer automatisch die 11,17 internet fast klantvoordeel.

Je kunt het dus zelf oplossen door je mobiele abonnement weer op de juiste bundel te zetten.


Hoi @eric ,

Dat is een behoorlijke non-oplossing, gezien een bundel upgrade (met dezelfde internetsnelheid) naar Unlimited Basis me 15,- per maand meer kost. Leuk dat ik dan 6 euro extra korting krijg op mn vaste internet, maar daar win ik dus niets mee.

Er is me 2x vermeld dat er een fout bij Odido was, die opgelost zou worden. Nu komt men daar op terug. Er is mij in het verkoopgesprek niets vermeld over vaste kortingen bij mijn vaste internet aanbieding. Dat vind ik niet oke.


15 euro per maand meer? Nee joh..

Het kleinste abonnement is 2Gb + 120 minuten van 16,50

Unlimited (data en spraak) basis is 25,-

Op beide bundels krijg je nog minimaal 2,50 klantvoordeel omdat je vast internet hebt.

 

Maar goed, limited bundel is onvoldoende voor de 25+25 klantvoordeel van een paar jaar geleden. Als je geen behoefte meer hebt aan meer data/spraak kun je het laten staan, maar je zult zien dat als je weer naar een unlimited abonnement verhoogd het oude klantvoordeel wordt hersteld.


Ik heb nu 20gb met 120 min bellen, voor 17,50 per maand. Daar gaat dan nog 2,50 klantvoordeel af.

Als ik naar Unlimited Basis ga, kost me dat 32,50-. Geen idee hoe je bij 25,- daarvoor komt.

Unlimited start is 25,-. Echter heeft die een fractie van de internetsnelheid.


 


 


Hallo @pimvandenbroek 

Bij unlimited basis gaat er nog €7,50 klantvoordeel van af en bij unlimited start gaat er nog eens €5,00 van af.


Hoi @Waqqas , dat is nergens terug te vinden. Dat vind ik ook niet terug in ‘mijn odido’ als ik m’n bundel zou aanpassen:
 

 


@pimvandenbroek

Als je je bundel aanpast via mijn Odido account dan zie je de prijzen exclusief klantvoordeel, klantvoordeel wordt vanzelf toegepast als je er recht op hebt.


Buiten dat is dat nog steeds geen oplossing, gezien ik in alle gevallen meer betaal. 

Ik vind het onbeschoft hoe het gegaan is. Ik heb een mobiel abonnement verlengd, waarna op mijn vaste verbinding een korting blijkbaar verlopen is. Ik kan nergens bij de vorige kortingsregel zien dat dat over een unlimited abonnement zou gaan, en daarnaast is me in het verkoopgesprek ook niets gezegd over het veranderen dan wel vervallen van korting. 

Vervolgens heeft klantenservice mij tot 2 maal toe vermeld dat het een fout bij hun was, die gecorrigeerd zou worden, en nu wordt er weer iets anders gezegd. Zij gaven ook aan dat er contact opgenomen zou worden zodra er meer bekend was. Nu moet ik bijna 9 maanden later alsnog zelf hier achteraan, met een compleet andere uitkomst dan gecommuniceerd was.


Ik had inderdaad die 25 euro voor internet basis laten zien met klantvoordeel mobiel.

De oplossing is dichtbij. Deze situatie was best bijzonder, Ik heb even life moeten proberen,  maar het werkt!


Reageer