Skip to main content
Beantwoord

Incasso stopzetten lukt niet


Vanuit Frankrijk probeer ik vanaf 18-06-2024 de incasso stop te zetten en de herhalingmailtjes. 25 juli krijg ik een opslag. Zie kenmerken: 5959/71438536, 1070/71464015, R101/1.22244713, 1027/71643563, RH01/1.22244713. Tevens heel erg veel gebeld en elke keer de geruststelling dat het geregeld wordt. Ik bel uit Frankrijk totale kosten 20 euro extra telefoon rekening. Ik ben radeloos, verdrietig. Binnen 10 minuten had ik iets gekocht dat helemaal niet verkocht had mogen worden want is geblokkeerd door Odigo daar het niet werkt in het buitenland. Ajb met spoed stop de incasso!!!! Ben er zo moe van en klaar mee. Elke keer moet er een nieuw klachtenformulier aangemaakt worden want antwoorden kan niet. Zo vreselijk slecht.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Pien du maitre ,

Beetje lastig te begrijpen wat je precies bedoeld. Welke incasso vindt er plaats? De betaling van een factuur van Odido? Want als een factuur eenmaal is opgemaakt kan in incasso alleen worden voorkomen door en creditfactuur die klantenservice dsn moet aanmaken als de factuur interecht is.

Wat bedoel je dat je in 10 minuten hebt gekocht wat niet verkocht mocht worden? Heb je niet zelf de aankoop handeling gedaan en wat heb je dan gekocht?

Ik heb een opzegging gedaan die geaccepteerd is al een tijd geleden. Inderdaad moet nu nog de incasso meldingen ongedaan gemaakt worden door een credit factuur te maken door administratie.

Er is niets afgenomen en er is niets betaald als het om het abonnement gaat. De opzegging is al een tijdje geleden toegewezen en de incasso mailtjes moeten stop gezet worden.

Omdat ik bij Odigo niet verder komt hoop ik dat deze klacht via deze weg wordt opgepakt door administratie. En nu wel correct wordt afgehandeld. 

Alle kenmerken geven de geschiedenis weer. Die is vrij lang inmiddels 

Reputatie 7
Badge +14

Morgen zijn er weer moderators van Odido, die kunnen in systemen, iets wat medeklanten zoals ik niet kunnen. Maar je vraag is nu wat duidelijker. 

Dank je wel Eric voor je antwoord. Ik hoop oprecht dat morgen de credit nota wordt gedaan en dat ik een mail krijg van administratie dat het nu echt gecrediteerd is en klaar is. 

Middels de data en kenmerk moet alles teruggevonden kunnen worden. De incasso zou teruggedraaid worden is me door de helpdesk verteld .  

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Pien du maitre, van harte welkom op onze Community! Ik heb de cases en je nummer er gelijk bijgepakt en ik zie dat je het abonnement inderdaad binnen de 14 dagen bedenktijd hebt geannuleerd. Er is alleen iets niet goed gegaan met de annulering van een factuur, waardoor er nog € 12,13 openstond in je account. Ik zie dat het abonnement wel al is stopgezet. Wel zo fijn. Geen zorgen, ik heb direct een creditnota van € 12,13 in je account verwerkt en je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Je zult vanaf nu geen mails meer ontvangen! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik wens je verder nog een hele fijne vakantie toe! 😊

Hallo @Pien du maitre, van harte welkom op onze Community! Ik heb de cases en je nummer er gelijk bijgepakt en ik zie dat je het abonnement inderdaad binnen de 14 dagen bedenktijd hebt geannuleerd. Er is alleen iets niet goed gegaan met de annulering van een factuur, waardoor er nog € 12,13 openstond in je account. Ik zie dat het abonnement wel al is stopgezet. Wel zo fijn. Geen zorgen, ik heb direct een creditnota van € 12,13 in je account verwerkt en je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Je zult vanaf nu geen mails meer ontvangen! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik wens je verder nog een hele fijne vakantie toe! 😊

Beste Pharwin, inmiddels heb ik ook de credit nota van Odigo ontvangen. Net als dit bericht in mijn mail box. Dus nu heb ik ook daadwerkelijk bewijs dat het allemaal is opgelost ipv een mondelinge toezegging.

Ik denk dat het nu echt klaar is.

 

Heel erg opgelucht ben ik hierover. Dus super bedankt.

 

Pien. 

Schande, afgeschreven is 15 euro van mijn rekening gisteren. Ik schrik hier echt van. Wat een soap is dit .

 

Graag terugstorten en definitief oplossen. Er is nul gebruikt en op tijd opgezegd.

 

Mob [aangepast door moderator i.v.m. privégegevens] Klantnr [aangepast] Factuur [aangepast] Factuurdatum 08.08.2024 Factuur zien? Odido.nl/my/facturen

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Pien du maitre, excuses dat je bent geschrokken! Ik heb gelijk meegekeken en ik zie dat er € 15,00 incassokosten in rekening zijn gebracht voor een factuur die al een tijdje niet was betaald, maar die was natuurlijk vergoedt. Ik denk dat ze elkaar net hebben gekruist. Geen zorgen, je kunt de incasso gewoon terugboeken. Dan komt het bedrag open te staan in je account. Het bedrag heb ik zojuist voor je vergoedt middels een creditnota en je ook een bevestiging per mail verstuurd. Je zult daarna echt geen mails/facturen meer van ons ontvangen! 

Bedankt Pharming.

 

Maar dan kan ik toch beter niets meer doen daar u het bedrag als ik het goed begrepen heb, al terug hebt gestort of dat het terug gestort gaat worden. Of begrijp ik uw reactie niet goed?

Pharwin, sorry 

Reputatie 6
Badge +7

@Pien du maitre excuses voor de verwarring! Je kunt de incasso van deze factuur (€ 15,00) terugboeken via je bank. Daarna zal de factuur weer open komen te staat in je account. Ik heb namelijk nog een credit verwerkt in je account. Als je de incasso terugboekt, wordt het openstaande bedrag verrekend met de creditnota, waarna er niks meer open zal staan in je account! 

Ok. Dat heb ik zonet gedaan en jullie worden op de hoogte gebracht van de terugboeking. Ik zal ook Mediamarkt hiervan op de hoogte stellen daar zij dit dossier volgen om zn mij nog te helpen.

 

Bedankt en hopelijk is het nu echt klaar want ik ben er heel erg klaar mee (hahahahahaha) en ik ben echt een hele relaxte persoon die altijd zoveel geduld heeft. 

Groeten 

Reputatie 6
Badge +7

Dank voor al je geduld en de moeite Pien en nogmaals excuses voor de verwarring! Op deze manier moet het helemaal goedkomen. Als er toch nog iets iets of als je andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😄

Reageer