Skip to main content
Beantwoord

Premium diensten sms werken niet

• January 16, 2025
  • 7 reacties
  • 287 Bekeken

help, help, help, ik ben echt wanhopig.

Ik krijg geen sms-jes meer binnen van premium diensten zoals open bank, belastingdienst en ook kan ik niet meer inloggen op odido, ook deze sms komt niet binnen. Gewone sms werkt wel.

Ik zie op deze community dat dit een terugkerend probleem is en ook bij mij is de ergernis gestegen tot het kookpunt. Na 4 verschillende medewerkers te hebben gesproken die allemaal iets anders wilden uitproberen van netwerkinstelling opnieuw instellen, ander simkaartje opsturen, etc, Dus nog steeds geen oplossing.

Eigenlijk zie ik maar 1 oplossing en dat is dat ik overschakel naar een andere provider alleen moet ik dan een boete betalen omdat mijn abonnement nog niet is afgelopen. Dit is toch de wereld op zijn kop!

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@Petra van Huizen, van harte welkom op onze Community! Zeer begrijpelijk dat je deze smsjes wilt ontvangen. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie verder ook geen bijzonderheden terug. Het lijkt ook niet op een issue vanuit onze kant. Toevallig had ik een andere klant met hetzelfde probleem en we kunnen de oorzaak jammer genoeg niet zo snel achterhalen. Wel heeft hij een workaround gevonden, die ook werkt. Je kunt het teruglezen in dit topic: 

Kun je die workaround ook toepassen om te kijken of het werkt? Ik hoor het graag van je! 

7 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • Antwoord
  • January 17, 2025

Hoi ​@Petra van Huizen, van harte welkom op onze Community! Zeer begrijpelijk dat je deze smsjes wilt ontvangen. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie verder ook geen bijzonderheden terug. Het lijkt ook niet op een issue vanuit onze kant. Toevallig had ik een andere klant met hetzelfde probleem en we kunnen de oorzaak jammer genoeg niet zo snel achterhalen. Wel heeft hij een workaround gevonden, die ook werkt. Je kunt het teruglezen in dit topic: 

Kun je die workaround ook toepassen om te kijken of het werkt? Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • January 22, 2025

help, help, help, ik ben echt wanhopig.

Ik krijg geen sms-jes meer binnen van premium diensten zoals open bank, belastingdienst en ook kan ik niet meer inloggen op odido, ook deze sms komt niet binnen. Gewone sms werkt wel.

Ik zie op deze community dat dit een terugkerend probleem is en ook bij mij is de ergernis gestegen tot het kookpunt. Na 4 verschillende medewerkers te hebben gesproken die allemaal iets anders wilden uitproberen van netwerkinstelling opnieuw instellen, ander simkaartje opsturen, etc, Dus nog steeds geen oplossing.

Eigenlijk zie ik maar 1 oplossing en dat is dat ik overschakel naar een andere provider alleen moet ik dan een boete betalen omdat mijn abonnement nog niet is afgelopen. Dit is toch de wereld op zijn kop!

Hallo Pharwin, Inmiddels heb ik contact opgenomen met Open Bank, helaas is dit nog niet opgelost. Daar zit even vertraging in van een paar dagen van mijn kant. Ik meld me volgende week weer en wie weet gebeurt er in de tussentijd een wonder en vindt de IT-afdeling van Odido de oorzaak en een oplossing

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Petra van Huizen, dat is helemaal goed! Check ook even de workaround in het andere topic, wellicht dat het daarna wel werkt. Er werd aangegeven dat het daardoor wel werkt, ik hoop bij jou ook. 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

• August 26, 2025

Ik lees hier alle comments, maar ik kan melden dat deze topic nog steeds speelt. Aangezien het kennelijk alleen Odido klanten zijn die hier last van hebben lijkt het mij toch handig dat jullie dieper onder de motorkap gaan kijken. Of hebben jullie de oorzaak al gevonden en dient het case-by-case opgelost te worden? Ik heb ondertussen de hele topic gelezen en alle 'workarounds’ geprobeerd zonder succes.

Wat is volgens jullie de beste oplossing?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@jeroen1974, welkom op de community! Waar loop je precies tegenaan? Wat voor soort sms’jes ontvang je niet? Zet je ook je volledige naam, 06-nummers, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag mee of alle instellingen goed staan en hoe we dit kunnen oplossen!

• August 27, 2025

Ik heb ondertussen maar een prepaid gehaald van een andere provider, en die werkt wel (in 1 keer) . Blijkbaar gaat er toch iets fout bij Odido. Heb een workaround gevonden wat naar mijn mening een pleister op de wond is en geen structurele oplossing.

• is een nieuwe Poster
  • November 24, 2025

Ook ik heb dit probleem ondervonden vandaag. Net een abonnement bij Odido afgesloten en ook ik ontvang geen SMS van de bank. Ik lees hier nu heel veel topics over en het lijkt mij goed dat hier een oplossing voor komt. Schijnbaar is het mogelijk bij Odido om Premium SMS aan of uit te zetten. Ik heb overal gekeken er zijn bij mij geen blokkades, ook niet bij payinfo. Ik heb alles wat in voorgaande fora stond gedaan, maar nog steeds geen oplossing. Alles gereset, enz. Ik zal dus ook een prepaid moeten gaan aanschaffen van een andere provider om SMS van de bank te ontvangen. Dat is toch wel te bizar voor woorden niet? Het lijkt mij dat hier echt dieper in gegraven moet worden door Odido. Want mijn man zit bij KPN en hij krijgt direct de SMS van de bank binnen. Wat gaat er mis bij Odido? ik heb nu al enorm veel spijt dat ik een abonnement voor 2 jaar heb afgesloten bij Odido. Wat gaat de oplossing zijn?