Skip to main content
Beantwoord

klacht

• December 1, 2025
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Betreft: Klacht over misleidende levertijd, slechte service en vervelende bezorgervaring

Geachte medewerker van Odido,

Graag wil ik hierbij een officiële klacht indienen over de gang van zaken rondom mijn recente verlenging van mijn mobiel abonnement en de levering van mijn nieuwe toestel.

Op het moment dat ik besloot mijn abonnement te verlengen, heb ik telefonisch contact opgenomen met Odido om de mogelijkheden te bespreken. Ik had gezien dat nieuwe klanten AirPods kregen bij een nieuw contract, maar helaas bleek ik als bestaande klant hiervoor niet in aanmerking te komen. Ondanks dat heb ik besloten tóch via Odido te verlengen en een nieuw toestel te bestellen.

In zowel de overeenkomst als de advertentie van Odido staat duidelijk vermeld dat wanneer er vóór 21:00 uur besteld wordt, het toestel de volgende dag geleverd zal worden. Dit was voor mij een cruciale reden om de bestelling te plaatsen, aangezien ik mijn huidige telefoon al had verkocht en dringend een nieuwe telefoon nodig had.

Tot mijn verbazing bood de bezorgpartner AMP Group mij echter pas de eerste aflevermogelijkheid op zaterdag, een dag waarop ik het pakket niet kon aannemen. Toen ik hierover belde met AMP Group, kreeg ik een bijzonder onvriendelijke medewerker aan de lijn die aangaf dat zij dit leveringsprobleem al vaker bij Odido hadden gemeld en dat het daarom “Odido’s probleem” was. Uiteindelijk werd de eerstvolgende optie pas maandag, waardoor ik het hele weekend zonder telefoon zat – iets wat ik juist wilde voorkomen door op tijd te bestellen.

Daarbij kwam dat de bezorger van AMP Group mij op maandag belde met de vraag of het niet eerder kon, omdat hij “anders te lang moest wachten”. Vervolgens stond hij zelfs al bij mijn woning te wachten tot ik uit mijn werk kwam. Dit vond ik bijzonder ongepast en onprofessioneel.

Tot slot heb ik meerdere malen geprobeerd contact te krijgen met Odido Leeuwarden om te vragen of het mogelijk was het toestel daar op te halen. Helaas werd er meerdere keren niet opgenomen.

Ik heb €871,- aanbetaald, maar kreeg in ruil daarvoor:
    •    geen levering binnen de beloofde tijd,
    •    slechte en onvriendelijke service van AMP Group,
    •    een opdringerige bezorger,
    •    en een volledig weekend zonder telefoon.

Dit alles heeft voor veel frustratie gezorgd en ik vind dat Odido hierin ernstig tekort is geschoten. De beloofde leveringstermijn werd niet nagekomen, de service was ver onder de maat en de verantwoordelijkheid werd afgeschoven op de klant.

Ik verzoek u dan ook om een passende compensatie voor de ontstane problemen en het niet nakomen van uw eigen leveringsgaranties. Ik verwacht dat Odido verantwoordelijkheid neemt voor zowel de misleidende informatie als de slechte dienstverlening rondom de levering.

Ik zie uw reactie en oplossing graag zo spoedig mogelijk tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Herko Mook
XXXX
XXXXXXXX

Moderator edit: Plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Beste antwoord door eric

Je kunt een toestel ook bij een Odido winkel ophalen, maar daar wordt het eerst heengestuurd. Vanwege overvallen is er geen voorraad.

Vanwege black friday kan ik me voorstellen dat de tijdslot bij de AMP groep vol raakten. Ik had vrijdag een Sonos Ace koptelefoon bij bol.com besteld, zelfde, is maandag in een Budbee box bezorgt in plaats van zaterdag.  Ach...... inmiddels geïnstalleerd en werkt prima! Daar gaat het ook om.

1 reactie

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • December 1, 2025

Je kunt een toestel ook bij een Odido winkel ophalen, maar daar wordt het eerst heengestuurd. Vanwege overvallen is er geen voorraad.

Vanwege black friday kan ik me voorstellen dat de tijdslot bij de AMP groep vol raakten. Ik had vrijdag een Sonos Ace koptelefoon bij bol.com besteld, zelfde, is maandag in een Budbee box bezorgt in plaats van zaterdag.  Ach...... inmiddels geïnstalleerd en werkt prima! Daar gaat het ook om.