Skip to main content
Beantwoord

Internet op Reis pas werkt niet

• November 14, 2025
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Ik heb een reispas gekocht voor Indonesië en die werkt niet maar ik word er wel voor gefactureerd. Ik vind dat niet terecht want ik moet gewoon betalen voor de data die ik gebruik daar. Izzy verwijst mij te bellen naar de klantenservice maar dat kost bijna 3 euro per minuut. Dat ga ik niet doen want als wie weet hoe lang ik in de wachtrij sta.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​​​​​@Wijnand012 dank voor de toelichting en het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie dat je de verkeerde Internet-op-Reis pas hebt aangeschaft, vandaar dat het ook niet werkt. Je hebt de Internet Op Reis XL-pas - XL6 aangeschaft, welke niet geldig is in Indonesië. Onderstaande passen zijn geldig in Indonesië: 

• M-pas: je krijgt 5 GB en betaalt € 15. De pas is 10 dagen geldig. Sms MP3 naar 1280. 
  • XL-pas: je krijgt 15 GB en betaalt € 30. Deze is 30 dagen geldig. Sms XLP3 naar 1280. 

Als het niet lukt via sms, kan ik het voor je aanschaffen. Kun je dan aangeven welke pas je zou willen? Dan schaf ik deze meteen voor je aan, zodat je daarna kunt genieten van internet in Indonesië. Wat betreft de kosten voor de verkeerde pas: deze heb ik meteen voor je vergoedt middels een creditnota. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. 

Ik zie je reactie graag tegemoet!

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@Wijnand012 wat leuk dat je in Indonesië bent, heb je het naar je zin daar? Ik snap heel goed dat je er gebruik wilt maken van je Internet-op-Reis pas. Laten we samen naar een oplossing kijken! Wat is de reden dat de pas niet werkt? Heb je een bevestiging per sms ontvangen dat het is aanschaffen is gelukt? Kreeg je de pas ook te zien in je Mijn Odido account? Het helpt vaak om je toestel opnieuw op te starten. Had je dat ook al wel eens gedaan? 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken bij je abonnement en wat ik voor je kan betekenen!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • November 18, 2025

Ja, ik heb een bericht gehad waarin bevestigd werd dat ik in Indonesië was en de kosten van het gebruik van de telefoon werden getoond. Er werd ook verwezen dat ik de reispas kon aanschaffen door een SMS te versturen. Dat heb ik gedaan en kreeg een bevestiging sms binnen dat het in orde was. Een paar dagen later kreeg ik een SMS binnen dat ik al 8gb aan data had verbruikt met de kosten erbij. Toen ben ik gaan kijken en heb ik geconstateerd in de odido app dat de pas nergens te zien is.

Er werd nergens aangegeven dat ik mijn telefoon opnieuw moet opstarten.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • Antwoord
  • November 19, 2025

Hi ​​​​​@Wijnand012 dank voor de toelichting en het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie dat je de verkeerde Internet-op-Reis pas hebt aangeschaft, vandaar dat het ook niet werkt. Je hebt de Internet Op Reis XL-pas - XL6 aangeschaft, welke niet geldig is in Indonesië. Onderstaande passen zijn geldig in Indonesië: 

• M-pas: je krijgt 5 GB en betaalt € 15. De pas is 10 dagen geldig. Sms MP3 naar 1280. 
  • XL-pas: je krijgt 15 GB en betaalt € 30. Deze is 30 dagen geldig. Sms XLP3 naar 1280. 

Als het niet lukt via sms, kan ik het voor je aanschaffen. Kun je dan aangeven welke pas je zou willen? Dan schaf ik deze meteen voor je aan, zodat je daarna kunt genieten van internet in Indonesië. Wat betreft de kosten voor de verkeerde pas: deze heb ik meteen voor je vergoedt middels een creditnota. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. 

Ik zie je reactie graag tegemoet!