Skip to main content

Ik heb een sms ontvangen en de link aangeklikt, om vervolgens in een scherm de mededeling te krijgen dat ik Apple One bij Odido heb. Als ik vervolgens op ‘Ga door’ klik, krijg ik de melding ‘Dit abonnement is al gekoppeld aan een Apple-id’. 
Er blijkt echter niets geregeld - ik kreeg van Odido het bericht dat ik Apple One niet heb ingesteld. Ik heb geen idee hoe ik hiermee verder kom en bellen met een medewerker helpt ook al niet. 
Is er iemand die me verder kan helpen?

Hallo @Ruber, van harte welkom op onze Community! Laten we samen naar een oplossing kijken. Voor welk abonnement probeer je Apple One toe te voegen? Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik twee abonnementen tegen. Kun je anders het nummer wat je probeert te koppelen vermelden in je profiel samen met je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik met je meekijken! 😄


Hoi Pharwin. Dank je voor je reactie en je oplossingsgerichtheid 🙂. Het gaat om het abonnement van het nummer dat eindigt op 2642, postcode en huisnummer: naangepast door moderator] en de laatste cijfers van het bankrekeningnummer gaangepast door moderator, plaats a.u.b. geen privégegevens openbaar]. Alvast bedankt voor je inspanningen!


Hoi @Pharwin van Odido Ik deed wat je vroeg, maar een moderator greep in. Heb je nu voldoende gegevens om me verder te helpen, of moet ik je deze langs een andere weg doen toekomen?

 


Hallo @Ruber, excuses voor de late reactie, het is wat drukker dan normaal. Dit is eigenlijk ook een klant-helpt-klant forum, maar we helpen ook graag verder via deze weg. Het kan soms wel 24-48 uur duren voordat je een reactie kunt verwachten, dit staat ook in onze huisregels vermeld. Plaats ook a.u.b. geen privégegevens openbaar. Excuses, we proberen zo snel mogelijk bij iedereen terug te komen! 

Ik heb gelijk meegekeken bij je abonnement en ik zie dat Apple One inderdaad al is gekoppeld, vandaar dat je deze melding te zien krijgt. Staat het verder goed ingesteld nu? Als je op de link in de sms hebt geklikt, regelt Apple meteen dat je iCloud/Music/Arcade/TV+krijgt. Zo niet, dan raad ik je aan om contact op te nemen met Apple: https://www.apple.com/nl/contact/. Zij kunnen dan met je meekijken! 


Beste @Pharwin van Odido. Dank je voor je reactie. Ik ontdek dat er een nieuw Apple One abonnement is afgesloten, in plaats van dat mijn bestaande Apple One (gezin) bij jullie is ondergebracht. Dat laatste was en is de bedoeling. Kan dat nog geregeld worden? Ik heb het nieuwe Apple One abonnement inmiddels gecanceld.


Hoi Ruber, bij het activeren van Apple One via ons, herkent Apple One of je al een bestaand account hebt. Je hebt dan in Mijn Odido de optie gekregen om het bestaande abonnement op te zeggen of door te laten lopen. Nu zie ik in het systeem dat Apple One via ons loopt en de bundel actief staat. Dus ik gok dat hier wellicht de verkeerde optie is aangeklikt? 

Deze informatie staat op onze website: Apple One kan je activeren op een Apple ID naar keuze. Let op; als je op de link uit de SMS klikt via een iOS apparaat waar al een Apple ID is ingelogd, wordt Apple One automatisch gekoppeld aan deze Apple ID. Hierbij wordt je bestaande abonnement bij Apple stopgezet. Wanneer je Apple One opzegt bij Odido, gaat je abonnement bij Apple automatisch weer verder.

Wil je Apple One bij ons opzeggen en via Apple weer het gezinsabonnement nemen? Dan kan je Apple One bij ons uiteraard ook (maandelijks) opzeggen. Wij bieden namelijk alleen individuele abonnementen aan en geen gezinsabonnement. Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt! 😄


Reageer