Skip to main content

Mijn schoonvader heeft een alarmhorloge wat een simkaart heeft met een 097 nummer. Nu kan hij mij niet bereiken en ik kan het nummer niet bereiken. Mijn telefoon zegt dat het nummer niet bereikbaar is. Aangezien dit een alarmknop betreft is het wel van zeer groot belang dat ik bereikbaar ben. 

Kan iemand mij helpen??

Alvast bedankt.

 

Hoi @Dominique0902 

Bellen naar een 097 nummer? Volgens mij zijn dat data only nummers. Heeft dat eerder dan wel gewerkt? Als je vader ook niet kan uitbellen lijkt het me eerder een probleem bij de leverancier van dat horloge en de bijbehorende simkaart. Contact hen eens om aan te geven dat je vader niet kan bellen.


Ik weet niet of het eerder gewerkt heeft, heb dit nog nooit aan de hand gehad. Mijn man, ook odido abbo,( motorola) kan wel gebeld worden als pa alarmeerd. Ook mijn schoonzus,( apple) kan gebeld worden en bellen met het alarmhorloge. Ik dus niet( samsung a55)

Pa zijn horloge en de app werken prima, ik krijg ook een melding als hij alarmeerd, ik kan alleen niet bellen of gebeld worden met zijn nummer... 

Het ljjkt wel of mijn telefoon dit blokkeert, ik weet alleen niet hoe dit op te lossen.

Zeer frustrerend!


Probeer eens jouw simkaart in de telefoon van je man. Dan kun je ontdekken of het inderdaad aan je toestel ligt. 


Dat kan helaas niet, ik heb een cloud simkaart... helaas 

Dankjewel voor t idee.

Hoop dat iemand anders nog een idee heeft???


Ok, mocht je jouw vader en zijn nummer in jouw adresboek hebben staan, verwijder die entry dan eens.


Al geprobeerd, maar zelfs dan lukt t niet, via telefoonboek niet en via de app die dan naar telefoon gaat niet... ook kan ik geen chatbericht sturen met de app als hij alarmeerd. Dan staat er :wordt niet ondersteunt. 

Ik heb al van alles gezocht in instellingen van mijn telefoon. Zelf spam nummers die beginnrn met 097 komen wel door op mijn telefoon.. tis heel vreemd... maar ik zoek verder... 


Spam nummers starten nooit met 097. 

097 zijn eigenlijk datanummers zonder voice. Zie de info van de ACM.

"

ACM wil nagaan hoe actief telecomaanbieders zich ervoor inzetten dat 097-nummers juist gebruikt worden. 097-nummers zijn bestemd voor alle toepassingen die niet met mobiel bellen te maken hebben. 

"


Na ja, dan zijn het andere nrs die ik geblokkeerd heb, who cares? Mijn vraag was over het feit dat ik niet grbrld kan wordrn of dat ik niet kan checkrn/ bellen met het alarmsysteem van mijn pa. De rest is niet belangrijk.


Het was een eenvoudige oplossing. Ik moest mijn nummerherkenning aanzetten...  dank voor het meedenken. Ik moet nu uitzoeken hoe ik de nummerherkenning weer aanzet voor alle andere nrs en deze erbuiten laat…

 


Reageer