Skip to main content

Stream jij veel muziek op je smartphone? Dan ben je zeker niet de enige en daarom bieden wij Datavrije Muziek aan. Dit betekent dat je dan geen MB’s meer verbruikt wanneer je muziek streamt via onze partners! Ideaal natuurlijk om data over te houden voor andere zaken! 😃

Wil jij jouw suggestie doorgeven voor de muziekstreamingdiensten die we moeten toevoegen of kijken hoe het toevoegen van de muziekdiensten staat? Check dan dit topic voor de laatste updates!

Update 23 december 2016:

Goedemorgen iedereen,

De ACM heeft vandaag inderdaad het definitieve besluit over Datavrije Muziek gepubliceerd. Dit besluit bepaalt dat T-Mobile volgens de Nederlandse wet deze dienst niet zou mogen aanbieden. T-Mobile blijft van mening dat er géén sprake is van een overtreding omdat zero rating volgens de Europese regels onder bepaalde voorwaarden wel toegestaan is. T-Mobile voldoet aan de Europese voorwaarden en zal de zaak daarom aan de rechter voorleggen. We wachten op het oordeel van de rechter en tot die tijd blijft Datavrije Muziek gewoon beschikbaar. In dit artikel in de Newsroom vind je er meer informatie over. We zijn op een missie!

 

 


Wat is muziekstreaming?

 

 

 

Muziekstreaming is het beluisteren van muziek via het internet. Vooraf je favoriete nummers downloaden voordat je kan luisteren is dan niet meer nodig. Indien je dus online bent kun je altijd en overal je gewenste muziek luisteren. Er zijn verschillende soorten muziekstreamingdienst. Veelgebruikte diensten in Nederland zijn Spotify, Deezer en Tidal. Maar ook online radiostreaming is een vorm van (live-) muziekstreaming, Als je offline muziek streamt download je nummers op het geheugen van je smartphone en werkt het ook zonder dat je online bent. Als je online muziek streamt verbruik je hiermee MB’s. Het verschilt per dienst hoeveel data je hiermee verbruikt. Indien je veel muziek streamt onderweg, dus over mobiel internet, kan je mobiele dataverbruik snel oplopen.


Wie kan er gebruik maken van Datavrije Muziek?

 

• Al onze klanten met een Go 10 GB abonnement of Stel Samen & Stel Bij abonnement van 6 GB of 20 GB. 
• Zowel bestaande als nieuwe klanten
• Go en Stel Samen & Stel Bij zakelijk en particulier
 


Wat kost Datavrije Muziek?

 

Niets! Het is standaard onderdeel van je databundel vanaf een Go 10 GB of Stel Samen & Stel Bij-abonnement met 6 GB of 20 GB. Let wel op dat je abonnement op de muziekdienst niet gratis is.


Waarom doet T-Mobile dit?

 

Datavrije Muziek is een onderdeel van Live Forward. We proberen continu te vernieuwen en barrières te doorbreken. Onbeperkt muziek streamen is hier de volgende stap in. Dit is iets wat in ons contact met klanten veel naar voren komt en wij willen dit dan ook graag mogelijk maken!


Ik heb geen Go Up of Stel Samen & Stel Bij abonnement. Hoe krijg ik Datavrije Muziek?

 

Wanneer je verlengt met een Go 10 GB -abonnement start je nieuwe contract gelijk met Datavrije Muziek. Als je al een geldig abonnement hebt kun je jouw databundel omhoog bijstellen, zodat jij ook gebruik kunt maken van Datavrije Muziek.

Heb je op dit moment geen Go-abonnement én kun je nog niet verlengen? Neem vooral contact op met ons, dan kijken we naar de mogelijkheden. 


Waarom zit Datavrije Muziek niet bij alle databundels?

 

We zien dat klanten die veel muziekstreamen meestal ook veel andere applicaties gebruiken en veel browsen. We hebben er daarom voor gekozen alleen bij de hogere databundels Datavrije Muziek te geven. Daarnaast is Datavrije Muziek ook geen onderdeel van een Unlimited abonnement. Hoewel het Unlimited abonnement een aanvulconstructie kent, is dit verder kosteloos, waardoor het bij dit abonnement niet dezelfde toegevoegde waarde heeft als bij een abonnement met een datalimiet (die niet kosteloos is aan te vullen voor datagebruik op dezelfde snelheid). 


Hoe kunnen jullie zien wat muziekstreaming is?

 

We hebben de adressen van de aangesloten muziekdiensten op een speciale lijst gezet en we brengen de data daarvoor niet in rekening.


Is Datavrije Muziek ook geldig in het buitenland?

 

Jazeker, sinds enige tijd is het mogelijk om gebruik te maken van Datavrije Muziek in de EU. Daarbuiten is het niet mogelijk. Met een Go abonnement (of Stel Samen en Stel Bij) kun je 12 GB per maand gebruiken voor Datavrije Muziek.  Lekker toch, voor een flinke roadtrip of reis! 🙂

Datavrije muziek in de EU gaat niet uit de gewone internetbundel, maar je moet wel 'gewone' MB's over hebben. Als de internetbundel op is, en je hebt alleen nog Datavrije Muziek, dan werkt de dienst niet. Dan kan je uiteraard een MB/GB-aanvuller aanschaffen om weer jouw normale MB's aan te vullen.


Wat valt er onder Datavrije muziekstreaming?

 

Alleen het daadwerkelijke streamen van muziek valt hier onder. Het zoeken naar nummers of artiesten, een playlist downloaden voor offline gebruik, albumhoesjes downloaden, reclames tijdens het streamen of zelf muziek uploaden vallen buiten Datavrije Muziek. De MB’s die je daar voor gebruikt gaan gewoon uit je databundel. Je kunt in My T-Mobile altijd je verbruik bekijken, zowel je normale bundelgebruik als de MB’s die je hebt verbruikt voor Datavrije Muziek.


Wat gebeurt er met online videostreaming?

 

Videostreaming, bijvoorbeeld op Youtube, of het kijken van filmpjes op bijvoorbeeld Facebook gaat gewoon uit je databundel.


Maakt het uit of ik via een app of website stream?

 

Nee, hier wordt geen enkel onderscheid in gemaakt.


Welke muziekstreamingpartners zijn er nu en wordt dit nog uitgebreid?

 

We zijn begonnen met Deezer, Spotify, Nederland.FM, Napster, Tidal en Hits.nl, maar er zijn alweer een hele reeks diensten bij!
We staan open voor alle muziekstreamingpartners, klein en groot! In dit topic vind je de huidige stand van zaken over de muziekstreamingdiensten die we hebben benaderd. Als je nog een dienst mist kun je dan in dat topic laten weten!


Kan ik Datavrije Muziek ook uitzetten?

 

Ja, dat kan via je blokkades in My T-Mobile. Mocht je het later weer aan willen zetten, dan kan dat natuurlijk ook. Deze blokkade plaatsen/opheffen brengt geen extra kosten met zich mee.


Hoe kan ik zien hoeveel Datavrije Muziek ik heb beluisterd?

 

In My T-Mobile kun je bij je verbruiksstatus zien hoeveel MB’s je hebt gebruikt voor het luisteren naar Datavrije Muziek. Let op dat je de laatste versie van de My T-Mobile app gebruikt.


Zijn Deezer, Spotify en andere muziekdiensten nu gratis?

 

Nee, de kosten voor het daadwerkelijke abonnement, van bijvoorbeeld Deezer of Spotify, zijn niet inbegrepen bij Datavrije Muziek. Je betaalt deze gewoon zoals je dat altijd al deed. Datavrije Muziek zorgt er dus enkel voor dat het streamen van de muziek niet uit je bundel gaat.


Waarom wordt de snelheid van Datavrije Muziek verlaagd als mijn databundel op is?

 

Dit heeft te maken met de wetgeving rondom netneutraliteit. Providers zijn verplicht al het internetverkeer binnen een abonnement dezelfde snelheid te geven. Dit betekent dat als de snelheid voor je normale bundel wordt verlaagd als deze op is, dat ook geldt voor het luisteren naar Datavrije Muziek. Voor 6GB en 20GB (de L- en XL-bundels) is deze snelheid 384 Kbps. Dat is ruim voldoende om naar hoge kwaliteit muziekstreaming te luisteren. Voorheen was de verlaagde snelheid 64 Kbps bij deze bundels. Dus dit is een verbetering die we voor je hebben doorgevoerd. Hierdoor kun je bijvoorbeeld ook sneller browsen als je door je bundel heen bent.


Werkt Datavrije Muziek ook via tethering of via een MB-Verdeler?

 

Ja, Datavrije Muziek werkt ook als je je verbinding of internetbundel deelt met meerdere apparaten via een MB-Verdeler of via tethering.

@Imade @ Toetsie



Weet je wat zo vreemd is... Als er een Europese wet (recht) is aangenomen, waar Nederland het mee eens is, dan zegt Nederland altijd: Das de wet (recht) uit de EU en ja, dan moeten we die volgen.



Maar als er een Europese wet (recht) is aangenomen waar Nederland toch bedenkingen bij heeft, dan zeggen ze opeens: Nee, in Nederland gelden de volgende "andere" regels en daar moeten we ons aan houden, die Europese wet (recht) over telecom (of hoe deze wet ook heet) leggen we naast ons neer.



Het is altijd meten met twee maten en ik snap dat T-Mobile dit nu gaat aanvechten. Als er toch een Europese wet (recht) zegt dat wat T-Mobile nu doet is toegestaan, dan moeten ze dan ook overal hanteren. Ja, zo denk ik er over hoor... Uiteraard gaat het weer niet zo makkelijk als ik het zeg en denken andere mensen daar ook niet zo makkelijk over als ik. Vind het best goed dat T-Mobile deze stap heeft durven zetten en nu maar hopen dat ze daar ook mee gaan winnen.





Dat is net zoals bellen in heel de EU en dat moet uit je bundel. Dan opeens zegt Nederland, we zijn één EU en dus moeten we ons daar ook aan houden. Prima hoor, graag zelfs. Politiek, het kost een hoop geld, duurt allemaal veel te lang en je snapt er soms niets van. Ik hoop T-Mobile wel en dat ze dit alles mogen winnen en we Datavrije Muziek mogen blijven gebruiken :8
@Imade @ Toetsie



Weet je wat zo vreemd is... Als er een Europese wet (recht) is aangenomen, waar Nederland het mee eens is, dan zegt Nederland altijd: Das de wet (recht) uit de EU en ja, dan moeten we die volgen.



Maar als er een Europese wet (recht) is aangenomen waar Nederland toch bedenkingen bij heeft, dan zeggen ze opeens: Nee, in Nederland gelden de volgende "andere" regels en daar moeten we ons aan houden, die Europese wet (recht) over telecom (of hoe deze wet ook heet) leggen we naast ons neer.



Het is altijd meten met twee maten en ik snap dat T-Mobile dit nu gaat aanvechten. Als er toch een Europese wet (recht) zegt dat wat T-Mobile nu doet is toegestaan, dan moeten ze dan ook overal hanteren. Ja, zo denk ik er over hoor... Uiteraard gaat het weer niet zo makkelijk als ik het zeg en denken andere mensen daar ook niet zo makkelijk over als ik. Vind het best goed dat T-Mobile deze stap heeft durven zetten en nu maar hopen dat ze daar ook mee gaan winnen.





Dat is net zoals bellen in heel de EU en dat moet uit je bundel. Dan opeens zegt Nederland, we zijn één EU en dus moeten we ons daar ook aan houden. Prima hoor, graag zelfs. Politiek, het kost een hoop geld, duurt allemaal veel te lang en je snapt er soms niets van. Ik hoop T-Mobile wel en dat ze dit alles mogen winnen en we Datavrije Muziek mogen blijven gebruiken :8




Zit jij toch echt samen met T gigantisch hard naast en weet niet welke €1,- per uur advocaat T in dienst heeft, maar iedere jurist en advocaat zal eerlijk zeggen dat wat Nederland volstrekt legaal is.

Wij leven inderdaad met een EC (Europese Commissie) deze kunnen ervoor zorgen dat er EU wetten worden geregeld.

Die wetten kunnen dan zo gemaakt zijn dat iedere lidstaat die moet invoeren, zoals de EU versie van Netneutraliteit. Maar iedere lidstaat mag deze wetten wel voor zichzelf aanscherpen.

Je moet de EU zien als een kom soep... als jij het met wat peper lekkerder vindt, dan doe jij er peper bij.



Dat is eigenlijk wat de Eerste kamer heeft gedaan... via een amandement de wet scherper gemaakt.

T heeft zich hieraan te houden en klanten die b.v. apple music gebruiken direct te compenseren.

Tot die tijd zie ik dit als een oplichtingspraktijk en zal als het kan zelfs mij beklagen bij diensten als consuwijzer, kassa en tros radar.
TM beroept zich op Europees recht. Klanten maken dubbele kosten, welke.

TM heeft zich aan de Nederlandse wetten te houden, elke jurist erkent dat.

TM denkt dat zij god zijn en alles mogen maken en niemand moet vergeten dat TM al een keer door het ACM terug is gefloten.
Hey Imade,



Wij zijn van mening dat we met Datavrije Muziek aan de Europese Verordening voor netneutraliteit, en de daarbij horende Berec Guidelines, voldoen. Daarom gaan wij ook door met deze dienst en vertrouwen op een goede afloop. Je kunt ons hele statement hierover vinden op deze pagina.



Als je wilt kunnen we de dienst voor jou uitschakelen, als je hier geen gebruik van wilt maken. Binnenkort komt deze optie ook via My T-Mobile beschikbaar. Het lijkt er echter voor jou ook om te gaan dat we Apple Music op dit moment nog niet aanbieden. We zijn op dit moment aan het kijken of we Apple Music toe kunnen voegen, aangezien we openstaan voor iedere muziekstreamingdienst. Hopelijk kunnen we Apple Music dan ook gauw aan het lijstje toevoegen!



Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het dan weten.
Sinds de mogelijkheid voor datavrij streamen hapert TIDAL vanaf het moment dat ik op 'play' klik. Daarvoor ging het moeiteloos en in 1 keer. Nu wordt het gepauzeerd zonder mijn toestemming en moet ik de nummers handmatig op play zetten. Hebben hier meer mensen last van? Daarvoor streamde alles moeiteloos, zonder onderbrekingen of pauzes.
Hey allemaal,

.

.

.

Mocht je geen behoefte hebben aan Datavrije Muziek dan kun je dit spoedig uitschakelen via My T-Mobile. Deze optie wordt hoogst waarschijnlijk morgen geactiveerd. Je hoeft hier niet je databundel voor uit te schakelen.

.

.

.





Onfortuinlijk genoeg tot op hedden, 4 dagen na je post, geen optie om deze "dienst" uit te zetten,

Er zijn zat mensen die dit blijkbaar een leuke actie vinden, maar geef iedereen de mogelijkheid om ZELF te beslissen of men hieraan mee wil doen.
Hey Imade,



Wij zijn van mening dat we met Datavrije Muziek aan de Europese Verordening voor netneutraliteit, en de daarbij horende Berec Guidelines, voldoen. Daarom gaan wij ook door met deze dienst en vertrouwen op een goede afloop. Je kunt ons hele statement hierover vinden op deze pagina.



Als je wilt kunnen we de dienst voor jou uitschakelen, als je hier geen gebruik van wilt maken. Binnenkort komt deze optie ook via My T-Mobile beschikbaar. Het lijkt er echter voor jou ook om te gaan dat we Apple Music op dit moment nog niet aanbieden. We zijn op dit moment aan het kijken of we Apple Music toe kunnen voegen, aangezien we openstaan voor iedere muziekstreamingdienst. Hopelijk kunnen we Apple Music dan ook gauw aan het lijstje toevoegen!



Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het dan weten.


Moet jij dat van je baas zeggen of ben je echt zo dom?

Jij kan wel gaan melden wat die crimineel beweerd, maar de waarheid is anders omdat wij in NEDERLAND zijn.. zal het wel spellen N-E-D-E-R-L-A-N-D.. Nederland dus.

Dus er moet aan de aangescherpte Netneutraliteit worden voldaan... ACM doet niets voor niets direct onderzoek en was T niet het bedrijf dat het onbeperkte internet bundel qua voorwaarden flink moest aanpassen?

Daarnaast wijsneus... wordt mijn 2de vraag NOOIT beantwoord, namelijk hoe T de klanten die andere diensten gebruiken gaat compenseren.. er wordt immers geen onderscheid gemaakt toch? Bij geen vergoeding, betekend dit juist bewijs dat er wel onderscheid wordt gemaakt.



Ik citeer het NOS die het ACM heeft bevraagd; "Tegen de wet?



"Zoals de dienst nu wordt omschreven, is deze tegen de wet", zegt een woordvoerster van de ACM. De waakhond zegt de nieuwe dienst van T-Mobile te gaan onderzoeken en verwacht snel met conclusies te komen. De kans is groot dat dit betekent dat de provider wordt opgedragen ermee te stoppen"



Bron: http://nos.nl/artikel/2136983-onbeperkt-muziek-streamen-met-t-mobile-mag-dat.html



Dus er wordt gewoon onderscheid gemaakt en dat is verboden.
Hey allemaal,

.

.

.

Mocht je geen behoefte hebben aan Datavrije Muziek dan kun je dit spoedig uitschakelen via My T-Mobile. Deze optie wordt hoogst waarschijnlijk morgen geactiveerd. Je hoeft hier niet je databundel voor uit te schakelen.

.

.

.





Onfortuinlijk genoeg tot op hedden, 4 dagen na je post, geen optie om deze "dienst" uit te zetten,

Er zijn zat mensen die dit blijkbaar een leuke actie vinden, maar geef iedereen de mogelijkheid om ZELF te beslissen of men hieraan mee wil doen.


Ik zelf vind deze dienst wel leuk, maar niet op deze manier.. ik wordt gediscrimineerd feitelijk gezien en wordt er steeds prikkelbaarder door het feit dat TM niet toegeeft de wet willens en wetens te overtreden en vragen niet worden beantwoord.

Klanten die andere diensten gebruiken hebben naar mijn inzien recht op compensatie omdat door deze onderscheid van diensten en deze illegale zero rating beleid Pietje data verbruikt en Jaap niet.

Dan heeft Pietje de keus.. of dubbele kosten betalen en overstappen van dienst A naar dienst B of blijven en onterecht betalen met MB's.
Dat geëtter de hele tijd. Het is ook nooit goed. Mocht een dienst niet ondersteund worden geef je dat door aan T-Mobile, zodat het wel toegevoegd wordt. Anders zijn er genoeg alternatieven. Alle diensten kosten niet meer dan 9,95 eur. Maak een keuze.



Dank je wel T-Mobile! Ik waardeer dit oprecht ten zeerste en ben er wel blij mee.
Dat geëtter de hele tijd. Het is ook nooit goed. Mocht een dienst niet ondersteund worden geef je dat door aan T-Mobile, zodat het wel toegevoegd wordt. Anders zijn er genoeg alternatieven. Alle diensten kosten niet meer dan 9,95 eur. Maak een keuze.



Dank je wel T-Mobile! Ik waardeer dit oprecht ten zeerste en ben er wel blij mee.




Ik weiger diensten als spotify te gebruiken omdat die niet kan syncen bijvoorbeeld en heb Apple music jaar abonnement... ga dat dus gebruiken ook.

Of mag ik ook diverse wetten kiezen die voor mij gelden en niet voor de ander?

Daarnaast... is onderscheid maken in jouw ogen normaal? Dus je zou zomaar mogen discrimineren op straat?
Sinds de mogelijkheid voor datavrij streamen hapert TIDAL vanaf het moment dat ik op 'play' klik. Daarvoor ging het moeiteloos en in 1 keer. Nu wordt het gepauzeerd zonder mijn toestemming en moet ik de nummers handmatig op play zetten. Hebben hier meer mensen last van? Daarvoor streamde alles moeiteloos, zonder onderbrekingen of pauzes.



Ja hier precies hetzelfde. Playlisten offline zetten lijkt nu ook gecapped te zijn op 384kbps.
Vreemd! Waar kunnen wij deze bug aangeven?
@Applehead @Gebruikersnaamalingebruik



Dat zou niet horen, je zou gewoon op hoge snelheid moeten kunnen streamen. De speedcap komt er pas op wanneer je databundel volledig verbruikt is en dat is bij jullie allebei niet het geval. Hebben jullie dit probleem allebei met Tidal en gaat het dan om het daadwerkelijk streamen of afspelen van offline (of alle) nummers?



@Imade



Nee hoor, dat ben ik zeker niet en ik waardeer het ook niet dat je me op die manier te woord staat. Ik wil je helpen met je vragen en feedback, dus ik denk dat we kunnen afspreken om in ieder geval op een respectvolle manier met elkaar te praten, ondanks onze meningsverschillen.



Ons statement over deze wetten en hoe wij hierover denken, lijkt me duidelijk. Daar kunnen we dus heen en weer over blijven steggelen, dat is ook niet de bedoeling. Ik merk daarnaast dat je voornaamste frustratie zit in het feit dat Apple Music nu nog niet aangeboden wordt. We zijn gestart met een aantal diensten, maar staan open voor elke legale muziekstreamingdienst, groot én klein. Zoals je in het topic over de nieuwe diensten kunt zien, hebben we Apple Music op dit moment al in behandeling om toe te voegen. Hopelijk gaat dit lukken, zodat ook jij datavrij je muziek kunt streamen.



@Whoevercares



Hier zit inderdaad een vertraging in, excuses daarvoor! Als je wilt dan kunnen wij het voor je uitschakelen, laat je het weten als je dit wilt?
Jeetje zeg... wat een geroep hier allemaal...

Gelukkig zijn er meer mensen die het wel een goede dienst/service vinden.



Laten we er van uitgaan dat T-Mobile wel weet wat die doet en dat ze het gaan aanvechten is toch alleen maar een positieve gedachten. Verliezen ze, dan hebben we pech en vervalt alles. Maar winnen ze, dan is het toch mooi dat deze dienst er is.



Ik begrijp echt totaal niets van mensen die er zo op tegen kunnen zijn zijn. Maar gelukkig heeft T-Mobile daar ook een oplossing voor, je kan de dienst gewoon uitzetten 😳 Goed... het duurt even iets langer om het via de app te doen, maar als je de moderator vraagt of hij het voor je uit zet, dan doe die dat vast heel graag voor je.



Ben er blij mee en die wetten van de EU en Nederland zijn zo'n zeef...
Ohw ik snap wel dat men er tegen kan zijn, maar dat is vooral onwetendheid en paranoia. Mijn onderbouwing voor dat standpunt is feitelijk de gehele Tweakers frontpage qua reacties ;)



Zero-rating, mits dus open voor elke aanbieder van het type dienst dat je open zet, is volgens EU wet nu toegestaan. Laat dit gewoon een eerste stap zijn tot een abo vorm waar je 1mbit onbeperkt krijgt (nu 384... we zijn al op 3/8ste!) voor bedrag X en hoger is meer etc.. Leuke tussenstop i.m.o. en alhoewel geheel niet van toepassing op mij (3gb gaat niet op en muziek luisteren gebeurd het merendeel in het vliegtuig... aka... ik val buiten dit verhaal) kan ik daarom best dit toejuichen.



Probleem met alle "tin-foils" is dat men niet wil inzien dat een eis als "open voor elke aanbieder zonder beperkingen of kosten" dus een hele harde eis is. Een eis die de ACM zo kan controleren of waar 1 melding al een serieuze kwestie zal zijn. Boetes ACM / EU zijn ook meestal niet al te lief en waar de ACM nog 1 ding is, EU heeft regelgeving om faillissementen te voorkomen... Dat soort regelingen zijn gevolgen van 😉 dus die zijn alles behalve lief.



Daarnaast, al die rare gedachten van discriminatie. Er wordt 1 dienst vrijgesteld, daarmee worden inderdaad alle andere diensten achtergesteld, maar positieve discriminatie is iets waar iedereen elke dag schuldig aan is. Je doet het bij de boodschappen, vandaag is de kip in de aanbieding... Al het andere vlees is spontaan niet meer beschikbaar of zo?



Zolang er geen individuele bedrijven een monopolie positie krijgen, is het gewoon een type dienst en dat mag naar EU wetgeving. Jammer, maar dat NL en de tin-foil brigade dat niet begrijpt zegt meer over hoe slecht net neutraliteit is opgebouwd. Net neutraliteit had uitsluitend moeten gaan om het gelijk toegankelijk maken van data, data van A mag niet meer bandbreedte dan data van B krijgen / prioriteit. Nu, een bos van onzin over monopolie posities en prijs discriminatie (beiden al verboden) waarmee oneerlijke concurrentie kon worden verkregen. Alle 'zenders' qua streams zijn toe te voegen, alle directe concurrenten zijn gelijkwaardig te benaderen.



De huidige discussies zijn alsof het vliegtuig naar Australië een concurrent is van de trein naar Maastricht...
Ben bang dat ik te enthousiast heb gedacht dat ook ik datavrij streaming had maar aan de plotsellinge hoge dataverbruik te zien te vroeg gejuicht
@Applehead @Gebruikersnaamalingebruik



Dat zou niet horen, je zou gewoon op hoge snelheid moeten kunnen streamen. De speedcap komt er pas op wanneer je databundel volledig verbruikt is en dat is bij jullie allebei niet het geval. Hebben jullie dit probleem allebei met Tidal en gaat het dan om het daadwerkelijk streamen of afspelen van offline (of alle) nummers?



@Imade



Nee hoor, dat ben ik zeker niet en ik waardeer het ook niet dat je me op die manier te woord staat. Ik wil je helpen met je vragen en feedback, dus ik denk dat we kunnen afspreken om in ieder geval op een respectvolle manier met elkaar te praten, ondanks onze meningsverschillen.



Ons statement over deze wetten en hoe wij hierover denken, lijkt me duidelijk. Daar kunnen we dus heen en weer over blijven steggelen, dat is ook niet de bedoeling. Ik merk daarnaast dat je voornaamste frustratie zit in het feit dat Apple Music nu nog niet aangeboden wordt. We zijn gestart met een aantal diensten, maar staan open voor elke legale muziekstreamingdienst, groot én klein. Zoals je in het topic over de nieuwe diensten kunt zien, hebben we Apple Music op dit moment al in behandeling om toe te voegen. Hopelijk gaat dit lukken, zodat ook jij datavrij je muziek kunt streamen.



@Whoevercares



Hier zit inderdaad een vertraging in, excuses daarvoor! Als je wilt dan kunnen wij het voor je uitschakelen, laat je het weten als je dit wilt?


Nogmaals de vraag;



HOE WORDEN KLANTEN GECOMPENSEERD DIE ANDERE DIENSTEN GEBRUIKEN?



Apple is moeilijk te bereiken... zelfs voor onze Nederlandse banken en dat zijn multinationals en groter dan TM.
Jeetje zeg... wat een geroep hier allemaal...

Gelukkig zijn er meer mensen die het wel een goede dienst/service vinden.



Laten we er van uitgaan dat T-Mobile wel weet wat die doet en dat ze het gaan aanvechten is toch alleen maar een positieve gedachten. Verliezen ze, dan hebben we pech en vervalt alles. Maar winnen ze, dan is het toch mooi dat deze dienst er is.



Ik begrijp echt totaal niets van mensen die er zo op tegen kunnen zijn zijn. Maar gelukkig heeft T-Mobile daar ook een oplossing voor, je kan de dienst gewoon uitzetten 😳 Goed... het duurt even iets langer om het via de app te doen, maar als je de moderator vraagt of hij het voor je uit zet, dan doe die dat vast heel graag voor je.



Ben er blij mee en die wetten van de EU en Nederland zijn zo'n zeef...




Stel, Piet start nu een muziek streaming service... dan is Piet direct weggeconcureerd als TM zijn zin krijgt.. en TM is nu al 100% illegaal bezig.
@Killsbil



Ik ben helaas bang van wel! :S



Jij hebt het Stel Samen abonnement, hier zit Datavrije Muziek niet bij. Ik zie wel dat je bijna overstapt naar Stel Samen & Stel Bij mét L-bundel. Dan kun je he-le-maal los! :D



@Imade



Aangezien je de toon van je berichten niet gewijzigd hebt en nu ook caps lock gebruikt moet ik je hierbij helaas een waarschuwing geven. Jammer dat je dit niet op een normale manier met me in gesprek wilt.



We gaan in dit geval klanten hier niet voor compenseren. Elke muziekdienst wordt benaderd en we doen onze uiterste best om deze diensten te betrekken bij Datavrije Muziek. Uiteindelijk staat of valt dit ook met de bereidwilligheid van de muziekdienst, daar is helaas niets aan te doen. Laten we er gewoon op hopen dat Apple Music spoedig wordt aangesloten.



Je punt over Piet zijn streamdienst gaat even aan me voorbij? Als Piet een muziekstreamdienst begint, deze openbaar zet voor andere gebruiker en zich aanmeldt voor Datavrije Muziek dan kan dit gewoon.



Dus nogmaals, we willen graag met je in gesprek, maar wel op een normale toon. Dan staan we open voor alle vragen en feedback.
Ik helaas nog steeds het probleem bij TIDAL dat de muziek wegvalt en zichzelf een aantal keer pauzeert, waarna ik weer handmatig op play moet drukken.



Mijn situatie betreft streaming. Ik download geen muziek vanuit TIDAL naar mijn iPhone voor offline opslag.



Dit is het geval sinds vorige week dinsdag. Het lijkt alsof ik last heb van de. "Server check".
Ook moet ik erbij zeggen dat de 4G verbinding voldoende bandbreedte heeft op dat moment. Met WiFi heb ik geen onderbrekingen bij TIDAL. Dus aan de app of de 4G verbinding ligt het niet.


Je punt over Piet zijn streamdienst gaat even aan me voorbij? Als Piet een muziekstreamdienst begint, deze openbaar zet voor andere gebruiker en zich aanmeldt voor Datavrije Muziek dan kan dit gewoon.



Vergeet alleen even niet dat Piet wel dan rechten moet afdragen voor het openbaren van die muziek 😉 doe je dat niet en ga je als 'illegale piratenzender' aan de slag eindig je met zo'n BREIN achter je aan.



Draagt Piet het wel netjes af, dan kan Piet en iedereen die ook bij Piet wil luisteren gratis dit doen (nadat Piet zijn streaming is toegevoegd).
Ik gebruik mytuner pro die ook gewoon op de lijst staat. Heb het uitgetest, screenshot van mijn data gemaakt ervoor en erna maar er is gewoon data vanaf gegaan van mijn 6 gb databundel. Hoe kan dit????
Hebben meer mensen last van het boven beschreven TIDAL probleem?
@Applehead:



Ik zie dat je nog genoeg data over hebt en je geeft ook aan dat je 4G verbinding goed is. Het probleem ligt dus echt bij Tidal zelf. Ervaar je dit alleen bij Tidal of ook andere apps? Zou je de app eens kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Wellicht dat dat jouw probleem oplost.



Laat ons weten wat de uitkomst is.



@Suriboy21;



Ik zie inderdaad dat er bijna niks van je datavrije muziek is afgegaan. Ik heb dit daarom doorgezet naar onze technische afdeling en zij zullen dit verder uitzoeken. Excuses voor het ongemak!

Reageer