Skip to main content
Beantwoord

Terugbetaling

Beste,

01-02-2025 kreeg ik bericht dat ik mijn nieuwe toestel in de winkel kon afhalen. Dit heb ik gedaan, en ik heb deze ter plaatse betaald. Thuis viel mij echter op dat ik teveel betaald heb voor mijn toestel. Ik heb contact met jullie opgenomen hierover en een medewerker heeft het telefonisch gecontroleerd. Deze medewerker kwam tot dezelfde conclusie, dus dat er teveel betaald is voor het toestel. Ik moest de bon per omgaande opsturen en dan zou het teveel betaalde bedrag direct gerestituteerd worden. Per omgaande ging niet omdat de toegezonden link niet werkte en ik het via het contactformulier moest doen in combinatie met het kenmerk dat de medewerker had aangemaakt en waar hij begeleidend schrijven bij had gedaan zodat het probleem al uitgelegd was en duidelijk voor degene die het moest gaan verwerken. Volgens de medewerker zou dat een dag of hooguit 2 duren tot er antwoord zou komen vanuit Odido en dat de restitutie direct verwerkt zou worden. De medewerker vertelde mij dat als ik direct naar hem had kunnen antwoorden hij de restitutie zelf had kunnen verwerken. Nu heb ik tot op heden helaas niets meer van jullie mogen vernemen en helaas sturen de andere medewerkers aan de telefoon mij van het kastje naar de muur. Graag zou ik een update willen ontvangen van de status van dit probleem en willen weten wanneer ik de restitutie mag ontvangen. Kenmerk: 3012/75898173

Beste antwoord door eric

Je blijft hangen tussen kastje en muur omdat het een bijzondere situatie is. Vandaar mijn tip als medeklant om gewoon naar de winkel te gaan waar je teveel betaald hebt. Kunnen ze je het geld gewoon gelijk terugkrijgen.

Succces met de afwikkeling!

Bekijk origineel

10 reacties

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 236 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi, 

De klantenservice heeft een aantal dagen de tijd om te reageren. Reken maar op ongeveer 14 (werk)dagen tot dit helemaal is verwerkt en jij je terugbetaling hebt ontvangen. 

Mocht je je hele profiel ingevuld hebben kan een Odido moderator je sneller van dienst zijn. 

• 0 reacties
  • 6 februari 2025
Occaj schreef:

Hoi, 

De klantenservice heeft een aantal dagen de tijd om te reageren. Reken maar op ongeveer 14 (werk)dagen tot dit helemaal is verwerkt en jij je terugbetaling hebt ontvangen. 

Mocht je je hele profiel ingevuld hebben kan een Odido moderator je sneller van dienst zijn. 

Mijn hele profiel is ingevuld en ik mag toch hopen dat ze sneller zijn dan 14 dagen aangezien het met 1 druk op de knop geregeld kan zijn aangezien ze alle benodigde documenten hebben. Overigens hoop ik ook dat ze de klant hier wat netter te woord staan. Niets ten nadele van de medewerker die mij in de eerste instantie geholpen heeft en ook niet naar degene die mij hier hopelijk te woord gaat staan, maar met name degene die ik vandaag aan de lijn had. Ik moest maar even met de bon naar de winkel gaan aangezien mijn hele probleem haar niet bekend was en ze eigenlijk ook vond dat de winkel het maar moest oplossen en dat niets voor de telefonische klantenservice was. 

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 236 reacties
  • 6 februari 2025
Chntl13 schreef:
Occaj schreef:

Hoi, 

Mijn hele profiel is ingevuld en ik mag toch hopen dat ze sneller zijn dan 14 dagen aangezien het met 1 druk op de knop geregeld kan zijn aangezien ze alle benodigde documenten hebben. Overigens hoop ik ook dat ze de klant hier wat netter te woord staan. Niets ten nadele van de medewerker die mij in de eerste instantie geholpen heeft en ook niet naar degene die mij hier hopelijk te woord gaat staan, maar met name degene die ik vandaag aan de lijn had. Ik moest maar even met de bon naar de winkel gaan aangezien mijn hele probleem haar niet bekend was en ze eigenlijk ook vond dat de winkel het maar moest oplossen en dat niets voor de telefonische klantenservice was. 

Aan de ene kant begrijp ik de reactie wel dat u terug zou moeten gaan naar de winkel. Als u te veel betaald bij de lokale AH gaat u dan ook online een terugbetaling aanvragen of ook online? 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8583 reacties
  • 6 februari 2025

We kennen niet de details, maar als de fout in de winkel is gemaakt dan zou ik ook daar even naar teruggaan.

• 0 reacties
  • 6 februari 2025
Occaj schreef:
Chntl13 schreef:
Occaj schreef:

Hoi, 

Aan de ene kant begrijp ik de reactie wel dat u terug zou moeten gaan naar de winkel. Als u te veel betaald bij de lokale AH gaat u dan ook online een terugbetaling aanvragen of ook online? 

Die reactie snap ik niet. Bestelling is online geplaatst en daarnaast ligt het ook volledig aan hoe je iemand te woord staat. Daarnaast is er door een andere medewerker een ticket aangemaakt die het hele probleem al op had kunnen lossen als zijn systeem meegewerkt had op het moment dat ik hem aan de lijn had. De AH is overigens op de hoek en daar plaats ik geen online bestelling die ik in de winkel af moet halen. Als je online besteld bij AH dan kijg je ook online je geld weer terug wist je dat. Net als bij H&M en Zara etc etc. 

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 236 reacties
  • 6 februari 2025
Chntl13 schreef:
Occaj schreef:
Chntl13 schreef:
Occaj schreef:

Hoi, 

Die reactie snap ik niet. Bestelling is online geplaatst en daarnaast ligt het ook volledig aan hoe je iemand te woord staat. Daarnaast is er door een andere medewerker een ticket aangemaakt die het hele probleem al op had kunnen lossen als zijn systeem meegewerkt had op het moment dat ik hem aan de lijn had. De AH is overigens op de hoek en daar plaats ik geen online bestelling die ik in de winkel af moet halen. Als je online besteld bij AH dan kijg je ook online je geld weer terug wist je dat. Net als bij H&M en Zara etc etc. 

Je geeft zelf aan dat je de betaling in de winkel hebt gedaan toch? Dan is daar iets fout gegaan, en is het logisch dat je via die weg ook weer je geld terug krijgt. Maar wat ​@eric ook zegt. Wij kennen niet alle details, zijn ook maar klanten die advies proberen te geven.

En sorry ​@Er2rul ik krijg deze tag niet meer weg met je naam.

• 0 reacties
  • 6 februari 2025
eric schreef:

We kennen niet de details, maar als de fout in de winkel is gemaakt dan zou ik ook daar even naar teruggaan.

Precies, jullie kennen beide de details niet, die overigens wel voor de mods zijn ingevuld, maar denken wel te weten wat iemand moet doen en melden dat ook, terwijl er door Odido zelf aangegeven is dat het door hun financiële afdeling afgehandeld wordt en ik niet naar de winkel terug hoef. Hoe goed bedoeld misschien ook, maar ik denk dat het beter is dat er inhoudelijk gereageerd wordt door een mod die het systeem in kan en die exact ziet wat er afgesproken is.

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 236 reacties
  • 6 februari 2025

Zie het als advies, als je het zo vervelend vindt allemaal en het je te lang duurt. Was ik zelf terug gegaan naar de plek waar het mis is gegaan. De winkel dus. Iedergeval een fijne avond, en onthoudt dit is een klant helpt klant forum, met moderators van Odido. Kans dat je reacties krijgt van mede klanten is groot. 

• 0 reacties
  • 6 februari 2025
Occaj schreef:
Chntl13 schreef:
Occaj schreef:
Chntl13 schreef:
Occaj schreef:

Hoi, 

Je geeft zelf aan dat je de betaling in de winkel hebt gedaan toch? Dan is daar iets fout gegaan, en is het logisch dat je via die weg ook weer je geld terug krijgt. Maar wat ​@eric ook zegt. Wij kennen niet alle details, zijn ook maar klanten die advies proberen te geven.

En sorry ​@Er2rul ik krijg deze tag niet meer weg met je naam.

Precies, en er is door Odido gezegd dat het via hun fianciële afdeling geregeld moet worden en niet in de winkel. De bon moest ingediend worden en daarmee was de kous af. Dat grietje dat zei dat ik maar lekker naar de winkel moest gaan kon de case niet eens openen omdat ze daar de rechten niet toe had omdat het de financiële afdeling was. Vandaar casenummer erbij en wachten op een mod die alles kan inzien 🙏🏼

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8583 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025

Je blijft hangen tussen kastje en muur omdat het een bijzondere situatie is. Vandaar mijn tip als medeklant om gewoon naar de winkel te gaan waar je teveel betaald hebt. Kunnen ze je het geld gewoon gelijk terugkrijgen.

Succces met de afwikkeling!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen