Skip to main content

Hi allemaal, 

Hopelijk is er hier iemand die mij verder kan helpen, want ik ben inmiddels enórm teleurgesteld in (de klantenservice van) Odido. Ik heb afgelopen vrijdag om 14.06 uur een iPhone 15 Pro Max 1 TB besteld in de kleur naturel titanium (ordernummer 200791XXX), welke ik zou afhalen in de winkel. Aangezien dit een minder populair model is en ik er vrij snel bij was met bestellen, zou naar mijn mening de kans vrij aannemelijk zijn dat deze morgen geleverd zou worden in de winkel.

Nu kon ik mijn bestelling nergens in mijn Odido-account terugvinden en ook bleef hij aangeven dat ik mijn abonnement kon verlengen, terwijl ik de iPhone had besteld inclusief verlenging van mijn abonnement. Daarom toch maar besloten om contact op te nemen met de klantenservice. Zij konden mijn order wel vinden, maar gaven aan dat het om een bestelling in combinatie met een nieuw abonnement zou gaan in plaats van een verlenging. Tijdens mijn bestelling heb ik echter geklikt op “Nu verlengen”, ik kon niet kiezen voor bijvoorbeeld nummerbehoud en hoefde ook geen gegevens door te geven. Voor mij tekenen dat ik overduidelijk bezig was met een verlenging en NIET met het afsluiten van een nieuw abonnement. 

Aan de hand daarvan heeft de klantenservicemedewerker ZONDER mijn toestemming mijn order volledig gecanceld en wilde hij een nieuwe overeenkomst afsluiten (deze is op het moment van schrijven nog steeds niet ontvangen en dus ook niet ondertekend/bevestigd). Volgens hem zou het voor de datum waarop ik mijn toestel zou ontvangen niets uitmaken, maar ik denk dat iedereen inclusief ikzelf wel beter weet. Volgens hem was het ook absoluut niet mogelijk om het toestel op te halen in een winkel in verband met veiligheid, terwijl ikzelf dit toch echt kon kiezen en ik hier ook meerdere mensen zie die het toestel op gaan halen in de winkel. Pure onzin dus. 

Eindstand zit ik nu met een gecancelde order doordat er klaarblijkelijk een fout bij Odido gemaakt is tijdens het bestelproces. Zelf ben ik ervan overtuigd dat mocht het echt om een nieuw abonnement gaan in plaats van een verlenging (dat kan ik echter totaal niet afleiden uit de orderbevestiging), dit tijdens het ophalen van het toestel in de winkel bij het doornemen van het contract vast rechtgezet kan worden. Nu zit ik echter met een gecancelde order terwijl ik dit eigenlijk helemaal niet wil.

Hopelijk is er iemand hier die mij verder kan helpen, want de telefonische klantenservice heeft me juist van de regen in de drup geholpen. Alvast bedankt! 

Hoi @Deeem 

Een gecancelde order is niet terug te draaien naar weer actief.

Hoeveel toestellen er morgen beschikbaar zijn voor klanten is pas bekend als Apple, na eerst voor haar eigen winkels, de overige zal verdelen over de providers en retailers. De ervaring is dat Apple nooit voldoende toestellen heeft om alle pre-orders in 1 keer te leveren. Zie ook de uitleg over waarom “de buurman hem eerder heeft” terwijl iemand anders eerder heeft besteld in de FAQ.


Hoi @Deeem 

Een gecancelde order is niet terug te draaien naar weer actief.

Hoeveel toestellen er morgen beschikbaar zijn voor klanten is pas bekend als Apple, na eerst voor haar eigen winkels, de overige zal verdelen over de providers en retailers. De ervaring is dat Apple nooit voldoende toestellen heeft om alle pre-orders in 1 keer te leveren. Zie ook de uitleg over waarom “de buurman hem eerder heeft” terwijl iemand anders eerder heeft besteld in de FAQ.

Hi, bedankt voor je reactie. Dat is erg vervelend, aangezien ik nooit toestemming heb gegeven om de order te cancelen. Dat je niet 100% zeker weet dat het toestel morgen had gekomen dat begrijp ik ook, dat neemt niet weg dat iedereen kan begrijpen dat het toestel eerder komt als ik het op vrijdag 15 september om 14.06 uur bestel dan wanneer ik het nu (en niet eens nu, want ik krijg iet eens een mail) bestel. De uitleg over waarom “de buurman hem eerder heeft” gaat in dit geval dus ook totaal niet op. 


Hoi @Deeem 

Een gecancelde order is niet terug te draaien naar weer actief.

Hoeveel toestellen er morgen beschikbaar zijn voor klanten is pas bekend als Apple, na eerst voor haar eigen winkels, de overige zal verdelen over de providers en retailers. De ervaring is dat Apple nooit voldoende toestellen heeft om alle pre-orders in 1 keer te leveren. Zie ook de uitleg over waarom “de buurman hem eerder heeft” terwijl iemand anders eerder heeft besteld in de FAQ.

Hi, bedankt voor je reactie. Dat is erg vervelend, aangezien ik nooit toestemming heb gegeven om de order te cancelen. Dat je niet 100% zeker weet dat het toestel morgen had gekomen dat begrijp ik ook, dat neemt niet weg dat iedereen kan begrijpen dat het toestel eerder komt als ik het op vrijdag 15 september om 14.06 uur bestel dan wanneer ik het nu (en niet eens nu, want ik krijg iet eens een mail) bestel. De uitleg over waarom “de buurman hem eerder heeft” gaat in dit geval dus ook totaal niet op. 

Hallo, heb je inmiddels je iphone al ontvangen?


Reageer