Skip to main content
Beantwoord

Mijn bestelling

  • September 24, 2026
  • 6 reacties
  • 104 Bekeken

Hallo,

Op 16 september heb ik via een externe webshop een bestelling voor een nieuwe telefoon in combinatie met een verlenging van mijn Odido-abonnement geannuleerd. Ik heb de telefoon nooit in ontvangst genomen en heb ook een bevestiging ontvangen dat de bestelling is geannuleerd.

Toch zie ik nu in Mijn Odido dat er blijkbaar een nieuw contract actief is geworden. Daarnaast heb ik een nieuwe factuur ontvangen alsof de bestelling en de contractverlenging wel zijn doorgegaan.

Zouden jullie dit alstublieft kunnen controleren? Volgens mij is hier iets administratief misgegaan. Ik wil graag dat de onterecht geactiveerde contractverlenging wordt teruggedraaid en dat de bijbehorende factuur wordt gecorrigeerd.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Beste antwoord door eric

hoi ​@a.ahmet0050 ,

Je zult deze vraag bij de verkoper van je abonnement moeten neerleggen. Zij hebben de bestelling ingelegd bij Odido en een vergoeding daarvoor gekregen voor die verkoop + de aanschaf van de telefoon. Je hebt bij hen ook geannuleerd en dat moeten zijn netjes voor je verwerken richting ODido.

Bekijk origineel

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • September 24, 2026

hoi ​@a.ahmet0050 ,

Je zult deze vraag bij de verkoper van je abonnement moeten neerleggen. Zij hebben de bestelling ingelegd bij Odido en een vergoeding daarvoor gekregen voor die verkoop + de aanschaf van de telefoon. Je hebt bij hen ook geannuleerd en dat moeten zijn netjes voor je verwerken richting ODido.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • September 24, 2026

Hoi ​@eric 

Ja, ik heb al contact met hen opgenomen. Zij hebben aangegeven dat ze de annulering inmiddels aan Odido hebben doorgegeven.

Helaas is er nog steeds niets aangepast en inmiddels heb ik zelfs al een factuur aan Odido betaald. Ik hoop dat dit zo snel mogelijk gecorrigeerd kan worden en dat het betaalde bedrag aan mij wordt terugbetaald.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Ahmet, heb je een betere deal gevonden of is er een andere reden dat je je verlenging hebt geannuleerd? Wat ​@eric zegt klopt helemaal. Als de verkopende partij de annulering aan ons heeft doorgegeven dan zullen wij aan de slag gaan om dit te verwerken. Echter kan het wat verwerkingstijd nodig hebben. Ik kijk graag met je mee of ik er al iets over kan vinden. Ik heb je een DM gestuurd via Webcare Moderator. Reageer je daar op me? Dan hebben we snel meer duidelijkheid!

Ps. Het is niet de bedoeling om ongevraagd DM's naar moderators te sturen. Start altijd een topic en dan word je zo snel mogelijk geholpen. De community is geen livechat en het kan tot 36 uur duren voordat je een reactie van een moderator ontvangt.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Ahmet, daar ben ik weer. Bedankt voor je DM. Ik zie dat mijn collega van Channel Support de annulering zojuist (3 uur geleden) in orde heeft gemaakt en de kosten van € 17,77 heeft gecrediteerd. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je. Anders wens ik je alvast een heel fijn weekend!


  • Auteur
  • is een King Poster
  • September 25, 2026

Hoi ​@Marciano van Odido  

 

Bedankt voor je bericht en voor het in orde maken van de annulering.

Ik heb alleen nog een vraag over het gecrediteerde bedrag. Mijn laatste factuur was €57,10, terwijl ik normaal gesproken ongeveer €13 had moeten betalen. Daarom verwacht ik dat het bedrag dat wordt terugbetaald hoger is dan €17,77.

Zou je dit nog even voor mij kunnen controleren?


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Ahmet, geen dank! Ik heb meteen met mijn collega van Channel Support gezeten om het op een rijtje te krijgen. De bestelling die geannuleerd moest worden is geannuleerd. Hier zat een toestelkrediet bij van € 41 die je op je factuur ziet. Vandaar dat de factuur uitkwam op € 57,10. Dit abonnement is geannuleerd vanaf 25 september, toen ging de juiste bestelling in. De lening is toen ook stopgezet voor het oude toestelkrediet dat geannuleerd is. Voor de periode 12-09 t/m 25-09 met een toestelkrediet van € 41 per maand, kwam uit op een te veel betaald bedrag van € 17,77. Daar komt het creditbedrag vandaan.

Je nieuwe toestelkrediet is € 41,50. En het abonnement is € 18,50 (- Klantvoordeel). Aangezien de 2 bestellingen dicht achter elkaar geannuleerd en gestart waren en je vooraf betaald kan het niet allemaal op 1 factuur terechtkomen. Op je volgende factuur doen we daarom een herberekening en vanaf die factuur zie je ook je nieuwe abonnement met het juiste toestelkrediet. Vanwege de annulering is het nu lastig uit te leggen hoe het precies zit, maar als je straks je volgende factuur ontvangt dan zal alles duidelijk worden, omdat er ook e.e.a. verrekend moet worden.

Ik wil je daarom vragen voor nu te wachten op je volgende factuur. Controleer deze dan goed en mocht je er dan nog vragen over hebben, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag weer met je mee!