Skip to main content

Ik probeer mijn mobiele abbo te verlengen. En kies daarbij voor een e-sim.

Echter op de winkelwagen(controle) pagina staat er altijd "simkaart”.

Is dat een fout op de site of is dit niet mogelijk bij een verlenging?

Bij een verlenging wordt er geen (e) simkaart verstrekt. Het is een administratief proces en je telefoon en simkaart blijven wat ze zijn. Als je naast je verlenging ook een Esim wilt dan kun je dat via my-odido doen. Alle info staat hier.

Dat is wel jammer, want als ik een nieuw abbo neem is de E-sim gratis, als ik het “veranderen” betaal ik er 5,- voor.

Kan dat niet anders?

Dat is wel jammer, want als ik een nieuw abbo neem is de E-sim gratis, als ik het “veranderen” betaal ik er 5,- voor.

Kan dat niet anders?

Verlengen en een andere sim zijn  dus twee verschillende zaken. Die kunnen helaas niet tesamen worden uitgevoerd.

Ik snap dat het technisch anders is.

Een nieuwe abbo bij een andere partij of een verlening bij een bestaande partij is voor mij als klant “hetzelfde”. Dat maakt dat ik het raar vind dat ik bij een nieuw abbo geen extra kosten heb als ik direct voor een Esim kies. Maar wel kosten heb als ik een verlening doe (met inhoudelijk andere (voor)waarde dan ik bij het oude abbo heb) en dan wel kosten bij als ik een esim wil.

Klinkt dat logisch of zit ik ernaast?

Je hebt bij een nieuw abonnement te maken met aansluitkosten van ca. €25. Op dit moment heeft Odidio een aanbieding dat die voor nieuwe klanten weg worden gelaten. Maar in het algemeen zijn er dus minder kosten (lees o.a. verzending van sim)  en daarom ook geen aansluit/verleng kosten bij verlengingen.  Nieuwe/andere sims zijn altijd los te bestellen. 

Ter info, inmiddels is het wel gelukt.
Gewoon via de site, waar het eerder niet werkte.
Als mogelijk een bug zijn geweest op de website?

In elk geval is het “beste antwoord” niet juist.

Reageer