Skip to main content

Ik heb traag Internet

Ik heb traag Internet
Toon eerste reactie

65 reacties

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 20 december 2023

Ik heb sinds gisteren bijna het zelfde probleem. Ik heb 400/400 glasvezel. maar haal nu maar 160/20, met variaties 130/3, 210/ 5 enz.  ook alle tips geprobeerd. Op de mobile het zelfde effect, ook de tv hapert af en toe. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13919 reacties
  • 21 december 2023

Hi @JohCo & @keesb12, welkom op onze Community!

Om jullie zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 21 december 2023

Ik heb onlangs al eens alles gedeeld via de mail 

Allemaal op verschillende dagen zie datum rechts onderin.

Bijgevoegd ook nog resultaten van mijn unifi UDM pro

Resultaten op 15-12-23

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 21 december 2023
Tommie van Odido schreef:

Hi @JohCo & @keesb12, welkom op onze Community!

Om jullie zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

.

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 21 december 2023
keesb12 schreef:

.

.

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 21 december 2023

bij deze

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 21 december 2023
keesb12 schreef:
keesb12 schreef:

.

.

De speedtest moet eerst goed gekeurd worden door u. Die zet niet door.

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 21 december 2023

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 21 december 2023

Via X is mij toegezegt dat er een monteur is aangestuurd.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 21 december 2023
keesb12 schreef:

Dan heb jij inmiddels al meer informatie als mij :(

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 21 december 2023
JohCo schreef:
keesb12 schreef:

Dan heb jij inmiddels al meer informatie als mij :(

Ik had hier wat geplaatst en op X wat geprobeerd, daar reageren ze net iets sneller, schijnbaar.😉

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 29 december 2023

Zo we zijn inmiddels alweer even verder nog steeds geen vorderingen. Kan iemand me verder helpen 

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 30 december 2023

Ik heb zelfs de afspraak met de monteur weer geanuleerd. Nadat ze het via X (twitter) hebben bekeken en doorgezet naar een monteur, werkt hier alles weer normaal. plusminus 378/ 380. Als je kunt zou je het daar kunnen proberen of via facebook. Hier schiet het niet echt op.

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 14 mei 2024

Beste lezer,

Sinds begin dit jaar heb ik 1GB van Odido.. ik mag van geluk spreken als ik via de vaste kabel überhaupt de helft haal! Vaak niet eens meer dan 400GB or nog minder!
Daar betaal ik niet voor...Deze ellende speelt al vanaf 't begin, ik heb er genoeg van.
Ik betaal voor iets wat ik niet krijg: Niet via de vaste verbinding (waar uitsluitende de PC is op aangesloten), noch de WiFi..
Geen “fix” werkt. Hoe verder?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13919 reacties
  • 15 mei 2024

Hoi @Pluismuis, goed dat je hiervoor contact met ons opneemt.

Ik wil natuurlijk dat je de juiste snelheid ontvangt en help je hier graag mee! Zou je een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Dan kan ik het voor je onderzoeken. Alvast bedankt. 

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 15 mei 2024

Voor de verandering eens ietsjes sneller dan gemiddeld…

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13919 reacties
  • 16 mei 2024

Zou je een screenshot van je hele scherm willen delen in plaats van alleen de snelheid @Pluismuis? Kan je er een stuk of 3 uitvoeren bekabeld? Het kan ook zijn dat het ONT opnieuw geregistreerd moet worden maar dan zou het bijna helemaal gelijk moeten zijn op de testen. 

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 16 mei 2024

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 16 mei 2024

ONT? Wat is dat?

“Kan je er een stuk of 3 uitvoeren bekabeld?
De PC is bekabeld, dat schreef ik al

Deze ellende is al vanaf 't begin zo traag.. Nog nooit zo'n zooi gehad als nu.. Mijn vorige adres (ook glasvezel) was nagenoeg probleemloos, enkel in 't begin wilde de wifi niet. Hier wil niks fatsoenlijk werken.
Voor de verandering, is 't eens iets sneller.

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 19 mei 2024

Hoi @Pluismuis, heel fijn dat je de speedtesten kon aanleveren, bedankt! Met de ONT bedoelen we het witte Huawei kastje die in de buurt van je modem is aangesloten. Met deze uitslagen heb ik meteen een monteur van Guidion voor je ingeschakeld en je ontvangt snel van hen een link per e-mail en SMS. Hiermee kan je een afspraak inplannen wanneer het jou uitkomt.

Ik kijk uit naar de komst van de monteur, ik ben benieuwd waar het aan blijkt te liggen!

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 27 mei 2024
Cal van Odido schreef:

Hoi @Pluismuis, heel fijn dat je de speedtesten kon aanleveren, bedankt! Met de ONT bedoelen we het witte Huawei kastje die in de buurt van je modem is aangesloten. Met deze uitslagen heb ik meteen een monteur van Guidion voor je ingeschakeld en je ontvangt snel van hen een link per e-mail en SMS. Hiermee kan je een afspraak inplannen wanneer het jou uitkomt.

Ik kijk uit naar de komst van de monteur, ik ben benieuwd waar het aan blijkt te liggen!

Is dus zo'n knul geweest, kon niks doen zei hij. Hij heeft 't volgens alles doorgegeven en er zou ‘n test worden gedaan of zoiets, of er in 'n station iets mis was. Tot op heden heb ik verder niks vernomen, en m'n internet en nog steeds net zo “snel”

Ik overweeg om 'n stap lager te gaan, dan betaal ik tenminste niet te veel voor iets wat niet haalbaar blijkt te zijn.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13919 reacties
  • 28 mei 2024

Hi @Pluismuis, ik heb zojuist de bevindingen van de monteur erbij gepakt en die geeft het volgende aan: Patch kabel vervangen, poort schoon gemaakt en getest, klant behaalt draadloos 860mbps snelheid. 

Is de kabel of poort-ingang van je computer/laptop niet beschadigd of kapot?

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 28 mei 2024

Hi @Pluismuis, ik heb zojuist de bevindingen van de monteur erbij gepakt en die geeft het volgende aan: Patch kabel vervangen, poort schoon gemaakt en getest, klant behaalt draadloos 860mbps snelheid. 

Is de kabel of poort-ingang van je computer/laptop niet beschadigd of kapot?

Zijn wifi haalde dat ja, de PC heeft dat nooit gehaald met de kabel hier.
Heb nooit eerder problemen gehad tot ik hierheen verhuisde. Zover mij bekend is de poort van de PC niet beschadigd.
En dat wat getest zou worden? Daar hoor ik niks over, of er evt iets in 'n station of zo zou zijn.

Ik pas m’n abonnement wel aan, dan klopt 't plaatje tenminste.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13919 reacties
  • 29 mei 2024

Wat voor snelheid krijg je op een telefoon via wifi met de speedtest.net applicatie dichtbij het modem @Pluismuis

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 29 mei 2024

Wat voor snelheid krijg je op een telefoon via wifi met de speedtest.net applicatie dichtbij het modem @Pluismuis

De WiFi vind ik minder belangrijk, de bekabelde verbinding is mijn grootste punt.
Download 333, upload 234 (krijg ‘t screenshot niet ge-upload) voor die wifi..

Punt is: Bekabeld is nog steeds niet wat 't zou moeten zijn. Abo aanpassen lijkt me verstandiger.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen