Goeiemorgen!
MIjn Zyxel Wap 6807 doet helemaal niets meer. Hieronder een kleine uitleg van de exacte situatie:
Zo'n 2 maanden geleden viel mijn internet snelheid van mijn tp-link extender plotseling heel erg terug (naar +/- 4 mbit/s). Zelf kreeg ik het niet gefixt dus uiteindelijk met de klantenservice gebeld, zij hebben een monteur langs gestuurd.
Hij is er even mee bezig geweest, vertelde me dat tp-link rommel is en installeerde een Zyxel Wap 6807 als extender. Alle instellingen waren terug naar factory, maar wat wachtwoorden opnieuw instellen had ik graag over voor degelijk internet boven. Internetsnelheid was goed (100 mbt/s).
Nu sinds ongeveer een week echter, nadat hij het welgeteld een week heeft gedaan, is de extender er in zijn geheel mee opgehouden. Hij gaat nog wel aan, maar enkel het stroomlampje geeft nog licht. hij reageert niet als ik de wps knop indruk, proberen te resetten reageert hij (voor zover ik kan zien) niet op. Hij zendt geen eigen signaal uit en linked ook niet met de modem.
Hierop heb ik beide (ook mijn t-50 modem) geprobeerd te resetten, geprobeerd bekabeld en onbekabeld aan te sluiten volgens de handleiding, een langere tijd aangesloten te houden om evt. firmware te downloaden. Dit werkte allemaal niet.
Ik kan niet inloggen op de extender (ook niet als met utp mijn laptop erop aansluit). 192.168.1.5 doet simpelweg niets.
Uiteraard heb ik ook weer met de klantenservice gebeld, die gaven aan niks voor me te kunnen doen en een monteur langs te moeten sturen. Eerste tijdsslot bij Guideon was echter alweer 3 weken later. Ik krijg het zelf so far niet opgelost, maar heb ook niet echt zin om nog 2.5 week zonder internet te moeten zitten in de helft van mijn huis, zeker in deze thuiswerk-tijden.
Ik ben natuurlijk ook het forum al flink overgegaan, maar heb nog geen gepaste oplossing gevonden, vooral aangezien de oplossingen vooral gebaseerd zijn op resets of instellingen van de extender aanpassen, waarop hij dus niet reageert.
Is er toevallig iemand die me hiermee kan helpen?
Bedankt!