Beantwoord

Zyxel T56 setup

  • 17 March 2024
  • 5 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 4

Hi,

Ik kan iets gemist hebben maar waar zitten in de Zyxel T56 instellingen zoals “IP to Mac binding”, “Port redirecting” en “Firewall setup” ?
Het lijkt alsof er (Nederlandse) custom software op geinstalleerd is.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Paul

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 March 2024, 20:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @paul1966 

De Zyxel beschikt inderdaad over een custom firmware waarop niet alle instellingen beschikbaar zijn voor de klant.

Reputatie 4

Hi @Waqqas,
Dankjewel voor je antwoord.
Vanwege beveiligingscamera’s, slimme verlichting, slimme thermostaat, alarmsysteem, etc. heb ik toch echt een firewall, port forwarding, etc. nodig…. 
Gelukkig werkt mijn Draytek Vigor 2927F feilloos op de glasvezel van ODF. Ik moet alleen die Zyxel een beetje operationeel hebben voor het geval ik een storing op de lijn heb.
Nogmaals bedankt voor de bevestiging dat er op de Zyxel uitgeklede custom firmware zit.👊

Vriendelijke groet,
Paul

 

Reputatie 7
Badge +15

@paul1966

Er zit natuurlijk wel een firewall op de Zyxel die je beschermd maar de meer geavanceerde instellingen ontbreken.

Port forwarding is wel beschikbaar in de Zyxel. Als je in je browser naar 192.168.1.1 gaat en inlogt met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar het menu > NAT > poortdoorschakeling.

Reputatie 4

Hi @Waqqas,
Mijn Draytek Vigor 2927F is niet door Odido geleverd maar heb ik een jaar geleden zelf aangeschaft vanwege de betere firewall rules. Hij doet het prima op het ODF glasvezel netwerk.
https://www.draytek.nl/producten/glasvezel/vigor-2927f/?tab=overzicht

Vriendelijke groet,
Paul

Reputatie 7
Badge +15

@paul1966 

Eigen apparatuur is wel de betere keuze als je de complete controle wilt over je netwerk 👍

Reageer