Hoi @ivoooooo,
Welkom op de Community!
Heb je glasvezel of DSL? In het eerste geval lijkt alles goed te staan, in het tweede geval moet je bij WAN-interface kiezen voor VD_Internet. Heb je ook getest of de server binnen je eigen netwerk wel bereikbaar is?
@ivoooooo
Die tools op het internet kloppen niet altijd, maar er zijn verder geen problemen meer?
Router opnieuw opgestart na instellen?
@ivoooooo Volgens deze site staat de poort wel open. Ik zie in het screenshot dat het om UDP gaat. Wellicht scant de site die jij gebruikte alleen TCP-poorten. Zoals @Waqqas aangeeft zou ik me niet blindstaren op portscanners, maar gewoon in de praktijk kijken of het werkt.
@ivoooooo
Zojuist heb ik het even vanuit hier getest en kreeg de volgende output:
nc: connectx to 143.177.217.240 port 1194 (tcp) failed: Connection refused
00:31:03.040994 IP 172.16.16.136.49965 > 143.177.217.240.1194: Flags [sew], seq 2541318754, win 65535, options [mss 1460,nop,wscale 6,nop,nop,TS val 1543738468 ecr 0,sackOK,eol], length 0
00:31:03.062914 IP 143.177.217.240.1194 > 172.16.16.136.49965: Flags [R.], seq 0, ack 2541318755, win 0, length 0
Ik krijg dus een keiharde tcp-reset terug. Mijn gok is dat je welliswaar de portforwarding en firewalling op orde hebt maar OpenVPN hebt laten binden op je interne interface. Dit kan verklaren waarom je zelf wel ermee kan connecten op je interne (192.168.1.97) adres.
Kleine side-note. Als je een tcp-reset terug krijgt houdt dat meestal in dat e.a. wel bereikbaar is maar er geen service aanwezig is op de betreffende host op die poort. De meestal firewalls droppen tegenwoordig alle verkeer ipv tcp-resets terug te sturen.
Dank voor de vele reacties. Ik weet niet wat er is gebeurd maar blijkbaar heb ik iets geïnitieerd waardoor de poort niet alleen meer in het lan bereikbaar is.. ? het werkt in elk geval.