Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T-56 - Powerlampje knippert continu, geen WiFi

Toon eerste reactie

303 reacties

Jeroen808
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 14 april 2025
Teresa van Odido schreef:

@Jeroen808 Super bedankt voor het retourneren van de router! 

Ik wil je graag helpen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk op welke 2e vergoeding je doelt. 

Voor de problematiek met de Zyxel T-56 kan ik 50% van de abonnementskosten vergoeden. Ik heb de vergoeding in het systeem gezet op 28 maart 2025. 

Ik heb nogmaals gekeken, maar ik zie geen andere meldingen over verbindingsproblemen. Kan je mij vertellen wanneer dit is geweest? Ik kijk dan gelijk opnieuw met je mee! 

Hi Teresa, eind vorige maand gemeld: week zonder internet door kabelbreuk in de buurt. Bij voorbaat dank, fijne avond!

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/zyxel-t-56-powerlampje-knippert-continu-geen-wifi-373958/index3.html?postid=1860365#post1860365 

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 14 april 2025

Hoi,

Ik heb ook het probleem met de Zyxel T56. 
Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Mijn profiel gegevens heb ik ingevuld!

Bedankt 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 15 april 2025

Hoi allemaal,

Ik heb sinds gisteren problemen met mijn internetverbinding via de Zyxel T-56 router. Het powerlampje knippert continu in hetzelfde ritme, maar ik heb geen WiFi. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:

✅ Router opnieuw opgestart (stekker eruit, 10 seconden wachten, opnieuw aanzetten)

✅ Glasvezelmodem (ONT) opnieuw opgestart

✅ WiFi-knop gecontroleerd

✅ Bekabeling gecontroleerd

Helaas blijft het probleem bestaan. Heeft iemand dit eerder meegemaakt of weet iemand wat ik kan doen? Moet ik misschien een factory reset proberen, of kan het zijn dat de router defect is?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 16 april 2025

Hoi,

Ik heb ook het probleem met de Zyxel T56. 
Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Tevens heeft onze mediabox ook verbinding problemen met de wi-fi.
Er zijn geen nieuwe apparaten aangesloten en er zijn al meerdere problemen met het internet / tv hier geweest. Ik gok inderdaad vervanging van het modem een toegevoegde oplossing zou kunnen zijn.

Ik hoor het graag! 

Bedankt 

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 16 april 2025

Ik ervaar ook problemen met de zyxel T-56 modem, maar ook met het convertor kastje van Nokia.

Deze zit bij mij op het netwerk van Delta aangesloten, waar ik nooit problemen mee had. Kan dit ook opgelost worden?

• 2 reacties
  • 16 april 2025
Sam van Odido schreef:

Wij zien dat de Zyxel T-56 modems van een aantal klanten onterecht blijven herstarten. We zijn druk bezig geweest met het vinden een oplossing. Daarom krijg je van ons een nieuw modem en een gepaste vergoeding. Dit regelen we direct. ​@Jonathandegeus, ik heb jou inmiddels toegevoegd aan de lijst. 

Heb je hier verder vragen over? Of start je Zyxel T-56 ook steeds opnieuw op en heb je dit niet bij ons gemeld? Vul alvast je communityprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN en laat het weten in dit topic dat je dit gedaan hebt. Wij regelen bovenstaande oplossing dan ook voor jou. @arjanshoj ​@Robinnnnnnn ​@Boesje ​@lucasvlaarding ​@TimT, van jullie mis ik enkele gegevens. Zouden jullie deze nog willen aanvullen in jullie profiel?

Dag wij hebben dit probleem ook.  Ik heb een account aangemaakt en de details ingevuld in het profiel als het goed is.  De T56 start steeds opnieuw op en opnieuw op sinds gisteren/vandaag en is nauwelijks meer aan het werken te krijgen.  Soms werkt het heel even voor 1 minuut, en dan reboot het kastje weer.  Geprobeerd met een oude router, maar die wou geen verbinding maken met het glasvezel kastje wat op het DELTA netwerk zit.  De T56 er weer op gedaan, die maakte wel verbinding met het kastje, maar blijft steeds herstarten.  Zou graag met spoed een vervangende apparaat ontvangen.  Kunt niet zonder internet tegenwoordig...

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 16 april 2025

Zelfde probleem als de mensen hierboven. Lampje aan/uit blijft knipperen en niets werkt.

Kan ik een nieuwe modem en een unlimited voucher ontvangen?

• 2 reacties
  • 16 april 2025

Ik heb sinds vandaag ook problemen met de T-56. Graag op korte termijn een oplossing en communicatie erover. Zit nog maar kort bij Odido, maar niet lang meer als dit soort problemen zich blijven voordoen. Ook vreemd dat ik dit probleem in deze community moet vermelden voor hulp. Dat kan toch directer? 

• 1 reactie
  • 17 april 2025

Hello, I'm having the same issue mentioned here, internet not stable at all and lights keep blinking since a few days. I had an age old modem and switched to Zytel T56 and this started to happen. I didn't understand why this was happening and only found this communicty now. I work from home so this has to be fixed asap. Can you send a new modem?

• 2 reacties
  • 17 april 2025

Ik dacht dat ik dit gisteren correct ingevuld had maar misschien heb ik iets fout gedaan want ik zie mijn bericht niet maar wij hebben ook problemen met de T56 die niet meer werkt en steeds opnieuw opstart.  Heb profiel ingevuld.  Wil graag zo snel mogelijk een nieuw kastje.  Graag hoor ik met spoed iets.  We hebben het internet dringend nodig.  Moet nu meeliften op mobiel internet van de buurman die grootste gedeelte van de tijd niet thuis is.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 17 april 2025

@WesleyXela Ik help je natuurlijk graag gelijk verder! 

Heb je dezelfde problematiek met het modem als in dit topic, dus dat het power-lampje van het modem blijft knipperen? In de meeste gevallen zijn er dan helemaal geen diensten en dus ook geen TV. Hoe het ook zij, ik zoek graag naar de juiste oplossing. 

Ik heb gelijk gekeken. Echter, kan ik geen abonnement vinden op basis van de postcode/huisnummer combinatie in je community profiel. Wil je dit nog eens nagaan? Als je een seintje geeft wanneer je zover bent, kijk ik gelijk met je mee!

@Tjeerd79 Wil je mij meer vertellen over welke problemen je ervaart met het modem? Knippert het power-lampje constant? Heb je helemaal geen diensten of bijvoorbeeld last van wegvallende diensten of een trage verbinding. Daarnaast ben ik benieuwd of je deze problemen alleen via de wifi ervaart of ook met bekabeld internet. Ik ben benieuwd!

Wil je alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN nagaan? Deze komen niet overeen met wat er bij ons bekend is. Ik help je natuurlijk gelijk verder wanneer de verificatie rond is. Dat doe ik graag! 

@gbonomo Goed dat je aansluit. Ook jou help ik graag verder, zodat je binnenkort weer online bent! Ik heb gelijk het modem uitgemeten en zie inderdaad dat er op dit moment geen verbinding is. Ik vermoed echter niet dat het om hetzelfde euvel gaat als beschreven in dit topic, omdat het modem wel online komt. Hoe dan ook, om dit voor je op te lossen, heb ik gelijk een monteur aangestuurd. 

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een link om de afspraak in te plannen. Gaat helemaal goedkomen! 

In de tussentijd stuur ik je graag een Unlimited vouchercode toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. Je kan dan een hotspot opzetten en deze koppelen aan je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je het mij weten als je hier interesse in hebt? 

@DavidB1982 Ik wil heel graag met je meekijken, maar op dit moment kan ik nog niet bij jouw abonnement. Wil je de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer) toevoegen aan je community profiel? Als je in dit topic laat weten wanneer je zover bent, kijk ik gelijk met je mee!

Ik heb je in een privébericht alvast en vouchercode gestuurd.  

@MarcePool Allereerst nog van harte welkom bij Odido! Je hoort te genieten van onze diensten, ik help je graag om dit te realiseren. Komt goed! Ik heb gelijk jouw modem uitgemeten. Echter, komt het modem wel online. Dit betekent dus dat je geen last hebt van dit specifieke issue. Dat is in ieder geval fijn! 

Wel zie ik dat er packet loss wordt gedetecteerd. Hierdoor kan de verbinding regelmatig wegvallen. Om dit op te lossen, wil ik je vragen om het modem en het glasvezelkastje een herstart te geven. Mocht dit niet werken, wil je dit dan aangeven in een eigen topic? Op die manier houden we dit topic overzichtelijk en kan ik gelijk voor je aan de slag met de vervolgstappen. Laat je het mij weten als je zover bent?

@Erika83 Thank you for joining this topic. I want to help restore your connection. I’ll be okay, promise! I’ve immediately went into the system to send the router. However, the last 4 digits of your bank account number are still missing in your community profile. Would you mind adding this information? If you let me know once you’re ready, I will get to work straight away!

In the meantime, I’d love to send you an Unlimited vouchercode. In case you have an Odido or BEN sim card, the code works instantly. You can then set-up a hotspot and connect this to your other devices. This way, at least you’ll be able to work from home. Please let me know if this is something you’re interested in. I’m happy to send the code to you! 

Voor iedereen, knippert het power-lampje op het modem niet? Dan speelt er waarschijnlijk een ander probleem. Ik help je met alle liefde om dit op te lossen! Ik wil alleen wel vragen om hier een eigen topic voor aan te maken, zodat dit topic overzichtelijk blijft. Allemaal super bedankt voor de genomen moeite en medewerking! 💛

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 17 april 2025

@Teresa van Odido 

Ik heb mijn iban nagekeken, als het goed is moet het juist zijn.

Het powerlampje knippert af en toe, dan hapert het internet. Ook heb ik wel eens last van traag internet, bekabeld en wifi. Het internet lampje knippert voortdurend.

Bij het convertor kastje branden de power en pon groen, de data knippert oranje. Ik heb een foto toegevoegd.

Al met al nog niet helemaal tevreden met de diensten van Odido.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 april 2025

Zelfde probleem hier met de T-56. Het powerlampje blijft knipperen geen internet en dus ook geen wifi en tv sinds gisterenmiddag. Alle mogelijke oplossingen geprobeerd, zonder resultaat. Graag voor het weekend een oplossing.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 17 april 2025

Heb je dezelfde problematiek met het modem als in dit topic, dus dat het power-lampje van het modem blijft knipperen? In de meeste gevallen zijn er dan helemaal geen diensten en dus ook geen TV. Hoe het ook zij, ik zoek graag naar de juiste oplossing. 

Ik heb gelijk gekeken. Echter, kan ik geen abonnement vinden op basis van de postcode/huisnummer combinatie in je community profiel. Wil je dit nog eens nagaan? Als je een seintje geeft wanneer je zover bent, kijk ik gelijk met je mee!

@Tjeerd79 Wil je mij meer vertellen over welke problemen je ervaart met het modem? Knippert het power-lampje constant? Heb je helemaal geen diensten of bijvoorbeeld last van wegvallende diensten of een trage verbinding. Daarnaast ben ik benieuwd of je deze problemen alleen via de wifi ervaart of ook met bekabeld internet. Ik ben benieuwd!

Wil je alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN nagaan? Deze komen niet overeen met wat er bij ons bekend is. Ik help je natuurlijk gelijk verder wanneer de verificatie rond is. Dat doe ik graag! 

@gbonomo Goed dat je aansluit. Ook jou help ik graag verder, zodat je binnenkort weer online bent! Ik heb gelijk het modem uitgemeten en zie inderdaad dat er op dit moment geen verbinding is. Ik vermoed echter niet dat het om hetzelfde euvel gaat als beschreven in dit topic, omdat het modem wel online komt. Hoe dan ook, om dit voor je op te lossen, heb ik gelijk een monteur aangestuurd. 

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een link om de afspraak in te plannen. Gaat helemaal goedkomen! 

In de tussentijd stuur ik je graag een Unlimited vouchercode toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. Je kan dan een hotspot opzetten en deze koppelen aan je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je het mij weten als je hier interesse in hebt? 

@DavidB1982 Ik wil heel graag met je meekijken, maar op dit moment kan ik nog niet bij jouw abonnement. Wil je de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer) toevoegen aan je community profiel? Als je in dit topic laat weten wanneer je zover bent, kijk ik gelijk met je mee!

@MarcePool Allereerst nog van harte welkom bij Odido! Je hoort te genieten van onze diensten, ik help je graag om dit te realiseren. Komt goed! Ik heb gelijk jouw modem uitgemeten. Echter, komt het modem wel online. Dit betekent dus dat je geen last hebt van dit specifieke issue. Dat is in ieder geval fijn! 

Wel zie ik dat er packet loss wordt gedetecteerd. Hierdoor kan de verbinding regelmatig wegvallen. Om dit op te lossen, wil ik je vragen om het modem en het glasvezelkastje een herstart te geven. Mocht dit niet werken, wil je dit dan aangeven in een eigen topic? Op die manier houden we dit topic overzichtelijk en kan ik gelijk voor je aan de slag met de vervolgstappen. Laat je het mij weten als je zover bent?

@Erika83 Thank you for joining this topic. I want to help restore your connection. I’ll be okay, promise! I’ve immediately went into the system to send the router. However, the last 4 digits of your bank account number are still missing in your community profile. Would you mind adding this information? If you let me know once you’re ready, I will get to work straight away!

In the meantime, I’d love to send you an Unlimited vouchercode. In case you have an Odido or BEN sim card, the code works instantly. You can then set-up a hotspot and connect this to your other devices. This way, at least you’ll be able to work from home. Please let me know if this is something you’re interested in. I’m happy to send the code to you! 

Voor iedereen, knippert het power-lampje op het modem niet? Dan speelt er waarschijnlijk een ander probleem. Ik help je met alle liefde om dit op te lossen! Ik wil alleen wel vragen om hier een eigen topic voor aan te maken, zodat dit topic overzichtelijk blijft. Allemaal super bedankt voor de genomen moeite en medewerking! 💛

Dank Teresa! Ik ben inmiddels ook via de klantenservice aan de telefoon goed geholpen.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 april 2025

Kan ik ook alvast een vouchercode krijgen?

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 17 april 2025

@Teresa van Odido  hierbij het seintje de postcode staat er nu wel goed in.

En als antwoord op de vraag of het overeenkomt met dezelfde problemen. Zeker ! Zowel draadloos als bekabeld rechtstreeks alsmede de tvbox 

• 2 reacties
  • 17 april 2025

Het is gelukt, bedankt! Fijn om te ondervinden dat zo’n community toch kan werken al vraagt het enig geduld. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 april 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@Cinerama​​​​ & @kimmeke1980, ik heb meteen een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit komt zo snel mogelijk jouw kant op, per e-mail houden we je op de hoogte. Geniet ervan! 😊

Hoi ​@Silkedufraing, ik heb het direct nagekeken voor je! Ik zie dat jij een ander modem hebt, namelijk een Zyxel T-54, omdat je een DSL-abonnement van ons afneemt. Hierop zijn de issues niet bekend bij ons. Ik ben daarom benieuwd wat je precies ervaart. Dan kunnen we het onderzoeken! 

Hoi ​@AlbertGro, ik heb het meteen onderzocht! Ik zie dat er inmiddels wel een nieuw modem is bezorgd. Klopt dit? Anders maak ik het graag voor je in orde! 

Hoi ​@AloysW, ook voor jou wil ik het graag in gang zetten! Ik mis alleen je geboortedatum nog in je profiel. Zou je dit willen toevoegen? Dan is je verificatie compleet en kan ik voor je aan de slag! 

@Ishana van Odido Heb inmiddels op 7 april het vervangende modem mogen ontvangen, mijn dank hiervoor. In de begeleidende brief stond dat ik een mail zal ontvangen hoe ik het oude modem terug kan sturen, maar tot op heden nog niks ontvangen, oude modem ligt een beetje in de weg, dus ik stuur hem graag terug, kan jij het 1 en andere weer bespoedigen?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 19 april 2025

@Tjeerd79 Hartstikke bedankt voor het aanvullen van je gegevens en terugkoppeling! 

Ik heb gelijk gekeken. Echter, krijg ik het modem wel online in de meting. Ik zie dat deze de afgelopen 3 weken niet van de stroom is geweest. Wil je zowel het modem als het glasvezelkastje nog een herstart geven? In dit topic lees je hoe je dit doet. 

De foto die je stuurt is van het glasvezelkastje. Ik ben benieuwd of het power-lampje van het modem ook constant blijft knipperen. Wil je mij dit nog laten weten? 

Ook wil ik je vragen om hier toch een eigen topic over te openen. Het lijkt er op dat er een ander probleem speelt. Ik onderzoek dit natuurlijk met alle liefde, dus op deze manier zorgen we er samen voor dat de community overzichtelijk blijft. 

@JKJansen Het nieuwe modem is besteld en onderweg naar jou! Je ontvangt hier ook nog een e-mail ter bevestiging van en een track & trace code om de bestelling te volgen. Daarnaast ontvang je een e-mail met retourinstructies voor het defecte modem.

Ik heb ook gelijk de vergoeding in orde gemaakt. Ook hier ontvang je een e-mailbevestiging over en dit bedrag wordt automatisch verrekend met de volgende factuur. 

De vouchercode vind je in je privéberichten, die heb ik gelijk gestuurd. Laat je mij nog weten of de problemen met het nieuwe modem zijn verholpen?

@DavidB1982 Hartstikke fijn om te lezen dat je goed bent geholpen door mijn collega’s van de Klantenservice. Super!  

@WesleyXela Super, dankjewel! Ik heb gelijk gekeken. Echter, zie ik geen problemen in de verbinding. Het modem komt ook online. Kan het zijn dat de verbinding zich inmiddels heeft hersteld? 

Mocht dit niet het geval zijn, ben ik benieuwd of je de problemen alleen draadloos of ook bekabeld ervaart. Wil je hier een eigen topic over openen? Ik sta klaar om voor je aan de slag te gaan! 

@MarcePool Geweldig! Ik ben blij om te lezen dat het is gelukt en ik vind het leuk dat je de positieve kant van onze community benoemd. We doen ontzettend ons best hiervoor! 

@Cinerama Super fijn om te lezen dat je het nieuwe modem hebt ontvangen. Namens Ishana, heel graag gedaan! 

Goed dat je aangeeft dat je geen retourinstructies hebt ontvangen. Ik help je graag, zodat je de apparatuur alsnog kan retourneren. In dit topic lees je precies hoe je dit doet. Vergeet niet om een briefje in de doos te stoppen met je gegevens (postcode/huisnummer, naam). 

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 19 april 2025

@Teresa van Odido 

Ik weet dat ik een foto van het glasvezelkastje gestuurd heb.

De lampjes daarvan zouden allemaal groen moeten zijn, en bij ons knippert er 1 oranje.dat is dus ook niet goed. Maar ik begrijp dat ik hiervoor een ander topic aanmoet maken.

Ik heb de modem en het glasvezelkastje al meerdere keren opnieuw opgestart, dit blijft hetzelfde. Ook de verbinding wordt niet beter.

• 2 reacties
  • 20 april 2025

Hoihoi,

helaas hier hetzelfde probleem.

in eens viel het internet weg. Het rode power lampje blijft knipperen.

ik heb alles stappen doorlopen maar dat leidde tot geen succes. Ik heb ook de router Zyxel T-56. Kom ik ook in aanmerking voor een nieuwe? 

met vriendelijke groet,

Dana 

• 2 reacties
  • 20 april 2025

Hi,

Ik heb sinds vanavond (nadat de stroom er even af was) ook het probleem met de Zyxel T56. 
Kunnen jullie mij hierbij helpen? Zelfde probleem als de mensen hierboven. Lampje aan/uit blijft knipperen en niets werkt.

Kan ik zsm een nieuwe modem en een unlimited voucher ontvangen? Zowel mijn vriend als ik werken in ieder geval dinsdag en woensdag thuis en hebben dan echt internet nodig..

• 2 reacties
  • 21 april 2025
IrisGrobbenx schreef:

Hi,

Ik heb sinds vanavond (nadat de stroom er even af was) ook het probleem met de Zyxel T56. 
Kunnen jullie mij hierbij helpen? Zelfde probleem als de mensen hierboven. Lampje aan/uit blijft knipperen en niets werkt.

Kan ik zsm een nieuwe modem en een unlimited voucher ontvangen? Zowel mijn vriend als ik werken in ieder geval dinsdag en woensdag thuis en hebben dan echt internet nodig..

is al opgelost 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 april 2025

Modem ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt als vanouds. Wel van hetzelfde merk en type dus hopen dat het niet weer gebeurd. Al met al zeer tevreden met hoe dit is opgelost.

• 1 reactie
  • 25 april 2025

Ook wij hebben de T-56 router en sinds een aantal uren geen internet. Het power lampje brandde trouwens wel gewoon (dus geen knipper), het internet lampje daarentegen brandde rood. Boel van het stroom gehaald, ook in de aangegeven volgordes, geen resultaat. Inmiddels router gereset, waarna het internet lampje inmiddels helemaal niet meer brandt. Graag een adequate oplossing hiervoor (dit is niet ons eerste probleem met Odido services sinds ons nog vrij korte abonnements schap). ​@Sam van Odido of ​@Teresa van Odido

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen