Skip to main content

Hallo,

 

Ik ervaar problemen met mijn Zyxel T-56 router. Het powerlampje knippert continu in hetzelfde ritme, en ik heb geen WiFi. Dit probleem blijft aanhouden, zelfs na het opnieuw opstarten van de router.

 

Wat ik al geprobeerd heb:

✅ Router opnieuw opgestart (stekker eruit, 10 sec wachten, opnieuw aanzetten).

✅ Glasvezelmodem (ONT) ook opnieuw opgestart, eerst de modem, daarna de router.

✅ WiFi-knop gecontroleerd.

✅ Bekabeling gecontroleerd.

 

Helaas blijft het probleem bestaan. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Moet ik bijvoorbeeld een factory reset uitvoeren, of kan dit duiden op een defecte router?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Hier vanmorgen het zelfde verhaal volgens mij zijn die T56's gewoon mega instabiel. Ga zelf wel opzoek naar een andere router na alle problemen..

Heb je toevallig ook zo'n WX5600 (wifi plus)? Deze heb ik ontkoppeld en daarna nogmaals een factory reset gedaan en toen "werkte” het weer.

Stappen die werkte:

  • Stroom kabel uit ONT
  • Alle kabels behalve stroom kabel uit de router
  • Factory reset uitvoeren op de router
  • Router uitzetten 
  • Kabel van ONT naar router aansluiten
  • ONT aanzetten 30 seconde wachten
  • Router aanzetten

Hierna deed de wifi het weer en konden de overige netwerk kabels erin.

Enige probleem is dat ik nu niets meer kan instellen in de T56. Wifi is beschikbaar maar als ik inlog op de router zijn de wifi velden leeg en moet ik WPS uitschakelen maar als ik de netwerk pagina in de router wil laden om dat te doen loopt de pagina helemaal vast.

Hoop dat het bij jou wel gewoon werkt na deze stappen.


Ik heb geen WX5600, maar ik zal de volgorde van jouw stappen even uitproberen! Bedankt voor het delen van je ervaring. Hopelijk werkt het bij mij ook en kan ik daarna weer normaal werken. Ik laat het weten als het gelukt is!


Hier vanmorgen het zelfde verhaal volgens mij zijn die T56's gewoon mega instabiel. Ga zelf wel opzoek naar een andere router na alle problemen..

Heb je toevallig ook zo'n WX5600 (wifi plus)? Deze heb ik ontkoppeld en daarna nogmaals een factory reset gedaan en toen "werkte” het weer.

Stappen die werkte:

  • Stroom kabel uit ONT
  • Alle kabels behalve stroom kabel uit de router
  • Factory reset uitvoeren op de router
  • Router uitzetten 
  • Kabel van ONT naar router aansluiten
  • ONT aanzetten 30 seconde wachten
  • Router aanzetten

Hierna deed de wifi het weer en konden de overige netwerk kabels erin.

Enige probleem is dat ik nu niets meer kan instellen in de T56. Wifi is beschikbaar maar als ik inlog op de router zijn de wifi velden leeg en moet ik WPS uitschakelen maar als ik de netwerk pagina in de router wil laden om dat te doen loopt de pagina helemaal vast.

Hoop dat het bij jou wel gewoon werkt na deze stappen.

Helaas heeft dit bij mij niet geholpen. Ik heb exact dezelfde stappen gevolgd, maar het powerlampje blijft knipperen en ik heb nog steeds geen WiFi. Router en ONT meerdere keren opnieuw opgestart, maar zonder succes. Heeft iemand nog andere suggesties? Of is dit een bekend probleem met de Zyxel T-56?


Ik heb exact dezelfde stappen gevolgd, maar het powerlampje blijft knipperen en ik heb nog steeds geen WiFi.

Ik neem aan dat de andere lampjes dan ook niet branden (zoals internet e.d.). Want een knipperend powerlampje zou betekenen dat de router blijft hangen in zijn opstartprocedures. Een factory reset is volgens mij de enige optie (maar dat heb je al gedaan).

(Ik heb ook af en toe het idee dat er veel maandagmorgen modellen zijn. Ze worden immers ook hergebruikt na terugsturen, ze worden wel schoongemaakt en nagekeken, maar dan nog...)

 


Hier doet die het helaas ook al niet meer.. contact gehad met de helpdesk (totaal zinloos) denk dat mijn opa van 90 er nog meer verstand van heeft. Ze hebben op afstand de boel gereset waarna de wifi helemaal niets online kwam.

Dit lijkt trouwens erg op de issue die wij allebei ervaren. 

Heb nu een TP-Link Archer C6 gekocht bij gamma kost 40 euro en werkte vrijwel direct, moest alleen VLAN 300 instellen. Wifi van die TP-Link is zoveel sterker dan die T56 dat ik nu ineens door het hele huis goed bereik heb dus kan die WX5600 wifi plus van odido mooi terug is weer 2.50 minder in de maand. Die T56 sluit ik niet meer aan wat een kut apparaat.


Hier het zelfde probleem, sinds gister ochtend.

Support zegt: we weten er van, sinds ~30 minuten is er een melding en we zijn er mee bezig.

Mijn vermoede is een slechte config of firmware update waardoor hij blijft hagen in t boot proces, ben benieuwd hoe ze dat oplossen gaan. Remote. 😂


ik ervaar het zelfde momenteel


en wil snel oplossing @odido ga niet het hele weekend onder wifi zitten de ballen!! ben woest


en wil snel oplossing @odido ga niet het hele weekend onder wifi zitten de ballen!! ben woest

Ik voel met je mee.

Absoluut geen correcte oplossing hoor, maar dit is de reden waarom veel mensen een eigen router hebben. Desnoods een backup tp-linkje van €40 in de kast voor dit soort gevallen. Nogmaals... het zou absoluut niet mogen... maar ja 😞


Internet ligt er hier al 12 uur uit. Alle mogelijke reset stappenplannen doorlopen.. volgens Odido website geen storingen..


belachelijk! begin echt link te worden. tis al half 2 ik rij me auto straks bij die waldopstraat naar  binnen!


Ik heb hier ook een T56 in gebruik en die werkt naar behoren, het is de EX5601-T1. Er is geen nieuwe firmware oid opgezet.


Ik heb hier ook een T56 in gebruik en die werkt naar behoren, het is de EX5601-T1. Er is geen nieuwe firmware oid opgezet.

ben je dronken? betrefd de t56. goed lezen niet

zomaar lulraak typen


Ik heb hier ook een T56 in gebruik en die werkt naar behoren, het is de EX5601-T1. Er is geen nieuwe firmware oid opgezet.

ben je dronken? betrefd de t56. goed lezen niet

zomaar lulraak typen

De T-56 is de EX5601-T1 met provider software erop.

Ik heb deze ook maar (nog) geen nieuwe firmware gekregen.

Misschien kan een moderator aangeven of er iets qua onderhoud heeft plaatsgevonden want met de provider firmware staat de T-56 wel in contact met het back-office systeem (dat zie je aan het feit dat je online in Mijn Odido bepaalde settings kunt beïnvloeden).

 


Ik heb hier ook een T56 in gebruik en die werkt naar behoren, het is de EX5601-T1. Er is geen nieuwe firmware oid opgezet.

ben je dronken? betrefd de t56. goed lezen niet

zomaar lulraak typen

Mag wel wat beleefder hoor 👍


Ik heb hier ook een T56 in gebruik en die werkt naar behoren, het is de EX5601-T1. Er is geen nieuwe firmware oid opgezet.

ben je dronken? betrefd de t56. goed lezen niet

zomaar lulraak typen

Mag wel wat beleefder hoor 👍

excuus je hebt gelijk. ben erg link door de storing. verlies mijn emoties. excuus.


is er al oplossing?


Ik heb ook een t56 router en geen problemen.  Het is een beperkt probleem, wel apart, maar in het weekend zijn er altijd minder medewerkers op een kantoor dan door de weeks.


Ik weet niet of het probleem hetzelfde is als hier staat? De pagina is niet echt duidelijk over wat voor storing dat is. 

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385?tid=284385

Ik heb wel het idee dat als het powerlampje blijft knipperen er weinig anders kan gebeuren dan een router-swap (als de factory reset niet werkt). Ze kunnen immers niet bij de router komen, lijkt mij, als die in de opstartprocedure zit.


hoe kom ik asap aan nieuw modem


Aan het probleem wordt gewerkt,  dus een nieuw modem is niet nodig.


Ik heb hetzelfde probleem. Powerlampje blijft knipperen ook na aan/uit zetten en resetten. Hoe gaat dit opgelost worden? Ik werk thuis en zonder internet kan ik niks betekenen…


@eric betekend dit dat de router bij het opstarten iets bij Odido op wil halen en daardoor niet door de opstartprocedure komt?

Ik zal mijn Zyxel maar niet restarten want dan loop ik dus ook kans dat ie niet door zijn opstartprocedure komt 🤡

Een eigen router haalt dat soort dingen gelukkig niet op bij Odido dus die werken (en starten) dan wel goed. 

 


Ik werk thuis en zonder internet kan ik niks betekenen…

Probeer ergens een eigen router te regelen. Die schijnen wel te werken. De storing zal waarschijnlijk binnenkort wel opgelost zijn maar als dit zou gebeuren tijdens een werkdag... dan ben je dus zo heel wat uurtjes verder. 

 


Ja ik zal morgen wel een router kopen… Vanacht om 03:30 stopte de router ermee, dus er zal inderdaad wel iets van een service bij Odido voor deze router uitgevallen zijn. Ik zou wel een 24/7 service verwachten voor dit soort problemen.


Reageer