Skip to main content

Sinds over een week zijn de download spoed om mijn werk laptop heel traag. Dit gaat alleen om mijn werk laptop en ik maak gebruik van zscaler. IT heeft al onderzoek gedaan, MTU verandering gemaakt. Blijkbaar heeft meerdere mensen het zelfde probleem. Wat is de oplossing Tmobile? 

Ik heb sinds vandaag T-mobile Glasvezel 1Gbps en even een testje gedaan op speedtest.net

Thuis PC zonder Z-scaler +/- 1GBPS (Bedraad) dus precies wat ik verwacht.

Werk Laptop met Z-Zcaler +/- 138Mbps Down en 183Mbps up (Bedraad)

Er is dus zeker een beperking bij het gebruik van Zscaler maar onwerkbaar traag zou ik het niet noemen. Het netwerk verkeer neemt ook een heel andere route en wordt op allerlei dingen gescreend dus dat zal ook wel snelheid kosten.

“Heel traag” is niet echt een waarde dus misschien ook even een meting doen met speedtest?

Als je echt veel lager uitkomt dan is er waarschijnlijk een configuratiefout.

Bedankt voor u reactie! 

Mijn werk IT zegt dat Tmobile beperkt DTLS, een UDP-tunnelprotocol dat door zscaler (en vele andere services) wordt gebruikt.

De server je jij gebruikt is TriNed, niet Tmobile? 

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds vorige week. ZScaler staat aan op mijn werk laptop, en heb dan meestal (maar niet altijd) een zeer trage downloadspeed van rond de 1 Mpbs. Upload speed is wel altijd ok (150 of meer Mpbs).

Ben anderhalve maand geleden overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Bij Ziggo heb ik nooit het probleem gehad. 

Ga nog even online zoeken maar tot nu toe nog geen oplossing gevonden. Erg vervelend want kan zo niet normaal thuiswerken.

@Masdafarian Ik zie iemand op Tweakers.net het volgende zeggen. Nou woon ik ook in Zuid-Holland. Geldt dat ook voor jou?

Hier (Zuid-Holland) werkt het nog met Cloudflare DNS. Al kan ik sinds anderhalve week amper thuiswerken. Op werk-gerelateerde apparatuur van verschillende bedrijven is het internet onmogelijk traag. Gemene deler is het gebruik van ZScaler icm T-Mobile Thuis internet…

Het probleem is dusdanig dat ik overweeg om over te stappen als het niet snel is opgelost.

@ADiTheMAN Ja dat geldt voor mij ook! 
Mijn werk had een oplossing geprobeerd en het is geholpen maar de download spoed is nog laag. Ze hebben iets met de TLS tunnel gedaan. Maar over T-Mobile zegt hen: ‘it would be nice if they would stop throttling the DTLS tunnels though! ‘

Ik ga nakijken om over te stappen na een andere provider. Dankjewel voor jou bericht. 

@Masdafarian Ik zie iemand op Tweakers.net het volgende zeggen. Nou woon ik ook in Zuid-Holland. Geldt dat ook voor jou?

Hier (Zuid-Holland) werkt het nog met Cloudflare DNS. Al kan ik sinds anderhalve week amper thuiswerken. Op werk-gerelateerde apparatuur van verschillende bedrijven is het internet onmogelijk traag. Gemene deler is het gebruik van ZScaler icm T-Mobile Thuis internet…

Het probleem is dusdanig dat ik overweeg om over te stappen als het niet snel is opgelost.

Jep dat ben ik. Ik heb hier ook al een topic geopend maar een oplossing is er helaas nog niet. 

Mag ik vragen of @louisL, @TMTV of @Pieter_B hier een bekwame blik op kunnen werpen? Mijn kennis met een Zscaler gaat niet heel erg diep.

Ik had hetzelfde probleem, en bij mij heeft een zogeheten “DNS flush” geholpen. Dit kun je zelfstandig doen via de opdrachtprompt van je laptop. Tipje!

Ik had hetzelfde probleem, en bij mij heeft een zogeheten “DNS flush” geholpen. Dit kun je zelfstandig doen via de opdrachtprompt van je laptop. Tipje!

Als ik 3 duimpjes had kunnen geven dan had ik dat gedaan. Ik weet niet waarom, en waarom nu, maar dit heeft alles opgelost! Super bedankt!

Reageer