Skip to main content

Na meerdere post te hebben gelezen en diverse pogingen gewaagd te hebben ben ik er nu al klaar mee!

Ik betaal voor glasvezel 1gbit en wat krijg ik max 100 dit is echt absurd…

Heb special nog wel voor mijn nieuwe woning cat7 onder de vloer laten aanleggen die de monteur ook nog een mooi verbogen heeft om het in het kastje te proppen wat niet nodig was.

Ik ben echt heel er teleurgesteld en vraag me af hoe t-mobile dit gaat oplossen.
Bij ziggo haalde ik met mijn computer gewoon de 968 mb's
dus niet aan komen zetten met dat het aan het het toestel ligt die had gister nog die snelheid.

Ook zou het wifi het niet kunnen zijn die heb ik ook al uitgezet met testen.

Ik heb ook al alle opties geprobeerd uit de post van @Leon50 link
Maar tevergeefs.

Model zyxel 

EX5601-T1

Graag hoor ik snel van jullie want dit belemmerd mijn werk.

Jullie leveren dus niet wat jullie beloven en voel ik me nu dus opgelicht!

Hoi @Amethyst ,

Heeft de monteur bij oplevering de snelheid nog getest? Want het lijkt erop dat er toch een poort op de router op 100mbit staat. Kun je inloggen en een afbeelding van de poort snelheden posten?

@Amethyst 

Zo zo, heftig hoor.wat je nu overkomt. En dat al na 1 dag.

Maar gelukkig is de Zon niet naar beneden gevallen, De stijging van de zeespiegel geeft ons nog geen natte voeten en heeft Rusland zijn atoombommen nog niet gebruikt.

Denk je echt dat het helpt als je zo uitpakt in een eerste reactie?

Hallo @Amethyst 

Als er ook maar 1 draadje in een UTP kabel geen goed contact meer maakt dan is dat al genoeg om de snelheid op maximaal 100 Mbps te zetten.

Kan je eens een laptop die geschikt is voor 1000 Mbps met een korte UTP minimaal CAT5E aansluiten op de router en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

De UTP tussen mediaconverter en router zou je ook nog kunnen vervangen om te kijken of dat helpt.

Hallo @Amethyst 

Als er ook maar 1 draadje in een UTP kabel geen goed contact meer maakt dan is dat al genoeg om de snelheid op maximaal 100 Mbps te zetten.

Kan je eens een laptop die geschikt is voor 1000 Mbps met een korte UTP minimaal CAT5E aansluiten op de router en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

De UTP tussen mediaconverter en router zou je ook nog kunnen vervangen om te kijken of dat helpt.

Heb het met 4 kabels getest,
1e kabel cat7 25M → richting hoofd pc want moet naar andere kant van het huis.
2e kabel cat7 10m → pc verplaats voor testen zelfde resultaten
3e kabel cat6 10m → zelfde resultaat
4e kabel cat6 30m → zelfde resultaat

Volgende test die ik gedaan heb met de cat6 kabels is in het huis bij mijn ouders
Resultaat → 964mb zelfde pc beide kabels (Ziggo modem)

Kan de cat7 kabels daar helaas niet testen want die zitten hier onder de vloer door.

@Amethyst

Zo zo, heftig hoor.wat je nu overkomt. En dat al na 1 dag.

Maar gelukkig is de Zon niet naar beneden gevallen, De stijging van de zeespiegel geeft ons nog geen natte voeten en heeft Rusland zijn atoombommen nog niet gebruikt.

Denk je echt dat het helpt als je zo uitpakt in een eerste reactie?

Voor sommige mensen is het van belang dat het internet het goed doet als je daar je brood mee verdient.
Heb ook zeker recht op een werkend product en vind ik het ook jammer om te lezen dat 3 jaar geleden dezelfde problemen al plaats hebben gevonden en dat er niet een soepeler oplossing is.
Ben nu in totaal met eigen onderzoek nu al 6 uur+ hier aan kwijt om een oplossing te vinden.

Was de uiting van frustratie nodig: nee was niet nodig maar na 3 uur met het internet stuntelen na een verhuizing bracht helaas wat frustraties mee.

Probleem is tot heden nog niet opgelost en heb met de klantenservice 37 min aan de telefoon gehangen die mij vervolgens hebben doorverwezen naar de technische dient. Met een mailtje van gegevens die ik moest sturen. (Heb veel meer info gestuurd dan nodig was om miscommunicaties te voorkomen en een breder beeld te kunnen scheppen aan de technische dienst).

Hoi @Amethyst ,

Heeft de monteur bij oplevering de snelheid nog getest? Want het lijkt erop dat er toch een poort op de router op 100mbit staat. Kun je inloggen en een afbeelding van de poort snelheden posten?

Vier screenshots van de 4 poorten die locked zijn op 100m/full
Zoals je ziet komt er genoeg binnen.

Hier de lijst met dingen die ik tot nu toe allemaal al heb geprobeerd wat ik ook naar de technische dienst heb gestuurd:

• Windows updaten.
  • Firewall uitzetten.
  • Wifi uit en dan de lan testen
  • Verschillende kabels <-- nog een cat 7 en een cat 6
  • Factory reset modem
  • Modem aan uit
  • Modem herstarten via admin panel (Ook twee keer gedaan door de klantenservice)
  • Drivers updated (Alle dus ook de netwerk drivers)
  • Snelheid duplex alles opties getest en kom niet hoger dan 100m/full staat nu op automatiche
  • Wifi testen op mobiel bij het modem scoren van 750m tot 800m
  • Ook heb ik getest met 1 voor 1 de wifi-apparaten uit <-- maar goed heb ook al getest met het hele wifi uit en geen resultaat.

Lees andere reacties van mij voor verdere info over de kabel testing.

Allemaal alvast bedankt voor het mee denken en zoeken naar een oplossing.

-

@Amethyst

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan, log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, klik naast systeeminstellingen op > en daar zie je dan de WAN poort snelheid en de snelheden van de LAN poorten.

Kan je dat scherm ook hier delen?

Bedoel je de schermen die ik al gedeeld heb 1 reactie voor die van jouw

@Amethyst

Heb je misschien een andere VLAN ondersteunende router waarop je kan testen of de LAN poorten wel de juiste snelheid geven?

@Amethyst

Staat in je My T-Mobile account 1000 Mbps op actief?

Als je dit bedoeld ja,
Op de mobiel haal ik 750m tot 800m wifi

Hoi @Amethyst 

Zoals je ziet, het aangesloten netwerk op LAN1 geeft 100 mbit. Daar zit je bottleneck,  niet op de dienst die t-mobile aanlevert. Dat blijkt ook uit je wifi testen. Je gebruikt in je openingspost wel hele grote woorden over oplichting terwijl het probleem gewoon in jouw LAN zit.

Hoi @Amethyst 

Zoals je ziet, het aangesloten netwerk op LAN1 geeft 100 mbit. Daar zit je bottleneck,  niet op de dienst die t-mobile aanlevert. Dat blijkt ook uit je wifi testen. Je gebruikt in je openingspost wel hele grote woorden over oplichting terwijl het probleem gewoon in jouw LAN zit.

Zoals eerder vernoemd in een andere reactie gaf ik al aan dat dit inderdaad te heftig was en niet nodig en gaf ik ook aan waar de frustratie vandaan kwam.

Naar wat verdere onderzoek en een netwerkbeheerder te laten langs komen hebben we kunnen concluderen dat de grootste logica de kabel kan zijn dat die stuk is.
Mocht dit zo zijn dan ga ik guidion bellen die de kabels heeft aangesloten de knik in mijn kabels die door het aansluiten zijn gemaakt zijn niet mis.
De geknikte kabels geven allemaal 100m aan en de eigen meegenomen kabel geeft 1000m aan.

Ik zal hier zeker nog een update over plaatsen.
T-mobile is voor mij als het goed is nu ook aan het onderzoeken en daar ben ik heel blij mee.

Reageer