Wifi snelheid
Alles verliep best vlot en overzichtelijk, ik had al glas van Telfort dus heel ingewikkeld was het omzetten niet.
Mijn Glas van Telfort was max 100 en bij T-Mobile kun je naar 500 en dat wilde ik graag.
Nadat de installateur was geweest en weg was kwam ik er achter dat mijn snelheid eigenlijk dramatisch was verlaagd.
Met Telfort 100 kwam ik tot rond de 80 Mbps ( Ookla speedtest draadloos )
Met T-Mobile 500 kwam ik uit rond de 48 Mbps ( Ookla speedtest )
Dus bellen, ik dacht dat de dame het allemaal wel begreep en er werd een afspraak gemaakt met de installateur.
Die had een melding gekregen van wegvallende verbinding ( ?? ) Er was teveel demping en het modem werd vervangen. ( weer alles draadloos juist in het netwerk hangen, weer alle poorten open zetten om mijn nas te kunnen benaderen ) en nog steeds een snelheid van rond de 48 Mpbs.
De monteur de historie laten zien van mijn speedtesten van voor T-Mobile en na installatie van T-Mobile.
Ja meneer die 500 geldt voor bekabeld. Bekabeld kwam ik tot 73 Mbps en met mijn nieuwe modem op 59 Mbps. De monteur vertelde dat hij gedaan had wat hij moest doen dus ging na een kwartier weer weg. Met de mededeling dat ik maar even moest bellen. Na wat heen en weer pluggen van utps in het modem bleek dat utp 2 storing vertoond ( geen idee hoe dat kan modem was gloednieuw ) .
Kortom ik mag nu weer bekabeld allerlei zaken gaan printen mailen en opsturen terwijl ik eigenlijk al helemaal klaar ben om van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Op de vraag of ik nu mijn abonnement mag opzeggen , kreeg ik als antwoord dat ik hem ook terug kon laten zetten naar T-Mobile 100.
Hoe dit ooit goed moet gaan komen weet ik niet.
Zijn er andere gebruikers met T-Mobile 500 die wel een super snel werkend Wifi netwerk hebben en zo ja welke snelheden worden er draadloos gehaald. Misschien kan het wel gewoon niet sneller vanwege de Draytek ( 2,4 Mhz max )
Kortom zijn er lotgenoten of mensen die hetzelfde probleem hebben gehad.
Perry
Beste antwoord door Hidden.nld
Hallo PerryBrouwer welkom op het forum.
Helaas is het voor geen enkele provider mogelijk de snelheid op wifi te garanderen. Dit heeft er mee te maken dat WiFi 2,4Ghz en 5Ghz licentie vrij zijn en dus door iedereen vrij te gebruiken.
Bekabeld hoor je je snelheid gewoon te halen, echter is het mogelijk door bijvoorbeeld slechte kabels of een slechte netwerk kaart de snelheid niet gehaald word.
Wil je je WiFi verbeteren dan kan je even kijken in het WiFi topic https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/info-help-mijn-wifi-valt-weg-276063
Kijk ook hier eens naar de WiFi voorwaarden https://www.t-mobile.nl/consumer/media/pdf/voorwaarden/thuis/actievoorwaarden-thuis-wifi-service.pdf
Moderator edit: Ben je op zoek naar informatie over Wifi van T-Mobile Thuis? Check dan ons Wifi topic: Hoe verbeter ik mijn Wifi?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.