Inmiddels zolang als ik in deze woning woon heb ik problemen met wegvallend internet. Het gaat om korte periode’s van zo’n 2-10 minuten, soms langer. Voorheen was ik in de veronderstelling dat het probleem kwam door de slechte modem van Tele2 die wij in gebruik hadden en heb ik mij er bij neergelegd. Nu Tele2 naar T-Mobile is overgegaan zag ik de mogelijkheid om een nieuwe modem aan te vragen. Helaas is er vrijwel geen verandering in de situatie, wat mij tot de conclusie brengt dat het om een probleem gaat in de infrastructuur van mijn lokale buurt. Dit is te bevestigen doordat ik bij mijn buurvrouw (senior die vroeg om hulp met het aansluiten van haar telefoon) het zelfde probleem heb gesignaleerd. Het enige wat ik heel vreemd vind is dat zodra ik de modem herstart er vaak kans is dat de verbinding weer goed is, waardoor ik twee mogelijke oorzaken zie:
- Er zijn problemen met de infrastructuur in mijn regio
- Zowel de modem die ik van Tele2 ontvangen heb als die van T-mobile is inadequaat en werkt niet goed om een stabiele verbinding te behouden.
In het kort:
- Internet valt regelmatig weg, WiFi is beschikbaar maar geen internet ontvangst
- De frequentie van uitval verschilt, soms meerdere keren per dag, soms eens in de drie dagen, soms een week lang niet.
- De aansluiting is een reguliere telefoonnetwerkaansluiting. (adsl)
Wat voor stappen kan ik met deze situatie ondernemen?
Bovenop mijn flatwoning staat een telefoonmast, is het mogelijk om de snelheid van zo’n 30Mbit te bereiken als ik een mobiele ontvanger afneem van T-Mobile als vervanging van mijn telefoonkabel-internet-modem? De enige ander optie die ik heb is kabelinternet van Ziggo af te nemen, maar daar hoor ik ook alleen maar slechte verhalen over.
Moderator edit: originele vraag in OP gezet zodat meteen duidelijk is wat de context is.