Ik hoop dat er iemand is die ons zou kunnnen helpen, wat tot nu toe nog door niemand is gelukt.
Wij hebben internet via T-mobile glasvezel en een website bij mijndomein.nl.
Sinds een paar weken kunnen wij ineens niet meer op de site om te kijken of bewerken.
Volgens T-mobile is de verbinding in orde, kunnen zij gewoon naar de website.
Natuurlijk hebben zij wel gekeken vanaf een ander internet IP-adres, andere tussenstations, routers en glasvezel en niet via onze verbinding.
Mijndomein.nl hebben ook gekeken naar hun zijde en zei kunnen ook op de site en doen zij niet aan blokkades.
Mijn netwerk hier in huis bedraagt meerdere computers, PS3's, een NAS, wifi printer, 7 telefoons via wifi, de T-mobile gateway/router, een switch en nog 3 routers die dienst doen als doen als switches en access points en als laatste nog een eigen DNS server.
Het volgende heb ik zelf geprobeerd.
De glasmodem/router terug naar fabrieksinstellingen. 2x
Computers direct op de gateway.
Met en zonder DNS-server.
Standaard dns adressen, alternatieve.
Statische en dynamische IP-adressen.
Diverse componenten afgekoppeld van het netwerk.
Alle mogelijke combinaties die mogelijk zijn met bovenstaaande geprobeerd en het haalt niets uit.
Het adres is in iedere DNS server combinatie, altijd netjes omgezet naar een IP-adres en werkt dus gewoon zonder problemen.
Mijn netwerk loskoppelen van de gateway en 1 computer via wifi, koppelen met de hotspot van mijn telefoon, resulteert in toegang tot de website.
Wanneer ik die hotspotverbinding via die ene computer deel met de rest van het netwerk, hebben alle computers en telefoons wel toegang tot de website.
Iedere verbinding buiten dit huis (bij familie, notebook van de zaak met eigen dongel, zakelijke vpn verbinding, mobiel internet op de telefoon) werkt gewoon.
Zodra ik de notebook van de zaak verbind met mijn netwerk via wifi en de VPN verbinding heb opgebouwd, is er geen verbinding met de website mogelijk.
De website is een wordpress website, met een paar plugins en verders niets bijzonders.
De plugins zijn uitgeschakeld geweest en heeft geen effect gehad.
Er zijn geen blokkades terug te vinden in de website.
Om de gehele website uit te sluiten, is de index.php hernoemd naar index. Dus zonder extensie.
Dit zorgde ervoor dat de wordpress site niet meer bereikbaar was. Logisch toch?
In plaats daarvan heb ik een index.html geplaatst, wat alleen maar een stukje tekst gaf in een browser.
Ook dit ene bestandje was niet bereikbaar.
Het is dus onmogelijk om via onze internet verbinding thuis, verbinding te maken met onze website.
Sterker nog, alle websites op de webserver van mijndomein met ip-adres 34.240.160.162, zijn voor ons niet bereikbaar.
Het ip-adres reageert ook niet op ping verzoeken.
En ik heb momenteel geen idee, wat ik nog kan doen om erachter te komen waar het probleem zit.
Beste antwoord door Brian
Bekijk origineel