Hi,
Ik heb al een tijdje een zeer vervelend probleem met de Zyxel EX7501-B0 router. De WAN verbinding vliegt er vaak random uit, en herstelt zich dan automatisch weer. Dit gebeurt vaak meerdere keren op een dag. Dit resulteert in een TV die tijdelijk hangt, maar uiteraard ook activiteiten op het internet die dan uitvallen. Dit is vooral storend als ik werkzaamheden op servers moet uitvoeren voor mijn bedrijf dat ik vaak aan huis doe, of tijdens ontspanning bij het spelen van een game. De verbinding wordt dan tijdelijk onderbroken, waardoor je uit je game vliegt. Als ik in de router dan naar de status kijk zie ik dat de system uptime ongewijzigd is, dus die draait vrolijk door, maar de WAN interface uptime is dan altijd gereset.
Ik heb dit probleem nu al een behoorlijke tijd en het begint mij nu te storen. Ik ben al meermaals door de settings van mijn router gegaan om te kijken/testen of ik het zelf op kon lossen. Heb werkelijk van alles geprobeerd maar niets mocht baten. Ook heb ik gekeken naar de mogelijkheid of er wellicht een firmware update voor mijn router beschikbaar is. Helaas zie ik dat er geen mogelijkheid is om de firmware zelf te updaten. Zoals gezegd betreft het hier een Zyxel EX7501-B0 router. De huidige firmware is V5.18(ACDA.0)T75C_b7 en deze draait al maanden. Is er wellicht een nieuwe firmware die vanuit jullie naar mij gepushed kan worden? Graag zou ik dit proberen om te kijken of dit de problemen oplost.
Het is namelijk echt de WAN verbinding die heel even weg valt, en zich daarna direct weer herstelt, maar het zorgt ondertussen wel voor de nodige frustratie. Een paar weken terug leek het probleem even opgelost, aangezien ik toen een periode heb gehad waarbij ik de WAN uptime in mijn router in de gaten hield, en deze toen zelfs een paar weken onafgebroken heeft gewerkt. Maar nu is het weer dagelijks feest en wordt ik er meerdere keren per dag uit gegooid.
Alvast bedankt!