Beste klantenservice,
Ik schrijf u met betrekking tot mijn lopende contract met Odido, dat op 1 augustus is ingegaan voor de duur van één jaar. Helaas ben ik genoodzaakt om een vroegtijdige beëindiging van dit contract aan te vragen, vanwege aanzienlijke ontevredenheid over de door u geleverde diensten.
In deze korte tijd heb ik al te maken gehad met twee periodes van meerdere dagen zonder internet. Daarnaast ervaar ik structurele instabiliteit in de internetverbinding, wat zich uit in frequente fluctuaties (jitter) die de kwaliteit van de dienst verder verslechteren.
Gezien deze aanhoudende problemen en de niet-nakoming van de verwachte kwaliteit van uw dienstverlening, voel ik mij genoodzaakt om het contract vroegtijdig te laten beëindigen. De situatie heeft niet alleen geleid tot veel frustratie, maar ook tot een significant verlies van functionaliteit waarvoor ik op uw diensten vertrouw.
Ik ben er 99,9% zeker van dat de oorzaken die zorgen voor de fluctuaties elders bij jullie liggen en niet bij mij in huis. Dit baseer ik op het feit dat ik bij mijn vorige aanbieder (KPN) deze problemen niet ervaarde. Ook beschik ik over jullie nieuwste modem en daarbij horende laatste firmware update. Ik ben niet in staat en bereid om eindeloos allerlei testen en probeersels te gaan doen, die, op basis van wat ik lees hier op het forum bij andere klanten, uiteindelijk geen oplossing bieden.
Ik verzoek u hierbij dan ook om mijn contract met ingang van 1 november kosteloos te beëindigen, zonder verdere verplichtingen van mijn kant. Graag ontvang ik een bevestiging van de beëindiging en de verdere afhandeling van dit verzoek.
Screenshot van test in PingPlotter 5 - packet loss:
Screenshot van test in PingPlotter 5 - fluctuaties: