Skip to main content

Beste klantenservice,

Ik schrijf u met betrekking tot mijn lopende contract met Odido, dat op 1 augustus is ingegaan voor de duur van één jaar. Helaas ben ik genoodzaakt om een vroegtijdige beëindiging van dit contract aan te vragen, vanwege aanzienlijke ontevredenheid over de door u geleverde diensten.

In deze korte tijd heb ik al te maken gehad met twee periodes van meerdere dagen zonder internet. Daarnaast ervaar ik structurele instabiliteit in de internetverbinding, wat zich uit in frequente fluctuaties (jitter) die de kwaliteit van de dienst verder verslechteren.

Gezien deze aanhoudende problemen en de niet-nakoming van de verwachte kwaliteit van uw dienstverlening, voel ik mij genoodzaakt om het contract vroegtijdig te laten beëindigen. De situatie heeft niet alleen geleid tot veel frustratie, maar ook tot een significant verlies van functionaliteit waarvoor ik op uw diensten vertrouw.

Ik ben er 99,9% zeker van dat de oorzaken die zorgen voor de fluctuaties elders bij jullie liggen en niet bij mij in huis. Dit baseer ik op het feit dat ik bij mijn vorige aanbieder (KPN) deze problemen niet ervaarde. Ook beschik ik over jullie nieuwste modem en daarbij horende laatste firmware update. Ik ben niet in staat en bereid om eindeloos allerlei testen en probeersels te gaan doen, die, op basis van wat ik lees hier op het forum bij andere klanten, uiteindelijk geen oplossing bieden.

Ik verzoek u hierbij dan ook om mijn contract met ingang van 1 november kosteloos te beëindigen, zonder verdere verplichtingen van mijn kant. Graag ontvang ik een bevestiging van de beëindiging en de verdere afhandeling van dit verzoek.

Screenshot van test in PingPlotter 5 - packet loss:

Screenshot van test in PingPlotter 5 - fluctuaties:

welke concrete afspraken over kwaliteit van dienstverlening staan in je contract waar niet aan voldaan wordt?

Hi @MIKEZRZG, ik had graag gezien dat je volop aan het genieten was van onze diensten. Spijtig om te lezen dat dit niet het geval is. Je geeft aan dat je kosteloos wilt opzeggen gezien je twee keer zonder internet hebt gezeten. Ook geef je aan last te hebben van fluctuaties. Wanneer een probleem langer dan 30 dagen aaneengesloten aanhoudt, nadat je dit bij ons gemeld hebt en onze technische dienst er alles aan heeft gedaan om het op te lossen, maar dit niet gelukt is, kom je hiervoor in aanmerking. Ik zie in jouw dossier dat het tussentijds wel steeds is opgelost toen je geen diensten had. 

Wat betreft de flutuaties is hier nog geen onderzoek naar gestart zo te zien en kunnen we dan ook niet uitsluiten op dit moment of dit aan jouw eigen apparaten ligt of aan ons netwerk. Dit dient dan uiteraard eerst onderzocht te worden, zodat het ook opgelost kan worden. Welke snelheid haal je precies en is dit wel in orde?

Nu begrijp ik dat je geen testen wilt uitvoeren of het verder wil laten onderzoeken, maar gewoon kosteloos wilt opzeggen. Dit is niet mogelijk zonder dat er onderzoek heeft plaatsgevonden en we er alles aan gedaan hebben om het op te lossen binnen de genoemde termijn.

Hoe dan ook help ik je graag verder om het probleem op te lossen, zodat je weer tevreden bent! 😊

Hi @MIKEZRZG, ik had graag gezien dat je volop aan het genieten was van onze diensten. Spijtig om te lezen dat dit niet het geval is. Je geeft aan dat je kosteloos wilt opzeggen gezien je twee keer zonder internet hebt gezeten. Ook geef je aan last te hebben van fluctuaties. Wanneer een probleem langer dan 30 dagen aaneengesloten aanhoudt, nadat je dit bij ons gemeld hebt en onze technische dienst er alles aan heeft gedaan om het op te lossen, maar dit niet gelukt is, kom je hiervoor in aanmerking. Ik zie in jouw dossier dat het tussentijds wel steeds is opgelost toen je geen diensten had. 

Wat betreft de flutuaties is hier nog geen onderzoek naar gestart zo te zien en kunnen we dan ook niet uitsluiten op dit moment of dit aan jouw eigen apparaten ligt of aan ons netwerk. Dit dient dan uiteraard eerst onderzocht te worden, zodat het ook opgelost kan worden. Welke snelheid haal je precies en is dit wel in orde?

Nu begrijp ik dat je geen testen wilt uitvoeren of het verder wil laten onderzoeken, maar gewoon kosteloos wilt opzeggen. Dit is niet mogelijk zonder dat er onderzoek heeft plaatsgevonden en we er alles aan gedaan hebben om het op te lossen binnen de genoemde termijn.

Hoe dan ook help ik je graag verder om het probleem op te lossen, zodat je weer tevreden bent! 😊

Hi Demi, bedankt voor je reactie.

Er is niets mis met de snelheid, deze komt aardig in de buurt van wat het moet zijn, logischerwijs afhankelijk van het tijdstip op de dag. Zojuist gemeten en uitgekomen op 900+ Mbps Up & Down.

Ik kan begrijpen dat het opzeggen zonder onderzoek wat lastig is, maar ik denk nog steeds dat onderaan de streep dit het beste is voor beide partijen. Het scheelt mij een hoop frustratie en jullie geld en tijd voor het onderzoeken.

In feiten levert Odido al sinds het begin van het contract een niet volledig 100% werkend product. Daarnaast, zoals eerder aangegeven, heb ik al iets minder dan 2 weken zonder internet gezeten. Ondertussen betaal ik wel gewoon het volledige bedrag per maand, wat in mijn ogen dan niet helemaal in verhouding staat. Daarom wil ik jullie vragen om hier begrip voor te tonen en niet al te moeilijk te gaan handelen zodat er geen vervolgstappen ondernomen hoeven worden.

Als Odido zich per se aan die 30 dagen wilt houden zou ik graag willen zien dat we die 30 dagen dan vanaf vandaag (17-10-2024) laten ingaan zodat ik niet oneindig aan het lijntje word gehouden. Ik vind het prima als er Odido monteurs over de vloer moeten komen om het e.e.a. te testen. Mocht het probleem dan na die 30 dagen nog steeds niet zijn opgelost wil ik graag dat het contract op de 31ste dag (16-11-2024) kosteloos word beëindigd, zonder verdere verplichtingen van mijn kant. Mocht het binnen die 30 dagen wel zijn opgelost, dan zou ik graag een afkoelperiode van 14 dagen willen waarbij, als het probleem zich nog een keer voordoet, het contract als nog per direct kosteloos beëindigd kan worden, zonder verdere verplichtingen.

Ik hoor graag of Odido akkoord gaat met mijn bovenstaande voorstel en wat de concrete vervolgstappen zijn.

Ik heb een ticket voor je aangemaakt @MIKEZRZG, onze technische dienst gaat het voor je onderzoeken. Hopelijk kunnen we het voor je oplossen en als dat niet zo is dan mag je het contract bij deze kosteloos opzeggen! 

Ik heb een ticket voor je aangemaakt @MIKEZRZG, onze technische dienst gaat het voor je onderzoeken. Hopelijk kunnen we het voor je oplossen en als dat niet zo is dan mag je het contract bij deze kosteloos opzeggen! 

Hi Tommie, bedankt voor je reactie.

Dat is goed om te horen. Ik ben benieuwd en wacht af tot ik wat hoor. Bedankt!

Reageer