Skip to main content

Sinds kort hebben wij een nieuwe modem gekregen van T-mobile, de Zyxel T-56. Hierop heb ik twee extenders aangesloten van Zyxel WX3100-TO. Het lukt niet om met onze mobiele telefoons, iphones, verbinding te maken met deze extenders. Voordat wij dit nieuwe modem hadden, konden wij zonder problemen verbinding maken met deze extenders. Iemand enig idee hoe dit kan? 

Goedemorgen Hans, 

Ben even op het forum gaan speuren en vond dit antwoord. Hopelijk heb je hier wat aan. 

De Zyxel WAP is zeer moeilijk als repeater in te stellen, daar is deze ook niet echt voor bedoeld. Het enige wat goed werkt is hem als bedrade access point te installeren.

Ga als volgt te werk:

Zet de wap aan en wacht totdat het bovenste en het onderste lampje branden. Druk dan 4x vlot achter elkaar op de knop. Na enige tijd wordt het bovenste lampje oranje. De wap staat nu in access point mode.

Verbind een utp kabel tussen een internetpoort op je modem en 1 van de poortjes op de wap.

Je kunt nu inloggen op de wifi van de wap, of een bedrade verbinding maken met de wap. 

Zoek het ip adres op met een ip scan tool zoals "Fing". Type het gevonden adres van de wap in op je browser en login met de admin gegevens die op de wap staan.

Je kan de wifi naam en wachtwoord nu aanpassen en eventueel gelijk maken aan je huidige wifi gegevens. Ik zou adviseren om 2.4 G en 5G een afwijkende naam te geven.

Lukt eea eerst niet zou ik de wap een reset geven en opnieuw proberen.

Hallo Occaj, bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Het gekke is dat ik met alle overige apparaten wel verbinding kan maken met de wap, alleen met onze mobiele telefoons niet. Dit was wel mogelijk totdat we een nieuw modem kregen van t-mobile.

Hallo @hansiebrink 

Welke router had je eerst van Odido?

Maken de versterkers 1 groot mesh netwerk met de Zyxel router of zenden de Zyxel versterkers een eigen netwerk uit?

De Zyxel-T56 heeft als beveiliging WPA2/WPA3 encryptie, dit vormt soms een probleem bij oudere apparatuur. Dan helpt het om de encryptie op alleen WPA2 te zetten.

Reageer