Skip to main content

Gisteren een mail ontvangen met de melding dat er een nieuw glasvezelabonnement op mijn adres beschikbaar is met 1Gbit/s. Alleen als ik dan de voorwaarden lees die ik moet accepteren wordt ik een beetje achterdochtig.

Gaat het hier om wijziging van AON naar GPON (p2p naar shared) oftewel geen garantie meer van de te behalen snelheden (dan vindt ik het ook raar dat de prijs niet flink naar beneden gaat).

Als ik zie hoeveel klachten er op dit moment zijn over GPON zit ik daar volgens mij niet op te wachten

Hallo @e.duisters 

Het zou AON kunnen zijn maar ook GPON, dit kan je zien aan welke mediaconverter je krijgt geleverd, een witte Huawei ONT is GPON en de grijze CTS mediaconverter is AON.

Wellicht kan een moderator ook zien of het AON of GPON wordt.


Als je nu via KPN glas op AON ontsloten bent, ga je naar GPON met die leuke NT perikelen als je pech hebt. 
 

Heb je al glas van T-Mobile? Want zij gaan je dan nooit via WBA AON 1Gbit leveren. Dat is te duur en wordt opgelost met hun eigen apparatuur in de PoP == GPON. 
 

 


Als je nu via KPN glas op AON ontsloten bent, ga je naar GPON met die leuke NT perikelen als je pech hebt. 
 

Heb je al glas van T-Mobile? Want zij gaan je dan nooit via WBA AON 1Gbit leveren. Dat is te duur en wordt opgelost met hun eigen apparatuur in de PoP == GPON. 
 

 

Heb een CTS mediaconverter dus laat het voorlopig zoals het is. 1Gbit heb ik zowiezo niet nodig


@e.duisters Zo te zien gaat het inderdaad om GPON. Mocht jij de 1Gbit/s niet nodig hebben en de 100 Mbit/s willen houden, dan zou ik inderdaad jouw huidige netwerk houden. Voor klanten die graag 1Gbit/s willen, dan is dit inderdaad niet mogelijk op WBA en dan zou een upgrade naar ODF wel een uiitkomst kunnen bieden.